יום שבת, 31 במאי 2014

מהמייל: טורו של הרב חיים כהן פורסם במגזין "כל ישראל" מוסף סופ"ש של רשת קו עיתונות דתית

הרב חיים כהן על רקע תמונת הגראי"ל שטיינמן
בעולם העסקים יש כלל-ברזל ידוע: אתה יכול להיות נחמד, אתה יכול להיות בעל-כישרון, אתה יכול להיות חכם, פיקח, טוב-לב ובעל כל המעלות הטובות. אך בסופו של דבר, מה שקובע את הייעוד שלך או את ההצלחה שלך, הוא דבר אחד בלבד: המאזן השנתי.

כלומר, ברמה האישית אתה יכול להיות מה שאתה רוצה, אך תכל'ס - הדבר הקובע הוא המאזן השנתי מולו ורק מולו אתה עומד בסיומה של שנה. אתה לא מתחיל אז לבדוק מי אשם או מי לא אשם, זה לא יעזור כעת. כרגע, הדבר המעניין היחיד הוא המאזן מולו אתה עומד. האם הוא חיובי או שלילי, האם בשורה תחתונה השגת את מה שרצית, עמדת ביעדים, או לא.

כהמשך ישיר לכך, אני הייתי מציע שהציבור יאסוף את כל ההצהרות של כל הפוליטיקאים מהשנה החולפת, ופשוט ילך ויעשה מאזן, 'מאזן שנתי', ויראה מה בוצע, מה לא בוצע, ומדוע.

אולי על-ידי זה, הציבור יוכל להגיע למסקנה ברורה, ויבין עד כמה אנחנו נמצאים בידיים של האנשים שעדיין לא הבינו את כללי המסחר העכשווי בפוליטיקה בת ימינו.

***

שוב אנחנו הולכים ועושים את אותה הטעות. נציגינו שבים ומצהירים שאנו צריכים לתמוך דווקא בפלוני או אלמוני בבחירות לנשיאות, רק כדי 'לדפוק' את נתניהו.

אנחנו לא לומדים???

אני לא נכנס לשיקול דעתם של גדולי-ישראל ח"ו, אבל בכל הקשור לשיקול דעת העסקנים - הח"כים חייבים ללמוד להתמקד. הם צריכים לראות למי יש יותר סיכוי ועם מי אפשר לנהל משא-ומתן כמו עם סוחר, כדי שביום המחר נוכל להמשיך ולעבוד אתו.

להתנקם, זו בוודאי לא חכמה. בין המועמדים כעת לנשיאות, ישנם כאלה שאם נתמוך בהם, יהיו חייבים לנו גם אחרי שהם יקבלו את הנשיאות, כי זו לא התחנה האחרונה שלהם, והם יזכרו לנו את זה בעתיד, ואז נוכל להמשיך בסחר איתם. מאידך, יש מועמדים שזו התחנה הסופית שלהם, ואם נתמוך בהם היום - מחר הם לא 'יספרו' אותנו. ישכחו את כל מה שעשינו ופעלנו למענם.

חייבים להפסיק לעבוד עם רגשות הנקמנות, ולעבוד עם השכל, כמו שמרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל היה אומר. לשקול, לעשות הערכה ולבדוק.

על הח"כים לראות למי יש יותר סיכוי שיזכה, ועם מי יש יותר סיכוי שהוא יקיים את מה שהוא מבטיח לנו - ואתו צריך ללכת.

***

אותו הדבר גם עם חבר-כנסת בכיר מ'יהדות התורה' שלא היסס לעלות לשידור ולתקוף את ראש-העיר ירושלים ניר ברקת, כשהוא יודע שבחמש שנים הקרובות, ירצה או לא ירצה, הוא יצטרך לסחור אתו בכל נושא ונושא.

אותו חבר-כנסת, חייב להבין שרשימתו נמצאת בקואליציה הירושלמית, על כל המשמעות. במקום לסחור ולדון עם ראש העיר על כל דבר, הוא הולך ותוקף אותו על בסיס אישי.

הגיע הזמן שנציגינו יחליפו דיסקט, ושיתנתקו לרגע מהרגשות הנקמניים או האחרים שלהם, ויעבדו כמו סוחרים.

אני בטוח, כלפי אותו חבר-כנסת אמור, שאם בסוף-השנה הציבור היה עורך מאזן על אותו ח"כ, לראות במה הוא הצליח ובמה לא, המצב היה בכי רע.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה