יום רביעי, 6 באוגוסט 2014

הפסקת האש השביעית החמאס מאיים: "נחדש את הירי ביום שישי בבוקר"

הזרוע הצבאית של החמאס הודיעה כי בתום הרגיעה בת 72 השעות - ביום שישי בשעה 08:00 בבוקר - ישוב הארגון לתקוף את ישראל, אם לא יענו דרישותיהם במו"מ בקהיר.

המשלחת הפלסטינית קיימה הערב (יום ד') ישיבה עם ראש המודיעין המצרי מוחמד תוהמי, ולאחר מכן  הוא נפגש עם חברי המשלחת הישראלית לקהיר. בתוך כך, הזרוע הצבאית של חמאס מאיימת כי תחדש הירי ביום שישי בבוקר, עם תום 72 שעות הפסקת האש.

ניצחנו ונחדש את הירי וננצח שוב. החמאס
מקורות במצרים ציינו כי התקבלה בקשה מצד מצרים להאריך את השיחות ב-48 שעות נוספות מעבר לשלושת ימי הפסקת האש שהוכרזו.

בכיר חמאס עיזאת א-רישק: הודיע כי המשלחת הפלסטינית לא מקבלת עד כה תשובות מישראל לגבי הדרישות שהציגה דרך המתווכים המצריים, ״אנחנו לא מקבלים מענה לדרישותינו והאצבע שלנו על ההדק״. הוא הזהיר מפני סחבת ואמר "ההתנגדות מוכנה לחזור ללחימה".

בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען, התייחס  א-רישק לדרישות הארגונים וציין את הסרת המצור, שחרור האסירים, הקמתו של נמל מסחר ימי ואווירי ופתיחת מעבר חופשי בין הגדה המערבית לרצועת עזה.


ראה''מ בנאום סיכום למבצע 

למרות ההצהרות הלוחמניות של א-רישק, ההערכה היא שחמאס ויתרו מראש על מרבית דרישותיהם. נושא של נמל ימי ושדה תעופה לא עולה על הפרק מבחינת מצרים, וישראל גם לא מתכוונת לדון במעבר חופשי בין עזה ליהודה ושומרון. הפלסטינים מבינים שגם שחרור אסירים לא יתבצע במסגרת הסכם על רגיעה מחודשת, לפחות לא באופן מידי.

השיחות כיום מתנהלות על פתיחת המעברים בצורה מסודרת והכנסת אמצעים וכספים לשיקום רצועת עזה. מצרים וישראל דוחפות להסדר שבו יושב ראש הרשות אבו מאזן יהיה זה שישלוט במעבר רפיח, וכל סיוע כספי או פיזי שיוזרם לרצועה יעבור דרכו.

נחדש את הירי נחזור ללחימה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב הערב לפני המצלמות ומסר הצהרה על רקע סיומו של מצבע "צוק איתן": "ישראל עוקבת מקרוב אחר יישום הפסקת האש בשטח, ואנחנו ערוכים לכל מקרה שהפסקת האש הזו תופר. צה"ל נמצא בשטח בכוחות מתוגברים כדי לתת מענה לכל תרחיש".

ראש הממשלה ביקש לחזק את ידיהם של תושבי הדרום. "אני מבקש להבהיר שמצבם הביטחוני של תושבי האזור הוא טוב יותר מאשר לפני המבצע. במשך השנים האחרונות החמאס חפר מערכת של מנהרות חודרות לתוך שטח ישראל, במטרה לבצע פיגועים אסטרטגיים נרחבים נגד ישראל. המערך הזה הושמד על ידי צה"ל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה