יום חמישי, 14 באוגוסט 2014

משפט שלמה: אשה ילדה עוברים שהושתלו ברחמה בטעות

אשה מאיטליה ילדה עוברים שהושתלו ברחמה בטעות - והם יישארו בחזקתה

משפט שלמה המודרני: אשה ילדה תאומים שאינם נושאים את המטען הביולוגי שלה. ההורים הביולוגיים טענו כי הם ההורים החוקיים - אך תביעתם נדחתה

סביונה מאנה
דרמה אנושית חסרת תקדים הגיעה אתמול (שלישי) לשיאה באיטליה. בית משפט ברומא דחה את בקשתם של הוריהם הביולוגיים של זוג תאומים, להכיר בהם כהוריהם החוקיים. התאומים נולדו ביום ראשון שעבר מבטנה של אשה אחרת, שברחמה הם הושתלו בטעות. בית המשפט גם דחה את בקשתם לראות את התינוקות.

הפרשה הסבוכה והיוצאת דופן, גרסה מודרנית של משפט שלמה, החלה לאחר שהתברר שרופאים בבית החולים פרטיני ברומא השתילו בטעות את עובריה של אשה שעברה טיפולי פוריות ברחמה של אשה אחרת, שגם היא עברה טיפולים באותו בית החולים. לפי הדיווחים בתקשורת האיטלקית, הטעות קרתה כנראה בגלל הדמיון הרב בשמות המשפחה של שתי הנשים.

עד התפוצצות הפרשה באפריל, כשהיתה האשה בחודש רביעי להריונה, האמינה היולדת שהעוברים שבבטנה נושאים את המטען הגנטי שלה ושל בעלה. אולם, גם לאחר שהתבררה לה הטעות, היא הודיעה שהם ילדיה לכל דבר והחליטה להמשיך בהיריון. בהחלטתו פסק בית המשפט לטובתה; הוא קבע שטובת הילדים קודמת, ושמי שהביאה את התינוקות לאוויר העולם היא אמם החוקית. בית המשפט גם דחה את בקשת ההורים הביולוגים לבקר את הילדים.

השניים מסרבים להשלים עם הפסיקה ומתכוונים להמשיך במאבק המשפטי: "הפסדנו בקרב המשפטי הראשון, אבל אנחנו מבקשים לאפשר לנו לפחות לראות את הילדים, שהם למעשה הבנים שלנו". פרקליטיהם שוקלים גם לפנות לבתי המשפט האירופיים.

החלפת העוברים נעשתה לפי החשד ב-4 בדצמבר, היום שבו ארבע מטופלות בבית החולים הוזמנו לעבור השתלת עוברים. שלוש מהן עברו בהצלחה את הטיפול ונכנסו להיריון, אך לא הרביעית, שעובריה הושתלו בטעות באשה האחרת.

שרת הבריאות ביאטריצ'ה לורנצין העבירה את הנושא לחקירת הפרקליטות, ונראה ששני הזוגות מגבשים תביעת פיצויים גדולה נגד בית החולים.
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה