יום ראשון, 25 במאי 2014

שעון הנוכחות: המשגיח החדש שחודר לכוללים

שעון נוכחות
את משגיחי הכוללים הוותיקים בחסידות ויז'ניץ, מחליפים בימים אלו שעוני נוכחות חדשים בעלי מאגר ביומטרי של הלומדים

ישראל כהן כ"ה באייר תשעד 25.05.14

הקידמה הגיעה גם לכוללי האברכים: במרבית מכוללי האברכים כמו גם בהיכלי הישיבות, ממנים ראשי ומנהלי המקום "משגיח" מיוחד המופקד מטעמם על רישום זמני הנוכחות של האברכים והתלמידים.

ההקפדה על שמירת הזמנים בולטת במיוחד, זאת היות והמילגות מגיעות מכספי התורמים המבקשים לדעת כי אכן תרומתם הגיעה באמת לעמלי התורה ולא לכאלו המבטלים את זמנם לריק ומנצלים את זמני הלימוד לשיחות בעלמא ולהכנת קפה.

בחסידות ויז'ניץ התקדמו צעד נוסף והחליטו לעשות שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ולקבוע שעוני נוכחות חדשניים שיחליפו את המשגיחים הוותיקים, ויהוו מדד מהימן ומדוייק באשר לזמן הגעתם של האברכים אל הכוללים.

השעונים, מהסוג המוצב בדרך כלל במקומות העבודה, יהיו בעלי מאגר ביומטרי שיקרא את טביעת האצבע של האברכים הרשומים, וכך יוכלו ראשי הכוללים לדעת במדוייק על כל אברך מתי הגיע למקום הלימודים ומתי יצא.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשלב ראשון מופעל הפרוייקט החדשני כפיילוט ניסיוני בערים בית שמש ועפולה, בהן מתגוררים מאות אברכים. באם הדבר יעלה יפה, תורחב היוזמה אל שאר ריכוזי החסידות בערי הארץ.

"בסך הכל מדובר בעניין טכני, השעונים המדוברים יחליפו את תפקידו של המשגיח המיתולוגי ויהוו מדד אמין ומדוייק יותר", אומרים עסקני החסידות על היוזמה.

לדבריהם, השעונים החדשים יפתרו את כל ויכוחי הסרק המתרחשים היום בין האברכים למשגיחים הרושמים בנוגע לזמני ההגעה כאשר האברכים טוענים שהגיעו בשעה מוקדמת יותר וכי קיצצו במלגתם לחינם. "כעת השעונים יקבעו במדוייק את שכרו של האברך" אמרו עסקני החסידות.
מקור: http://rotter.net/forum/scoops1/102149.shtml
האדמורי"ם מויזניץ שליט"א

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה