יום חמישי, 29 במאי 2014

בלעדי: אפלייה על רקע עדתי בסמינר "בית יעקב" באלעד

מתוך 90 בנות ממוצא מזרחי שנרשמו למוסד "בית יעקב" באלעד התקבלו רק ארבע בנות, בעוד שכמעט כל 30 הבנות מהמוצא האשכנזי התקבלו. דרעי: "מישהו מנסה להרוס את ביה"ס אבל זה לא יצליח"


יאיר שרקי

האפליה במגזר החרדי: בסמינר "בית יעקב" באלעד קיימת אפלייה על רקע עדתי: נתונים שנחשפו הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל מגלים שמתוך 89 בנות ממוצא מזרחי שנרשמו למוסד - רק ארבע התקבלו. מנגד, כמעט כל 30 הבנות ממוצא אשכנזי הצליחו להתקבל. חלוקת 119 הבנות שביקשו להתקבל למוסד מתבצע על ידי בחינת שמות משפחותיהן.

רותי, שם בדוי, שבתה לא התקבלה, שיתפה בתכניתנו "מה בוער" עם רינו צרור על רגשותיה של ביתה: "ביתי מרגישה נורא שלא קיבלו אותה, ולמה? כי היא ספרדייה? כל זה בגלל מלחמות פנימיות בין פלגים אשכנזים. היא בסך הכל תלמידה בת 14, משקיעה בלימודים, מצטיינת ומעוניינת ללמוד ולהצליח. אני רק רוצה לדעת איפה משרד החינוך בסיפור הזה.

יושב ראש ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי, טען בתכניתנו "מצד שני" עם ספי עובדיה ויועז הנדל כי "מישהו מנסה להרוס את בית הספר אבל זה לא יצליח", וסיפר כי הוא שוחח עם עם ראש עיריית אלעד וקיבל הבטחה ש"אף בת לא תיפגע".

"לא תהיה כאן חלילה גדר הפרדה או דברים כאלה", הבהיר יושב ראש ש"ס דרעי, "מי שרוצה להקים לעצמו בתי ספר פרטיים שיואיל בטובו להיות נטורי קרתא, שלא יקבל כסף מהמדינה ויעשה מה שהוא רוצה".

ממשרד החינוך נמסר שבימים הקרובים תזומן מנהלת המוסד לשימוע לפני נקיטת צעדים.
http://glz.co.il/1064-43376-he/Galatz.aspx

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה