יום שני, 29 בספטמבר 2014

משבר הדואר: ממחר - שביתה כללית בבתי המשפט

במסגרת השביתה בבתי המשפט, תופסק עבודתם של עובדי המינהל והמזכירויות, קלדניות, מדור פלילים, קבלת קהל ומדור פקסים

הצעדים שנוקטת ההסתדרות על רקע המאבק בדואר ישראל נמשכים, ומחר (ג') תחל שביתה כללית בכל בתי המשפט. במסגרת השביתה תופסק עבודתם של עובדי המינהל והמזכירויות, קלדניות, מדור פלילים, קבלת קהל ומדור פקסים.

השביתה הינה צעד נוסף במסגרת העיצומים במשק שמנהלת ההסתדרות בשבועות האחרונים, בגין מה שהיא מכנה "ההתנהלות החד-צדדית של המדינה בכל הנוגע לרפורמות ושינויים מבניים בדואר ישראל".

במקביל יחודשו מחר העיצומים של עובדי הדואר, במסגרתם תופסק חלוקת הדואר הרשום בכל רחבי הארץ, לא יהיה טיפול בשירותי הדואר של משרדי הממשלה, לא יינתנו שירותי דואר דיפלומטי לשגרירויות והנציגויות הזרות בישראל, לא יתאפשר עדכון העברת בעלות על רכב בסניפי בנק הדואר ובמשרד התחבורה, לא יהיה טיפול במערך הקנסות של מערכת בתי המשפט, משטרת ישראל והרשויות המקומיות.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום כי "אסור לתת למשבר הזה להימשך. אני קורא לכל הגורמים המעורבים בהחלטות הנוגעות לעתידם של עובדי הדואר, לפעול באחריות וללא דיחוי נוסף. חרב הפיטורים המונפת מעל לצווארם של עובדי דואר ישראל, מותירה באי וודאות כשבעת אלפים משפחות אשר מוחזקות בתקופת החגים כבנות ערובה ונאלצות לשלם מחיר יקר".

מאיגוד לשכות המסחר הגיבו להודעת ההסתדרות על שביתה כללית מחר בבתי המשפט: "על ההסתדרות להפסיק לתעתע בציבור. עליה לציין במפורש מהי סיבת העיצומים ולאיזו מטרה הם מבוצעים. בעיצומים הקודמים פורסם בשם ההסתדרות כי הם היו בבחינת שיבושי עבודה מכוונים לביטוי של סולידריות עם עובדי הדואר. ההסתדרות לא הכחישה זאת. רק בביה"ד הארצי לעבודה היא הפתיעה את הנוכחים וציינה כי סיבת העיצומים אינה קשורה במשא ומתן עם עובדי הדואר.

"יש לראות בחומרה רבה התנהגות חסרת אחריות זו של ארגון עובדים גדול המכוון לפגוע בציבור בישראל, שאין לו שום חלק במאבקים האמורים. זוהי פגיעה הנעשית בשרירות וללא כל התחשבות בהיקף הנזקים הנגרמים.

"בחירתה של ההסתדרות את תקופת המועדים והחגים לשיבוש אורחות החיים בישראל מעידה אף היא על אטימותה. ברור לכל כי מי שנפגע מעיצומים אלו הם אינם אלו הקשורים במו"מ אלא הציבור הרחב בישראל. נוכח פעולות אלה, לשכת המסחר תשקול שנית את חידוש עתירתה לביה"ד הארצי לעבודה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה