יום שני, 11 באוגוסט 2014

אתר האינטרנט של העיתון הפלסטיני "אלקודס" מדווח שישראל הסכימה לדרישת חמאס לשחרר את כל מחבלי עסקת שליט שנעצרו מחדש.

על פי הדיווח שהובא ב'קול ישראל', ישראל הסכימה לשחרר את חברי הפרלמנט של חמאס שנעצרו ביו"ש במבצע "שובו אחים" ואת מחבלי הפעימה הרביעית שהובטחה בשעתו ליושב ראש הרשות אבו מאזן, רק תמורת השבת גופותיהם של סמל ראשון אורון שאול ושל סגן הדר גולדין.

על פי הדיווח, סרבה ישראל לדרישה לפתוח את מסוף קרני הישן להעברת סחורות, אך הסכימה להגדיל את מספר המשאיות ואת כמות הסחורות הנכנסות דרך מעבר כרם שלום, בתנאי שלא יועברו חומרים העלולים לשמש לחומרי נפץ. כמו כן נמסר שישראל הסכימה ליציאתם של 5,000 פלסטינים בלבד מדי חודש בחודשו דרך מעבר ארז.

ישראל מתנגדת להקצות נתיב שיט ימי בין עזה ללרנקה ומגדירה את הדרישה לנמל ימי ונמל תעופה ברצועה - בלתי אפשרית.

בדיווח ב"אלקודס" נאמר עוד כי ישראל מוכנה להקצות 6 מיילים ימיים לדיג ולא 12 מייל כפי שדרש חמאס, ודורשת רצועת ביטחון של 100 מטרים ממערב לגדר המערכת שבה תאסר תנועה של פלסטינים. כתבנו לענייני פלסטינים מציין כי המשלחת הישראלית עדיין שוהה בקהיר.

המשלחת הישראלית אמורה לשוב לישראל עוד היום. במשלחת ראש אגף התכנון בצה"ל האלוף נמרוד שפר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב מרדכי וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד. לפי דיווחים ממצרים גם ראש השב"כ יורם כהן משתתף בשיחות.

בתגובה לדיווח על אפשרות של שחרור המחבלים אמרה לערוץ 7 ח"כ איילת שקד, יו"ר סיעת הבית היהודי כי "אני מניחה שזה קשקוש מוחלט, ממשלת ישראל לא תשחרר יותר רוצחים ובטח לא את משוחררי שליט שכבר נוכחנו לדעת שחלקם חזרו לטרור.
"קשה לי להאמין שהאופציה הזאת בכלל נשקלת", הדגישה שקד. "מיותר לציין שמפלגת הבית היהודי לא תהיה חברה בממשלה כזו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה