יום שלישי, 12 באוגוסט 2014

שאילתא לשר החינוך שי פירון.

השר שי פירון

בעקבות דבריו של השר היום בועדת החינוך של הכנסת, לפיהם כרגע יש כבר 35 מוסדות שעברו למחוז הממלכתי-חרדי, ואין כבר תקציב לצרף מוסדות נוספים למחוז הזה.

השאילתא היא אל השר ואל כל המסיתים נגד החרדים ששודדים את תקציב המדינה.

לו היום בבוקר, היו כל המוסדות החרדיים מודיעים למדינה, שהם מוכנים ללמד בהתאם לליב"ה, ולהסתפח באופן מלא ורישמי לחינוך הממלכתי בישראל.

כמה כסף היה משרד החינוך צריך לגייס בשביל לממן את המעבר של כל החינוך החרדי לחינוך ממלכתי ?

או במילים אחרות: כמה כסף "חוסך" המגזר החרדי למדינת ישראל בכך שהוא לא מתוקצב באופן מלא. כמו החילונים. כמו המיזרחיסטים. כמו הדל"ים.

עוד לפני שהשר יענה לנו, אני יתן לכם רמז. מדובר במיליארדים.

וזה בדיוק מה שאני טוען שצריך לעשות כל השנים. אנחנו שכחנו את הפסוק בתחבולות תעשה לך מלחמה. הציבור החרדי, במקום להיאבק על חוק טל או שקד. היה צריך להודיע שהוא מקבל את טענת החילונים, והחל מהראשון לאוגוסט 2014, כל הצעירים החרדיים מתגייסים לצבא רגיל כמו כל הישראלים. התוצאה היתה מיידית, שהחילוניים היו מתחילים לחפש דרכים ואמתלאות בשביל למנוע את הגיוס הזה. חד וחלק.

אותו הדבר עם הפירון הזה. ברגע שהוא הודיע על פתיחת המחוז הממלכתי-חרדי בתקצוב מלא ללומדי ליב"ה, במקום להיאבק בו, היינו צריכים להודיע על הצטרפות מליאה של כל המוסדות החרדיים למחוז הזה. התוצאה היתה קריסה מיידית של המחוז ושל ההסתה.

חבל שאנשינו בכנסת, הטובים בדרך כלל, ורוצים לעשות טוב (למעט זה או אחר שהם מטומטמים של ממש). אינם משתמשים קצת בתחבולות בשביל להגן על שולחיהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה