יום שני, 11 באוגוסט 2014

אשת אחד המחנכים המפוטרים מתשב"ר: "ילדים פגעו בו"

אשת אחד המחנכים שהועזבו מתלמוד התורה תשב"ר בשל היותם מנויי 'הפלס', טוענת כי ילדי המוסד פגעו בו לאחר פיטוריו: "הם הביאו ספר של הגראי"ל מתנה, כדי להתנגח בו" (חרדים)

ישראל כהן

הפילוג הליטאי: בסוף השבוע האחרון חשף "כיכר השבת" כי שלושה מלמדים ותיקים מתלמוד התורה תשב"ר פוטרו (או נאלצו לעזוב בדילופמטיות, כפי שמתעקשים להגדיר זאת מספר גורמים) ממשרתם, זאת בשל היותם מנויים לעיתון הפלס והעובדה שהינם משתייכים לתומכי תנועת בני תורה.

לידי כיכר השבת הגיעה הקלטה של שיחה, בה נשמעת הגברת לאה כהן, אשת אחד המחנכים שנאלצו לעזוב את המקום מתארת את השתלשלות האירועים.

"אם הייתם שומעים מה עשו לו איזה פרידה הילדים עשו לו אז באמת הוא לא צריך להיות שם" אומרת רעיית המחנך, "ביום האחרון ללימודים הילדים שאלו אותו מה הוא רוצה מתנה, האם ספר או משהו לבית. והוא אמר להם לא תודה רבה, רק תהיו ילדים טובים".

"אחרי שהוא חזר הביתה ביום האחרון, מגיעים שני ילדים חייכנים דופקים בדלת ומביאים לו מתנה, הוא קיבל אותם יפה, כיבד אותם בשתייה קרה, הם נתנו לו ספר מתנה ויצאו. פתאום כשהם במדרגות הם מתחילים לצעוק "בוז בוז לרב'ה..." עמדנו נדהמים, לא הבנו מה זה צריך להיות".

"אמרתי לו, תפתח תראה מה הביאו לך, הוא פתח וראינו שהם הביאו ספר "איילת השחר" של הרב שטיינמן וכתבו לו תלמד בספר לפחות ביומיים דף... הילדים נותנים לו הוראות! נותנים הוראות לרב'ה שלהם. הם הוסיפו "ולשמור על קדושת הספר" כאילו והוא עשוי לפגוע בקדושת הספר..."

הגברת כהן מגוללת את תחילת הפרשה: "הסיפור הוא שאנחנו לפני שנה הכנסנו את "הפלס", וזה הפריע למנהלים, כי הם כולם מכורים לצד השני. לא היה נעים למנהל, הוא שלח לקרוא לבן שלי אליהו בגלל שרבי חיים קנייבסקי שהוא הנשיא של חיידר התשב”ר שיש לו זכות להחליט שמלמד שקורא הפלס לפטר אותו. לא היה נעים לומר לבעלי אז הבן בא לספר".

"בעלי שאל אותי מה לעשות, אמרתי שאני לא מוותרת על הפלס. כולנו עבדי ה' ולא עבדי אלילים, החלטנו שהעיתון יגיע על שם הבן שלי. כבר בתחילת השנה רצו לפטר אותו אבל כל השנה לא דיברו מזה שום דבר. אבל למרות שלא אמרו, זה היה מתוכנן אצלם".

"עוד שתי מלמדים השייכים לעץ גם עזבו, אחד פוטר והשני פוטר והוחזר כממלא מקום" היא מספרת. "לאחרונה, המנהל אמר לבעלי שבשנה הבאה יש הרבה "ילדים קשים", כי בעלי תמיד מבקש מתוך הכיתות המגבילות שיתנו לו ילדים שאפשר ללמד אותם, ילדים עם חינוך".

"כשבעלי חזר הביתה ושאל אותי מה עושים, אמרתי לו שיעזוב ושאני לא מסכימה יותר שיהיה שם. למחרת הוא חזר למנהל ואמר לו החלטתי לעזוב. המנהל הגיב, "נסדר לך פיצויים וקופת גמל שחתמת".

"אני מאושרת שהוא עזב שם. אחר כך לעוד מלמד אמרו בצורה ברורה יותר ללכת, ולשלישי אמרו לו גם באיזה שהיא צורה". הגברת לאה כהן אינה נרגעת וחוזרת לסיפור "מתנת הפרידה" אותה העניקו הילדים לבעלה המלמד, "הביאו מתנה בכדי לנגח אותו, וכתבו עם סימני קריאה לשמור על קדושת הספר שילמד בספר כל יומיים דף".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה