יום שלישי, 19 באוגוסט 2014

מאבק השבת הבא בירושלים - "אורלנדו סינמה"

שוב: נסיונות לסכל פתיחת בית קולנוע ירושלמי בשבת

פרסום ראשון: אחרי המאבק הכושל לפתיחת הסינמה סיטי בשבת, בקרוב צפוי להיפתח בבירה "אורלנדו סינמה", שנכון לעכשיו הודיע שיפעל בכל ימות השבוע. את הבשורה ינסו למנוע הפלגים החרדים, שכבר הודיעו על מאבק

מדי פעם, בירושלים, מתחם זה או אחר מוכרז כבית המריבה החדש. פעם זה היה חניון קרתא לאחריו הגיעה המחלוקת על הסינמה סיטי, והבוקר (שלישי) מתברר שכבר הוכרזה המטרה הבאה - אורלנדו סינמה. מדובר בקולנוע קטן שאמור להיות מוקם באיזור ממילא, והוא מהווה סניף של בתי הקולנוע התל אביבים. הקולנוע צפוי להיפתח בשבתות ומסיבה זו מעורר את זעמם של חרדי הבירה היא.

הרב יוסף רוזנפלד, ראש הוועד למען השבת, הוא איש רגוע וקורקטי. עם זאת, מאחורי הקול הרגוע יחסית והטון השקט מסתתר מה שיכול להיות חומר נפץ עבור יחסי החילונים חרדים בבירה. "אני מתאר שגם במקרה הזה, זה לא יעברו בשתיקה. הרבנים של הרובע היהודי לא ישתקו על פתיחת קולנוע כל כך סמוך למקום", אמר רוזנפלד, "אני מקווה שהבעלים, שמתכוונים לפתוח את הקולנוע בשבת, יחזרו בהם וכך הגזירה תתבטל".

קולנוע אורלנדו אמור להפתח ממש לא רחוק מחניון קרתא, ולא מופרך שהדברים יתדרדרו למהומות מהסוג הזה. בפרט לא כשהדבר צפוי להיות גם בנפשם של הפעילים החילונים בעיר, בהם סגן ראש עיריית ירושלים עפר ברקוביץ׳, מסיעת "התעוררות" הסטודנטיאלית. "אנחנו בתנועה מברכים את חברת אורלנדו על פתיחת בית קולנוע בירושלים, במיוחד כשזה עונה על הצורך החשוב של תרבות ופעילות פנאי בשבת בעיר", אמר, "נפקוד את המקום ונאחל להם הצלחה רבה".

לא רק החרדים כועסים מאוד על פתיחת קולנוע בשבתות בירושלים, כמה קילומטרים משם בקו אוירי שוכן הסינמה סיטי - מתחם קולנוע ובילויים ענק שכרגע לא פועל בשבתות, בהוראת העירייה, שכן הוא ממוקם על אדמות מדינה. פתיחת אורלנדו סינמה, לצד מתחם היס פלאנט, שצפוי להפתח בירושלים בתוך חודשים, עשויים להיות גם עבורו, מכה קשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה