יום רביעי, 10 בספטמבר 2014

דעה: מהיכן נובע יצר ההשתלטות של אנשי הרב שטינמן


ישראל גרין

היום בבוקר בבית הרב שטיינמן, הרימו הנוכחים כוסית שמפניה, לחגוג לחיי הכיבוש, לחיי ההשתלטות. הנה, הם הצליחו להשתלט על עוד מוסד רעוע, משאריות מורשת הרב שך זצ"ל.
כמובן, שלהשתלטות זו אין כל ערך ממשי. הרי הכח היחיד של 'שארית' – הוא, חסידיו המושבעים של הרב שך, שנמנעים עד היום משתיית "טעם החיים", ואפילו מה"כמעט טעם החיים", ומסתפקים במים עכורים מוגזים תוצרת 'קריסטל'. בו ברגע שהם יפנימו כי גם 'שארית' נפלה שדוד, הם פשוט יפסיקו לקנות את תוצרת הכשרות הלא איכותית בעליל. ואז – נראה את כל החרדקי"ם תלמידי חזו"א 5, מתאפקים, וניזונים ממים מלוחים תוצרת 'קריסטל' או לחילופין מ'שימורי המרכז' תוצרת המשולש בכפרים הערביים… אז זהו, שממש לא. החרדקי"ם הללו לא יעמדו במילתם יום אחד, ויתנפלו על ארגזי הקוקה קולה ברשת 'תכל'ס'. לרוויה. ואז מה? 'שארית' תהפוך מגוף רעוע לגוף גוסס, ללא צרכנים שרופים, ללא כח קניה אמיתי.

וכל זה לא רלוונטי מבחינתם, כי המטרה העיקרית של חזו"א 5 הושגה. מוסדות הרב שך נמצאים בשליטת הרב שטיינמן! הידד!

מה שמוביל אותנו לשאלה המתבקשת: מהיכן נובע 'יצר ההשתלטות' של אנשי הרב שטיינמן? האם חסר להם הכשר משלהם? חסר להם מוסדות משלהם? מדוע, במקום להקים מוסדות חדשים ועצמאיים שמונהגים על ידי הרב שטיינמן, תחת זה הם בוחרים להשתלט מבפנים על מוסדותיו של הרב שך, רעועים ככל שיהיו??
וכי שימען גליק לא יכל להקים עיתון חדש משלו? מדוע צריך דווקא להשתלט על 'יתד? וכי הרב שטיינמן אינו מסוגל לתמוך בהכשר של הרב רוזנבלט? מה הוא צריך דווקא את 'שארית' הדלוח??
האם הרב שטיינמן אינו מסוגל לפתוח ישיבה חדשה משלו? הוא צריך דווקא לקחת רמי"ם מישיבת חדרה, מבפנים??

הדבר אומר דרשני, ולדעתי זו שאלה אמיתית הדורשת בירור!
הרשו לי להציע פתרון לעניין. איני יודע אם זו חזות הכל, אך כמדומני שיש בה מן האמת.

הם, שם בחזו"א 5, מרגישים כל העת רגשי נחיתות עזים. כמה שהם ישלטו יותר וידרסו עוד יותר את מתנגדיהם, עדיין הם חשים כל הזמן כי הרב שטיינמן לא קיבל את ההכרה הראויה לו, כממשיך הגדולים מהדור שעבר. ולכן הם מפמפמים כל הזמן במאמרים ובראיונות, בדרשות חוצבות ובסיפורים, כי בעצם הרב שטיינמן ממשיך את דרך הרב שך, ובעצם הרב שך הוא זה שמינה אותו לממשיך דרכו. שימו לב ותראו כמה הם מתחננים אלינו שנאמין בזה…!
שימו לב לעובדה נוספת: מדוע הם כל כך כועסים על כל מי שחולק עליהם, מדוע הם רודפים באכזריות כל אדם, קטן ככל שיהיה, שלא כורע ולא משתחווה? כל זמן שישאר "איש אחד" שלא יצעק יחי יחי, הם לא יהיו מרוצים. מדוע? מה קרה אם יש מיעוט שמתנגד? הרי הרוב איתם!
– דומני כי אין מנוס מן המסקנה האמורה: משום שזה מעורר בקרבם את רגשי הנחיתות העזים, את מה שמנקר בקרבם כל הזמן: בעצם, הרב שטיינמן לא קיבל הכרה כפי שנראה להם.
לפיכך, מחד גיסא אין בהם את הכח ליצור מוסדות חדשים לחלוטין, ולהעמיד למבחן את המלך כשהוא לבדו, ללא קביים שיעזרו לו. ומאידך, על ידי כיבוש המוסדות של הרב שך, הם בעצם באים לומר: אנחנו, אנחנו הרב שך האמיתי!

ובכן יש לי פתרון למחלוקת הליטאית: הבה ונכריז כי הרב שטיינמן הוא ממשיך דרכו של הרב שך, ואילו הרב אויערבך הוא זה שלא ממשיך את דרכו, אלא שתלמידי הרב אויערבך אינם מעוניינים להמשיך את דרכו של הרב שך… ובא לציון גואל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה