יום שישי, 1 באוגוסט 2014

חשיפה:כל מערך הטילים של חמאס פועל באופן ממוחשב

מומחה אינטרנט אומר כי במנהרות בעזה תוכננה בין היתר האפשרות לשגר רקטות באמצעות טיימרים ודרך רשת האינטרנט והכל במימון קטאר

קטאר, נסיכות הנפט הקטנה במפרץ הפרסי, היא לא רק המממנת הגדולה של חמאס אלא גם המוח מאחורי הארגון הרצחני. בתוכנית הרדיו 'הכול דיבורים' ברשת ב' חשף אתמול (יום ה') אביעד דדון, מומחה לאבטחת מידע המייעץ למשרד הביטחון, שקטאר הקימה לחמאס מערך אינטרנטי לניהול והפעלה מרחוק של ירי הטילים על ישראל.

"קטאר היא מעצמת סייבר", אמר דדון, העובד בחברת 'דורנט', "מנתונים שיש בידינו עולה כי ניכר שקרוב ל-70 אחוז מהתקפות הסייבר כיום על אתרים מגיעות מאזור קטאר". קטאר היא מדינה עצמאית מאז 1971, ומתגוררים בה כ-900 אלף איש. השריעה המוסלמית היא החוק השולט במדינה.
"אנחנו יודעים בוודאות שקטאר משקיעה מאות מיליוני דולרים בתשתיות של סייבר", מוסיף דדון, "כסף נזיל לא חסר להם, והם בתהליכי גיוס אינסופיים של מוחות מבריקים לטובת הסייבר ותשתיות. כמו כן אנחנו יודעים בוודאות שיש להם גוף ממשלתי, שהוא בעצם אותו גוף שמממן ועוזר להקים את תשתיות הסייבר", הוא תיאר את הרקע לדברים.

בנוגע לרצועת עזה הסביר דדון כי "המנהור שקיים שם והתשתיות שקיימות שם בעצם מבוססות מחשוב". הוא גילה כי מרבית הירי כבר אינו מבוצע על ידי מחבלים אלא על ידי המחשבים. "אם נדמה לנו שיושבים שם מחבלים ובשעות מסוימות מפעילים את הטילים, אז יש כאן טעות. הכול ממוחשב שם. מרבית התשתיות ממוחשבות, ובעצם הפעלת טילים או רקטות מתבצעת בעזרת מחשוב. הושקעו שם עשרות מיליוני דולרים, וזה מנהור רציני. אני יכול לומר היום שזה בעצם סייבר שמבצע את זממו של הטרור. יש מנגנון שאפשר להפעילו מרחוק בשעות מסוימות עם טיימר, ואז בעצם כל המערכת הופכת להיות אוטומטית", דברי דדון.
לטענתו, זה ההסבר לכך שבמלחמה הנוכחית - ובניגוד לעבר - צה"ל מתקשה לחסל את משגרי הרקטות בזמן אמת. "אם הכול היה באופן רגלי או באופן יזום על ידי בני אדם, מובן

שהיו הרבה יותר אבדות. ניתן לראות שהם עדיין מבצעים שיגורים, ומהמידע שיש בידינו - שהוא מהימן - אנחנו יודעים בוודאות שיש שם מערך אינטרנטי, שמבוסס על מחשוב לא פשוט ומושקע בו סדר גודל של מיליוני דולרים".
אלי אבידר, ראש 'הפורום למזרח תיכון חכם' ומי שהיה ראש הנציגות הישראלית בדוחא בירת קטאר, הסביר כי אמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני מסייע לחמאס מתוך אידיאולוגיה דתית קיצונית. "האיש הזה יצא בגיל 18 למסעות אוונגליסטיים באפריקה כדי לאסלם אפריקנים פגנים. הוא רואה בשייח' קרדאווי את מורה הרוחני שלו, והוא גדל במציאות שיש לו הכול והוא יכול לעשות הכול, והוא הרבה פחות חושש ממה שנהג אביו - וזו בדיוק הבעיה. הוא האיש שאומר לחאלד משעל 'אל תסכים להפסקת אש'.
"אמריקה לא נמצאת במצב כלכלי שהיא יכולה לשים מעצור להתנהגות הזו של קטאר, מכיוון שרק לאחרונה האחרונה רכשה ממנה נשק ב-11 מיליארד דולר. כך שאמריקה יודעת מה קורה, אבל היא נמצאת במצב שמציפים אותה במידע. פותחים 'סי-אן-אן', ורואים את המיליארדים שמשקיעים בפרסומות קטאריות. לכן הם משמרים את מעמדם בכל רגע נתון כדי להיות מין מדינה מוסלמית שחביבה על העולם המערבי. אמריקה פשוט נקנתה. חלקים גדולים מהכלכלה האמריקנית נקנו ומשומנים באופן שיטתי על ידי הממשל הקטארי, וקשה מאוד לנשיא האמריקני, שנמצא בתהליך של מיתון, להגיד 'אני מוותר על קטאר'", דברי אבידר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה