יום שני, 19 במאי 2014

לאחר הקשיים ביתד נאמן גם בהמודיע ובהמבשר נקלעים לקשיים תקצביים ולא שילמו משכורות לעובדים



מאת איש הפלס

בעקבות חרם הצרכנים החרדי הגדול מזה כשלושים שנה על חברות שאינם מפרסמות בהפלס גם עיתון המודיע בפני קריסה. מחשיפה של חרדים עכשיו עולה שבחודש האחרון בהמודיע לא שילמו משכורות לעובדים.

בחודשים האחרונים נקלעים היומנים החרדיים לקשיים כלכליים כבדים בעקבות החרם צרכנים החרדי הגדול מזה כשלושים שנה.

אין זה סוד שעיקר ההכנסה לעיתונות זה מפרסום החברות מיום צאתו של ביטאון עולם התורה עיתון הפלס לאוויר העולם עוד ועוד חברות הפסיקו לפרסם ביומנים החרדיים כשעיתון הפלס קם קמו עסקנים מהעיתון המתחרה יתד נאמן ואיימו בחרמות על חברות שיפרסמו בהפלס חברות פחדו לפרסם בעיתון הפלס, פרט לכמה בודדים.

אף הרב קנייבסקי איים על מפרסמים שלא יפרסמו בבטאון עולם התורה הפלס.

רבים מהמפרסמים שהיו מפרסמים קבועים כגון ועד הרבנים, בר כל, אושר עד, שארית ישראל, ארגון בתיה, ועוד אכן ישבו על הגדר ולא פירסמו באף יומון בציבור החרדי. אך הרבה מהחברות הגדולות המשיכו לפרסם בשאר היומונים חוץ מבטאון עולם התורה הפלס.

כשציבור בני התורה קוראי הפלס הבין שיש חברות המחרימות אותו החל בחרם צרכנים ענק שלא זכור בציבור החרדי מזה כשלושים שנה כנגד החברות שאינם מפרסמות בהפלס ומפרסמות בשאר היומונים.

המחאה החלה בחברת ישראכרט שבתוך יומים עזבו את את החברה מעל 5000 איש בחברת ישראכרט שהבינו את עוצמת המחאה הפסיקו את פרסומיהם לאלתר ביומנים החרדיים.

לאחר מכן הכריזו מארגני המחאה על החרמת קופות החולית מכבי וכללית ומעבר לקופות החולים מאוחדת ולאומית שלא מפרסמים ביומנים החרדיים, אלפים רבים עזבו את קופות החולים מכבי וכללית ובמכבי וכללית גם השההו את פרסומיהם ביומנים החרדיים.

כלכלנים בכירים הזהירו את החברות לבל יעזו לפרסם ביומנים החרדיים מבלי שיפרסמו בעיתון הפלס.

בעקבות גל המחאה המתגבר ועובר מחברה לחברה עשרות חברות הבטיחו להפלס שישההו את פרסומיהם ביומנים החרדים הדבר הביא לקריסה טוטאלית ביתד נאמן עיתון שאך לפני שנתיים היה עיתון המצליח בציבור החרדי נמצא כיום בחובות של מליונים ואף בפני סגירה.

גם בהמודיע נקלעו לקשיים ואף התברר שבחודשים האחרונים לא שילמו משכורות לעובדים י.ר מהמודיע אומר המודיע בחובות בעקבות שעשרות חברות שהיו מפרסמות עד לפני שנתיים מאז שקם בטאון עולם התורה הפלס הפסיקו לפרסם בכל היומנים החרדים הדבר הכניס את כל היומנים החרדים לקשיים כלכלים.

גם בעיתון המבשר נמצאים בקשיים כלכלים קשים י.פ. מהמבשר אומר לחרדים עכשיו היומונים החרדים יצתרכו לעשות חשבון נפש איך הגענו למצב הזה אף העלה רעיון לכנס את ארבעת היומונים החרדים ולהגיע להבנות.

אין לאף אחד מהיומונים את כח הצרכנים של הפלס מוסיף י.פ. לכן צריך להגיע להבנות ביחד ולהשאיר את המחלוקות בצד אם לא נגיע להבנות במצב הזה כולם יקרסו. המלחמה של יתד נאמן בהפלס תביא את יתד נאמן לסגירה.

תגובה 1:

  1. חחחחח המודיע בקשיים מסיבות אחרות לגמרי
    תפסיקו לעוף על עצמכם

    השבמחק