יום חמישי, 4 בספטמבר 2014

220,000 ש”ח עבור רצח שלושת הנערים – פרטים מלאים שהותרו לפרסום בעקבות הגשת כתב האישום



כתב אישום יוגש היום (חמישי) נגד חוסאם חסן קוואסמה, שפיקד על החולייה שחטפה ורצחה את אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל ז”ל. גופותיהם נמצאו באדמות שבבעלותו של קוואסמה, לאחר שהוחבאו על ידי הרוצחים, מרואן קוואסמה ועאמר אבו עישה, שטרם אותרו. כמו כן נחשף בכתב האישום כיצד קיבל קווסאמה כסף מאחיו הנמצא בעזה על מנת להוציא לפועל את הפיגוע.

חוסאם קוואסמה בן ה-40, תושב חברון, נעצר על ידי השב”כ, המשטרה וצה”ל ב-11 ביולי. בחקירתו הודה קוואסמה במעורבות בפיגוע, והצביע על סייענים בהסתרת המבוקשים. בשב”כ טוענים כי קוואסמה התכוון להימלט לירדן בסיוע שני קרובי משפחה נוספים, תוך שימוש בתיעוד מזוייף. לאחר מבצע מודיעיני נרחב, אותר קוואסמה במקום מסתור במחנה הפליטים שועפאט בירושלים.

מחקירתו של קוואסמה, ששימש כדרג מפקדה למבצעי פיגוע החטיפה, עולה כי הוא השיג באמצעות אחיו מחמוד השוהה בעזה 220 אלף שקלים לצורך ביצוע הפיגוע. בסכום זה נרכשו כלי הרכב ששימשו לביצוע הפיגוע: הרכב ששימש לחטיפה, אותו שרפו הרוצחים, ורכב המילוט שננטש בעיר חברון. כמו כן רכש קוואסמה מתושב חברון אמצעי לחימה – שני רובים ושני אקדחים – אותם העביר לרוצחים.

לאחר חטיפת הנערים ורציחתם, הגיע מרוואן קוואסמה אל מקום מגוריו של חוסאם, והשניים החביאו יחד את הגופות בחלקת אדמה אותה רכש חוסאם מספר חודשים קודן לכן. לאחר מכן סייע חוסאם לשני הרוצחים להסתתר. במסגרת החקירה נעצרו שני תושבי חברון נוספים, שסייעו בהסתרת המבוקשים שטרם אותרו.

קוואסמה ריצה עונש מאסר בכלא הישראלי במשך שבע שנים (משנת 1995 ועד ל-2002) בשל פעילות טרור במסגרת ארגון חמאס, לאחר שהשתייך לחולייה שביצעה פיגועים. גם שניים מאחיו של קוואסמה נשפטו למאסרים ממושכים בשל פעילות טרור: חסין קוואסמה מרצה מאסר עולם על חלקו בביצוע פיגוע בירושלים, ומחמוד קוואסמה נשפט ל-20 שנות מאסר אך שוחרר במסגרת עסקת שליט.

הפרשה החלה ב-12 ביוני (יום חמישי), אז יצאו שלושת הנערים מישיבת “מקור חיים” שבה הם לומדים בכפר עציון – לעבר בתיהם שבטלמון, אלעד ונוף איילון. אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל עלו או הוכנסו, ככל הנראה, לרכב בצומת אלון-שבות.

בלילה שבין חמישי לשישי נפרשו כוחות נרחבים בפאתי חברון, ובשישי לפנות בוקר אותר באזור רכב שרוף. הרכב נלקח לחקירה בכדי לבדוק אם הוא קשור להיעלמותם של שלושת הנערים. בבוקרו של יום שישי החלו להתפשט השמועות, אך בשעה חמש בערב אישר דובר צה”ל את החשש לחטיפה באופן רשמי.
כעבור זמן קצר כינס ראש הממשלה נתניהו הערכת מצב בקריה, ובשעות הלילה החל מבצע מעצרים נרחב באזור חברון. בשבת קיים ראש הממשלה התייעצות ביטחונית עם הרמטכ”ל וראש השב”כ, ושעות לאחר מכן הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת הנערים הנעדרים. 18 ימים לאחר שנעלמו בצומת אלון-שבות שבגוש עציון, נמצאו גופות הנערים החטופים כשהן כפותות – כקילומטר מערבית ליישוב חלחול שמצפון לחברון. הן הועברו לבדיקה פתולוגית במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה