יום שישי, 30 במאי 2014

מהמייל: האם לוועד למען כבוד רבותינו נותר קמצוץ השפעה?

הגר"א אריאלי עקף את הוועד למען כבוד רבותינו
האם לוועד למען כבוד רבותינו נותר קמצוץ השפעה? גם ישיבת "שינקר" בירושלים שנפסלה על ידי הוועד, הצליחה לקבל את אישורו של מרן הגראי"ל שטיינמן ולעקוף את הוועד לחלוטין. הגר"א אריאלי עלה לגראי"ל שאישר לו להוציא מכתב תמיכה בישיבה המפורסמת. המכתב המלא בפנים 

ישראל כהן
|
א' בסיון תשעד 14:28 30.05.14


הרב אשר אריאלי (צילום: Rachack)

הפילוג הליטאי גרסת הרישום לישיבות: הביקורת הפנימית בתוככי הזרם הליטאי המרכזי בנוגע לפעילותו של הוועד למען כבוד רבותינו הולכת וגוברת, ועוד ועוד ראשי ישיבות גם כאלו המזוהים עם הנהגתם של גדולי הדור מרנן הגראי״ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי לא חוששים לצאת בפומבי כנגד הוראות הוועד.

בשבועות האחרונים פרסמו עסקני הוועד ״רשימה שחורה״ של ישיבות קטנות בירושלים אליהן לא מומלץ להורים לשלוח את ילדיהם ללמוד בהן זאת משום שמחנכים שם שלא לציית לסמכותם של גדולי ישראל.

אחת מהישיבות הנמצאות ברשימה הפסולה של הוועד למען כבוד רבותינו הינה ישיבת תפארת התלמוד בראשות הגר״ב שינקר לגביה כותבים העסקנים כי ״נדרשת זהירות מהיסחפות אחרי תלמידים או מי מהצוות הנמנים על התנועה המתנגדת לרבותינו, ונדרשת עירנות לגבי הכוונת הבנים לישיבות גדולות".

אלא שהבוקר מפרסם הגאון רבי אשר אריאלי מראשי ישיבת מיר וממרביצי התורה הנודעים בירושלים מכתב תמיכה מיוחד בישיבה שנכתב לדבריו על דעתו של מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן מה שבעצם ״מעקר״ מהיסוד את כל טענות הוועד.

כיכר השבת מביא בפרסום ראשון את המכתב המלא:

ראש חודש סיון ביום הזה וגו' תשע”ד

באתי בזה בהורמנא דמרן ראש הישיבה רבינו הגראי”ל שליט”א לספר בשבח הישיבה הקדושה הצועדת לשם ולתהילה ישיבת "תפארת התלמוד" המתנוססת לתפארה בעיה”ק ירושלים תובב”א בראשות הגאון רבי ברכי' שינקר שליט”א אשר הוא ועמו כל רבני הישיבה הקדושה שליט”א מוסרים נפשם לגדל את תלמידיה בתורה ויר”ש ועומדים על המשמר לבל יכנסו לישיבה הקדושה שום רוח זרה אלא אך ורק תורה ויר”ש.

ומן שמיא סייעוהו להעמיד עדרים של תלמידי חכמים מובהקים מצוינים ביראתם הטהורה ובמדות נעלות.

וביודעי קאמינא שגם היום הם ממשיכים כן במשמרת הקודש הזו בכל כוחם ביתר שאת וביתר עוז ואשרי מי שזוכה שבנו יגדל ויתחנך בישיבה הקדושה הזו.

וע”ז באתי על החתום לכבודה של תורה

אשר אריאלי

כאמור מכתב התמיכה החריג מבוצע ע״י עקיפת הוועד ע״י הגר״א אריאלי בדיוק כפי שנעשה בשבוע שעבר ע״י הגר״י אייכנשטיין ר״י יד אהרון הנמנה על מקורביו ונאמניו של מרן הגראי״ל שטיינמן שהעניק אף הוא מכתב חיזוק ותמיכה בעבור ישיבת משכן שלמה בירושלים שנפסלה אף היא ע״י הוועד.

גורמים בציבור הליטאי אומרים כי מדובר במכה קשה וכואבת לעסקני הוועד בראשות אליהו פרויליך אשר שני הישיבות המרכזיות אותם הם פסלו מקבלות עתה ״הכשר״ דווקא מרבנים חשובים ומפורסמים הנמנים על ממקורביו הבולטים של מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן מה שמלמד כי כוחם נחלש באופן משמעותי ובולט.

הגורמים מציינים בשולי הדברים כי השבוע נרשמה מבוכה הפוכה לעסקני הוועד -כאשר ישיבת "אמרי נועם" שכן אושרה על ידי עסקני הוועד שהמליצו להורים ולמחנכים לשלוח תלמידים להרשם לישיבה. אלא שבהודעה להורים התבטא בימים האחרונים ראש הישיבה הגר"צ קאהן בקולו :"הנושא של המחלוקת לא קשור לישיבה, והרב'ה שלנו זה רבי שמואל - הוא קובע כאן הכל - חלק ממה שהוא קבע שכאן יהיה שקט"מה שגרם לתהיות רבות כיצד עסקני הוועד ״נפלו בפח״ ואישרו בדיוק את הישיבה שלו שבכלל נשמעת במוצהר להוראותיו של הגאון הגר״ש אוירבך.


מכתבו של הרב אשר אריאלי, צילום 'כיכר השבת'

מכתבו של הרב אשר אריאלי, צילום 'כיכר השבת'

הרשימה השחורה של הוועד למען כבוד רבותינו

הרשימה השחורה של הוועד למען כבוד רבותינו

הרשימה השחורה של הוועד למען כבוד רבותינו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה