יום שישי, 16 במאי 2014

לא ייאמן: החרדים מופלים, 'מסלול עוקף' לערבים

(יום חמישי, ט''ו אייר תשע''ד)

מסלול "עוקף ציבור ערבי". מי שחשב שבהצעת החוק של משרד האוצר ל-0% מע"מ, הציבור החרדי והערבי יופלו בצורה שווה, טועה ● בתזכיר החוק נקבע כי ייכלל בתכנית גם מי "שבקשתו לשרת שירות צבאי או שירות לאומי-אזרחי נדחתה" - בכך נסללת הדרך לציבור הערבי, שיוכל מעתה לבקש לשרת בצה"ל ולהידחות ובכך לקבל את הפטור המוגדל מהמע"מ מסלול עוקף לערבים
משה בן-חיים מי שחשב שבהצעת החוק של משרד האוצר ל0% מע"מ, הציבור החרדי והערבי יופלו בצורה שווה, טועה. משרד האוצר פירסם אתמול בערב (רביעי) את תזכיר הצעת החוק לתכנית 0% מע"מ. לפי התזכיר שהוצע, הקריטריונים נשארו בעינם, אך הוחמרו דווקא עם הציבור החרדי. כך, פורסם בהצעת החוק מסלול "עוקף ציבור ערבי".

בתזכיר החוק נקבע כי גם נכים יהיו זכאים להטבה המוגדלת, ומי "שבקשתו לשרת שירות צבאי או שירות לאומי-אזרחי נדחתה". בכך נסללת הדרך לציבור הערבי, שיוכל מעתה לבקש לשרת בצה"ל ולהידחות, ובכך לקבל את הפטור ממס המוגדל בדירות שמחירם עד 1600000 שקל, כמו מי ששירת בשירות צבאי או אזרחי. ואילו הציבור היחיד שיקופח בתכנית זו, יהיה הציבור החרדי. שאר הקריטריונים ישארו בעינם.הציבור החרדי ש"תורתו אומנותו" ולא עומד בקריטריונים הנ"ל, יוכל לרכוש דירה במחיר של עד 600000 שקל, (על המאדים, כדברי חה"כ יעקב אשר) ולקבל את הפטור ממע"מ.

בראיון לגל"צ אמר לפיד כי "יש הרבה דירות ב-600,000 שקל, בעיקר במיגזר החרדי". השר אורי אריאל, שרק בתחילת השבוע טען כי ילחם בכל כוחו להגדיל את תקרת הפטור ממע"מ לחרדים עד 950,000 שקל, כתב מכתב ללפיד ובו הוא דווקא מצר על כך שבתכנית יש הדרה של... עולים חדשים.

במכתב כותב אריאל, כי הדרת העולים החדשים מהחוק אינה טובה והיא עלולה לפגוע בהם מבחינה "ערכית, ציונית, עידוד עלייה, וגם מבחינה מקצועית. משום שדוקא צירופם יסייע להשפעה על ירידת המחירים בשוק כולו".בתחילת השבוע פורסם ב-COL תחקיר מיוחד, ממנו עולה שבריכוזים החרדים בארץ אין למעשה דירות חדשות במחיר של 600,000 שקל. מחירי 'דירות למשתכן' הנחשבות לזולות במיוחד, יקרות יותר. המסקנה: הציבור החרדי, בלבד, ימצא את עצמו מופלה לחלוטין מהטבה משמעותית זו.
פרויקט בירושלים (צילום: משה בן-חיים)
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה