יום שלישי, 17 ביוני 2014

במהלך השבת התקשרה ח"כ אורית סטרוק לנפתלי בנט והציעה הפעלת מנוף לחץ על המחבלים.

הלו... שבת שלום השר... חשבתי ש.... מה את מתקשרת? ...שאלתי רבנים

חברת הכנסת אורית סטרוק קוראת לשנות את המאזן והמשוואה מול ארגוני הטרור ולייצר הפסד מיידי לארגוני הטרור כל עוד שלושת הנערים אינם מושבים לבתיהם בשלום.

 חברת הכנסת סטרוק מספרת על ההצעה שהעלתה בפני חבר הקבינט השר נפתלי בנט בשיחת טלפון שקיימה עימו בעיצומו של יום השבת, וזאת מפאת חשיבות העניין כמציל חיים.

בראשית הדברים סיפרה סטרוק על התחושות הקשות בקרית ארבע חברון שם הכירו היטב את איל יפרח שסבו וסבתו מתגוררים בקריית ארבע ואביו גדל במקום והוסיפה את תחושת התסכול לנוכח ההערכה שבמרחק קצר כל כך נמצאים השלושה.

בהמשך הדברים הביעה חברת הכנסת סטרוק הערכה לכוחות הביטחון ה"הופכים כל אבן ולא חוסכים כל מאמץ" בניסיון לאתר את החטופים כפי שניתן לראות בחברון עצמה.

עם זאת היא מוסיפה וקובעת כי יש לשדרג את המאמצים הללו בנקיטת צעד שיוביל לשינוי המאזן מול ארגוני הטרור, יהווה מנוף לחץ אדיר עליהם ויעביר את היוזמה לידיה של ישראל. הצעד המדובר הוא הרחבה משמעותית ביותר של היקף המעצרים של מחבלים, הן כאלה שמהם ניתן לגבות רסיסי מודיעין בדרך אל החטופים והן את אלה ששוחררו בעסקאות השחרור השונות ובמחוות האחרונות.

לדבריה חשוב שארגוני הטרור יפנימו שחטיפה לא רק שלא תביא לשחרור מחבלים אלא להיפך, בעקבותיה יכנסו עוד מחבלים רבים לכלא. "נבהיר להם שאם הם לא מחזירים בשלום את האנשים שלנו העצורים שעצרנו כעת ומשוחררי העסקאות והמחוות ייכלאו מחדש", אומרת סטרוק.

בדבריה היא מציינת כי על אף תנאי הלוקסוס שמקבלים המחבלים בכלא הישראלי נראה כי שחרורם מהווה מוקד חשוב מאין כמותו עבור החברה הפלשתינית ועבור ארגוני הטרור, ומשום כך בנקודה זו יש ללחוץ.

לשאלת תגובתם הצפויה של האמריקאים והאירופים למהלך משיבה סטרוק ואומרת כי על אותם אירופים ואמריקאים לבוא ולתת דין וחשבון לציבור הישראלי ולהבהיר כיצד לחצו על ממשלת ישראל לשחרר מחבלים במהלך שהוביל לעידוד פיגועי החטיפה הבאים. "צריך לעשות את מה שטוב לישראל. אנחנו לא יכולים להיות בני ערובה של הטרור הפלשתיני".

סטרוק מדגישה כי מהלך שכזה יעביר את הדיון משאלת שחרור המחבלים הבאים, כמה ואם בכלל, ומשאלת המבצע הצבאי אם לבצע אותו במידה ויימצא המבנה בו מוחזקים החטופים וכיוצא באלה. הדיון יעבור לטעמה למציאות בה הפלשתינים הם שירדפו ויבקשו את ישראל ולא להיפך ולשם כך יש "להכניס הרבה מאוד מחבלים לכלא".

עוד מציינת סטרוק כי לטעמה מהלך שכזה הוא יותר הומאני, יותר ריאלי, יותר ישים ויותר הגיוני מאשר מניעת חשמל ומים לרצועת עזה או לחברון. "במהלך כזה לא פועלים נגד נשים, ילדים או חולים אלא רק נגד מחבלים", היא מציינת.

כאמור, את הצעתה העבירה סטרוק לשר בנט במהלך יום השבת וזאת לאחר התייעצות עם רבנים כשהבהירה את חומרת המציאות וכורח הצלת חיי אדם שבהעברת הרעיון למקבלי ההחלטות בקבינט הביטחוני. לדבריה השר בנט מצדד ברעיון אם כי לפי שעה היא אינה יכולה לומר בבירור עד כמה הרעיון יוצא אל הפועל למעשה

עוד היא מציינת כי שוחחה עם חברי כנסת מהקואליציה, בין כאלה המוגדרים כאנשי ימין ובין כאלה המוגדרים כאנשי שמאל וזכתה לתמיכה ברעיון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה