יום שני, 15 בספטמבר 2014

דגלי אל קעידה מעל הכותל הקטן

מעל הכותל הקטן מתנוססים דגלי אל קעידה, שלטי הרשויות הישראליות נעקרים או נמחקים בידי אנשי הוואקף, והתגובה הישראלית? איננה.
שמעון כהן,


דגל אל קאעידה בעיר העתיקה
אביחיל ויצמן

דגלי אל קעידה מתנופפים מעל הכותל הקטן בכניסה להר הבית, שלטי העירייה נעקרים או נמחקים ואיש אינו עושה דבר. מחכים שזה יעבור להם...

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אביחיל ויצמן, תושב הרובע היהודי בירושלים ואיש ישיבת הכותל המבקר באופן תדיר במתחם הכותל הקטן הקרוב יותר לקודש הקודשים, ומתוך כך קדושתו גבוהה יותר מהכותל המערבי כפי שויצמן עצמו מסביר.

במהלך השיחה עמו מגולל ויצמן שורת התכתבויות עם אנשי האכיפה בעיריית ירושלים בדרישה להשלטת סדר במתחם זה אך נראה שהתשובות מדאיגות ומטרידות לעיתים יותר מהשאלות.

מחכה לתגובה סבירה. ויצמן

לפני כשבועיים הבחין ויצמן בדגלים ובהם כיתוב ערבי המתנופפים מעל הכותל הקטן בכניסה להר הבית. בדיקה קטנה העלתה שדגלים אלו הם דגלי אל קעידה. הוא הגיש תלונה והמשטרה שיגרה קצין לבדוק את המקום ולאחר הבדיקה נאמר לו שמדובר בשלט דתי בלבד ואין כאן בעיה כלשהי. הדגלים המדוברים עדיין מתנופפים במקום, הוא מספר.

באחרונה, מזכיר ויצמן, התפרסם בכלי התקשורת כי המשרד לענייני דתות נטל את האחריות על המקום לידיו. ויצמן קיווה שמעתה יהיה גוף מוסדר שניתן יהיה לפנות אליו בתלונות על המתרחש במקום אך הדברים יגעים הרבה יותר מכפי שניתן היה לצפות. אמנם המקום עובר ניקוי באופן תדיר אבל לרחבה שבמקום אין חור ניקוז והתוצאה המיידית היא שלולית קבועה ומצחינה שאליה עולה גם הביוב שמגדיל את הסירחון שבמקום. תושבים, מבקרים ומתפללים נמנעים מלהגיע למקום והדבר מובן.

עוד מוסיף ויצמן ומספר על שלטים של העירייה שעליהם הקביעה שהמקום קדוש ויש לשמור על קדושתו או אזהרות שלא ללכלך את המקום, אך שלטים אלו נעקרים על ידי אנשי הוואקף או נצבעו בצבע חום.

כשהתלונן בעירייה קיבל ויצמן תשובה לפיה כעת הרמדאן ונמתין עם הטיפול לאחרי החודש הרגיש. הוא חיכה ושוב התלונן אבל אז אמרו לו שיש עכשיו 'צוק איתן' והתקופה שוב רגישה אז נחכה עוד קצת. גם המבצע הזה הסתיים וכשויצמן התלונן קיבל תגובה מטרידה: "מכתבך שהועבר לאגף התברואה דרך האתר העירוני והריני להודיעך. נציג מהאגף בדק את פנייתך, מהבדיקה עולה כי האגף מציב שלטים בכותל הקטן ואנשי הווקף המוסלמי מסרים אותם ממקומם ולעיתים אף עוקרים אותם ממקומם וצובעים אותם בצבע שחור. בשלב זה השלטים לא יוחזרו למקומם". במילים אחרות תשובת האגף היא: רצוי להיכנע עוד לפני המאבק.

ויצמן מספר על עשרים או שלושים פניות שהפנה לגורמים השונים בעקבות המתרחש ומכל אלה לא קיבל מענה ראוי או תוצאות של ממש. "אין תחושה של מקום קדוש, המקום הכי קרוב לקודש הקודשים", הוא חותם באכזבה.
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה