יום רביעי, 10 בספטמבר 2014

הלברטל איחרת את הרכבת

כל יהודי חרדי בעולם שעוכב ב-15 שנה האחרונות אחרי ארגון הצדקה הגדול "קופת העיר" שהיא בהדרכת מרן שר התורה ר' חיים קניבסקי שליט"א ומרן ר' אהרון לייב שטיינמן שליט"א והם מתיעצים איתם בכל פרט ופרט כלשונם בכל העלונים אם לא היה יודע שמדובר בליטאים היה יכול להישבע, שהעומדים מאחורי הקופה, הם החסידות הכי חסידית שהיתה אי פעם , מדוע ? מפני שהם מפרסמים בתעמולה חזקה ביותר בעיתונים ובעלונים ובראשי חוצות על מודעות רחוב בארץ וגם ברחבי תבל, כל מיני ענינים נשגבים וסגולות שונות שזה נשמע מתאים יותר שזה יבוא מאיזה חבורה חסידית עילאית , כמו למשל תפילה בשנה התשיעית בחודש התשיעי ביום התשיעי בשעה התשיעית (מהספר ברית מנוחה) וכלשונם בפרסומות "9 דקות שישנו לכם את החיים", ויין מסיום הש"ס של שר התורה שליט"א, וקמיעות מטבע של אש של שר התורה שליט"א, ותפילה שלא היתה כמותה, ו 40 יום ולילה תפילות בעמוקה, וכותל ללא הפסקה 1000 שעות רצופות, ותפילה ביום ג' פרשת בשלח על הסגולה ר' מנחם מענדל מרימנוב זצ"ל ועל כולם התפילות על עשרות קברי צדיקים בארץ ובעולם מסביב לשעון מהשל"ה בטבריה עד מעזבוז באוקראינה והחת"ס בסלובקיה.

ואפילו היום מתפרסמים כמה כתבות ביתד נאמן על הנסיעה המתוכננת השנה לשבוע הבא כ"ב אלול לוילנא ואצטט מעמוד 20 "לקראת מסע הקודש של קופת העיר לוילנא וכל הגולה כמדורת אש וכו', בהשתתפותם האישית של מרנן גדולי ישראל גדולי ראשי הישיבות ומרביצי התורה בארץ הקודש אשר יוצאים במיוחד בעצמם למסע הקודש כהכנה עילאית קודם יום הדין ראש השנה תשע"ה, וחלקם הולכים לנסוע לכל ציוני הקודש בליטא ובלארוס, ולר' אלחנן ספקטור בקובנא, לאור שמח, לחפץ חיים בראדין, לבית הלוי בבריסק, לר' שמעון שקאפ בגרודנא, ולבקשת מרן הרב שטיינמן שליט"א ישתתפו במסע הגאון הגדול ר' יצחק שיינר שליט"א, הגאון הגדול ר' אריה פינקל שליט"א ממיר, הגאון הגדול המשגיח ר' דוב יפה שליט"א מכפר חסידים, הגאון הגדול ר' ברוך מרדכי אזרחי שליט"א מעטרת, הגאון הגדול ר' ברוך דוב פוברסקי שליט"א מפונוביז, הגאון הגדול ר' משה יהודה שלזינגר שליט"א מקול תורה, הגאון הגדול ר' שמואל יעקב בורשטיין שליט"א ראש ישיבת קרית מלך, הגאון הגדול ר' מרדכי גרוס שליט"א גאב"ד חניכי הישיבות ועוד. ומרן ראש הישיבה ר' אהרון לייב שליט"א התבטא כי לו היה בכוחותיו היה גם הוא בעצמו נוסע למקום קדוש זה" (וזה אותו מרן ראש הישיבה שאתה הלברטל כתבת שהרב אלישיב זצ"ל אמר עליו שיש בו נקיות, ביטוי שהשתמש על הרב שך זצ"ל וכן שלח אליו בענינים ציבוריים).

ובאחד הנסיעות הקודמות שהם עשו לוילנא, התפרסם בפרוספקט של קופת העיר שר' שמואל יעקב בורשטיין שאל את ר' חיים קניבסקי בזה"ל "שהנסיעה כרוכה בביטול קביעות שיעור למועד אחר האם ליסוע? אז ר' חיים ענה לו זה לא עזרה ליחיד זה עזרה לאלפי משפחות ואמר לו בנחרצות "נסיעה כזו דוחה הכל תסעו ותפעלו מה שצריך" וכן ר' אריה פינקל היה חלש שאפילו בקרי"ס לא אמר שיעורים ושיחות ושאל את הרב שטיינמן איך אסע עד וילנא? ענה לו הרב שטיינמן "הנסיעה לוילנא דוחה הכל" (מזכיר קצת כמו בברסלב "הראש השנה שלי עולה על הכל") וכן ר' דוב יפה אמר : "מעולם לא עזבתי את הארץ ב"ה וגם לא חשבתי שאעזוב , יש ענין גדול להיות כל ימיו בא"י, אבל שנפתחה אפשרות כזו לנסוע בימים שלפני ר"ה אל הקברים האלה, למקומות הקדושים האלה, לנסוע כדי להעתיר על עם ישראל, ולהוסיף צדקה וזכויות לעם ישראל, בשביל זה אפשר וכדאי לפרוץ את הגדר" עד כאן ציטוט מהפרוספקט של "קופת העיר" וכן הם מביאים שם מר' ישראל אליהו וינטרוב זצ"ל שגם השתתף במסע שאמר בשם הגאון מוילנא "שמאז שנחרב בית המקדש שכינה שורה בקברי צדיקים".

ועל זה אני מברך ברוך השם שהחיינו וקימנו והגיענו לזמן הזה של ריבוי אמונת צדיקים בעם ישראל.

וכאן הבן שואל? את כל השאלות שהיו תמיד מציקים לחסידי ברסלב

א) מה עם ביטול תורה למלווים וביטול שיעורים של הראשי ישיבות לתלמידים? ועוד באמצע אלול, בשיא הזמן? איזה דוגמא הראשי ישיבות נותנים לבחורים? למה זה "הכנה עילאית ליום הדין" יותר מלימוד?

ב) מה עם דורש אל המתים ? (הלברטל איך כתבת "דת של דורש אל המתים")

ג) מה עם האיסור לצאת מארץ ישראל?

ד) ואם בשביל להתפלל על קברי צדיקים יש היתר לצאת מהארץ, מה לא מספיק קברו של הרמב"ם בטבריה, או האור החיים הקדוש בהר הזיתים, או הכותל המערבי, או תנאים רבי עקיבא, רבי שמעון בר יוחאי, רחל אמנו, מערת המכפלה?

על זה הלברטל אין לך תמיהות אין לך שאלות הכל בהיר ונהיר (או שיש לך ובמקום להתקיף אותם כי אתה מפחד שהם יעשו ממך גל של עצמות, ולכן קל לך להתקיף את ברסלב אבל אתה באמת מתכוון אותם ר"ל ה"י).

ובשלמא חסידי ברסלב שנוסעים לאומן אני עוד מבין, זה הגיוני, רבי נחמן ציווה לבוא אליו לראש השנה והם נוסעים מדורי דורות כבר 200 שנה במסירות נפש לרבם, ורבי נחמן מברסלב זצ"ל מה אפשר לעשות היה היחיד מכל הצדיקים וגאוני הדורות מששת ימי בראשית, שעשה כזה ענין גדול מלבוא על קברו, ואפילו ייחד על זה עדים, והבטיח הבטחה ברורה שמי שיבוא אליו ויגיד שם את העשרה מזמורי תהילים (תיקון הכללי), אצטט מלשונו "אני יניח את עצמי לאורך ולרוחב להושיעו ולתקנו בפאות אני ימשוך אותו משאול תחתית", וגם העצה של קברי צדיקים מופיע בספריו ובספרי תלמידו ר' נתן בהרחבה, ותמיד חסידי ברסלב הולכים גם כל השנה לקברי צדיקים, כי בכלל כל הענין של כח של הצדיק וההתקשרות אליו, מופיע אצלם הכי הרבה, יותר מכל ספרי החסידויות, (אדרבה ההיפך הם תמיד היו ללעג בעיני אחרים, שאין להם רבי חי , וכשיש להם בעיה הם רק מתפללים בקברי צדיקים).

ולכן לדוגמא במירון , רוב החדרים למעלה על הציון, שייכים בחזקה לחסידי ברסלב, אפילו שני ההכנסות אורחים הגדולות שמשרתים את כל הציבור בל"ג בעומר ובכל השנה, זה בהנהלת שני חסידי ברסלב ר' מאיר קרליבך ור' שרגא שניצר. גם הרמז הנפלא שכתוב, בשער הכניסה למירון "כי לא תשכח מפי זרעו" ס"ת יוחאי, לקוח מההקדמה לליקוטי מוהר"ן , עם תורה שלימה על זה שהתורה של הר"ת הזה מופיע בתוך המערה על הקיר בצד ימין וזה כבר עומד שם יותר מ-60 שנה, ואיזה ברסלב'ר עשה את זה , כי פעם הם בעיקר היו שם. (ולדעתי את כל דברי הבלע של הלברטל אפשר גם להקיא על ל"ג בעומר במירון).

אבל הליטאים מתי הם נסעו לקברי צדיקים? איזה מסורת יש להם בזה? הרי מספרים שמרן הרב אלישיב זצ"ל לא נסע למירון אפילו פעם אחת בחייו, והרב שך זצ"ל אמר שהוא היה בצעירותו בווילנא שנתיים ולא נכנס אף פעם לקבר של הגאון, ואמר שהוא הצטער על כך .

וכי כבר אין רעיונות אחרים לקופת העיר לגייס כסף להחזקת ת"ח ומשפחות עניים, כמו למשל ש-10 ראשי ישיבות יסעו ביחד לברך עשירים שיתנו כסף לקופת העיר?! או שהם ילמדו שעה תורה לזכות אותו עשיר שיתרום?!

אלא מוכרחים לומר שני דברים א) שכל דבריו של הצדיק הנשגב קדש הקדשים רבי נחמן מברסלב זצ"ל אחור לא ישוב כמו שאמר "ניצחתי ואנצח גמרתי ואגמור". ב) שגדולי ישראל שליט"א מחדשים מחדש את הדרך הליטאית, והם עשו שינוי מציאות כי בחכמתם הרבה וברוח קדשם הטהור הם מבינים ויודעים שבדור כזה חלש צריכים את זה , צריכים לקחת מהעצות של רבי נחמן מברסלב והם הכניסו לציבור החרדי את עצת קברי הצדיקים מר' נחמן, וכמו עוד עצות שר' נחמן גילה שנכנסים לעם ישראל כמו עצת ההתחזקות אפילו בהסתרה, ותפילה על כל דבר, (הרב שטיינמן לא אוחז מהפגנות אלא מתפילה שזה ממש ברסלב) התבודדות לימוד כל התורה, וכו'.

ואסביר בשביל להיות היום בכזה דור פריז בן תורה שלא מתייאש ועדיין רוצה להיות ירא שמים אמיתי , ומתמיד כמו ר' חיים קניבסקי , צריך להגיע לעצות של רבי נחמן , זה לא מספיק להיות אפילו מאנשי החצר של גדולי ישראל , הביטו סביב אנשי החצר של הרב אלישיב זצ"ל וכי הם גם נהיו מתמידים כמוהו ? בשביל זה צריך את העצות של רבי נחמן שמחזק ומעורר וכו'.

ואתה הלברטל כותב שהבעלי תשובה בברסלב אני מצטט "מיום אחד למשנהו רק החליפו בגדיהם וכבר נותנים הוראות לליטאים חסידים ולכלל היהדות החרדית" הלברטל "טול קורה מבין עיניך" הרי השתייכת לפני שהתחרדת למזרחי מה שהיום זה נקרא "הבית היהודי", או יותר נכון בלשונו של מרן הרב עובדיה זצ"ל "בית של גויים" , אז אתה מקסימום גם כן בעל תשובה אז מה אתה נותן הוראות ???

ואל תדבר על חברה אלימה כמה בחורים עצרו היום בפונוביז? אבל לשיטתך המדומיינת שכתבת שמי שהוא חרדי עוד ירצח את לפיד והוצאת דיבה על כל הציבור החרדי ועל זה שלמה המלך אומר "מוציא דבה הוא כסיל" אז מובן שאתה מרגיש גם כאן מאויים.

ושמעתי מהגאון הגדול החסיד ר' צבי חשין שליט"א ממיר, שעל אף שב"ה הליטאים מתקרבים לעצות של רבי נחמן בכל זאת יש הבדל בין הליטאיים לחסידי ברסלב, הליטאיים נוסעים לקברי צדיקים בשביל כסף, [אמנם כסף למצוות חשובות אבל בשביל כסף] ואילו חסידי ברסלב נותנים כסף בשביל קברי צדיקים, בשביל "קופת הנשמות "של רבי נחמן "קופת עיר וקדיש".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה