יום חמישי, 18 בספטמבר 2014

בית שמש: סדרנית בשרותים שלא יהיה "ערבוב בין הבנות"

במקום חומה: שומרת בשירותים בבית שמש

הגדר שהפרידה בין התלמידים החילונים לחרדיות כבר הוסרה, אך ההפרדה נשמרת: בפתח שירותי הבנות בבית הספר בבית שמש הוצבה סדרנית שאמונה למנוע ערבוב בין הבנות. ההורים זועמים: "זו אפליה בוטה"

נועם (דבול) דביר

החומה שחילקה את בית הספר "שפות ותרבויות" בבית שמש הוסרה ותוך יממה נמצא לה תחליף. אתמול (יום ד') הוצבו כיסאות שהפרידו בין התלמידים החילונים לחרדיות במוסד החינוכי, והבוקר גילו ההורים אמצעי הפרדה חדש: סדרנית הוצבה בשירותי הבנות בקומה התחתונה של בית הספר ומשגיחה שהבנות החרדיות לא יפגשו את החילוניות.

בית הספר עלה לכותרות לאחר שבתחילת שנת הלימודים הוקמה חומה שנועדה לחצוץ בין התלמידים החילוניים לחרדים. המהלך עורר זעם בקרב החילונים שטענו למחטף, בעוד בעירייה הציגו גרסה אחרת ולפיה יש מחסור בכיתות בעוד ב"שפות ותרבויות" יש כיתות ריקות. בג"צ הורה להסיר את החומה אך לא הורה לסגור את הכיתות. בעירייה מצאו דרכים יצירתיות, ואף הציבו כיסאות כחציצה בין הצדדים.

כעת הוצבה סדרנית שתפריד בין הצדדים. ההורים העידו כי הסדרנית מונעת מהבנות החילוניות להיכנס לשירותים בזמן השיעורים ואילו בזמן הפסקה היא משגיחה על זמני הכניסה על מנת שהבנות החילוניות לא יתערבבו עם הבנות החרדיות. יש לציין כי לתלמידות החרדיות אין שירותים פרט לשירותים האלה בקומה. כזכור, בית הספר החרדי לבנות "משכנות דעת" פועל בתוך בית הספר החילוני "שפות ותרבויות". תחילה הוקמה בין קומות המבנה מחיצה אך היא פורקה בהחלטת בית המשפט והעירייה.

טטיאנה אילוז מהנהגת ההורים הצהירה בתגובה כי מדובר בהפרדה ואפליה עם גושפנקה ממסדית: "מדי בוקר מתעוררים תלמידי 'שפות ותרבויות' למציאות חדשה. רק שלשום הוסרה החציצה הפנימית שהפרידה בין האוכלוסיות, וגם זאת רק בעקבות אולטימטום של הנהגת ההורים. העירייה ובית הספר החרדי הכינו הפתעה חדשה לתלמידי 'שפות ותרבויות': הפרדה ואפליה בוטה בכל הנוגע לשימוש בשירותים".

בהתאם להסדר החדש שהונחת על "שפות ותרבויות", תלמידות בית הספר החילוני יורשו להשתמש בשירותי בנות שבקומה התחתונה של בית הספר רק בזמני ההפסקות, ואילו במהלך הלימודים פנויה להן הדרך, כהגדרת העירייה, להשתמש בשירותים המשותפים לבנים ולבנות שבקומה העליונה. "זוהי המציאות ההזויה החדשה שמייצרת ומכשירה רשות שלטונית", אמרו ההורים.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "מנכ"ל העירייה עו"ד מתי חותה עורך ביקורים וסיורים בבית הספר, הוחלט כי כל בית ספר ישתמש בחדר השירותים בשעות ההפסקה שלו. אם תהיה התנגשות בין הפסקות שני בתי הספר אזי בית הספר משכנות דעת יאלץ להזיז את שעות ההפסקה שלו כדי שלא יתנגשו בשעות הפסקת שפות ותרבויות".

"בשעות השיעורים יש במקום סדרניות שיאפשרו לכל בת להיכנס על פי דרישתה בכדי שלא יהיו חיכוכים". עוד אמרו בעירייה: "מדובר בניסיון נוסף של נציגי שפות ותרבויות להלהיט את הרוחות ולעורר פרובוקציות מיותרות. מדובר בזוטות שהן ברמת טיפול של אב בית במקום".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה