יום חמישי, 28 באוגוסט 2014

מפעל הפיס: 40 מיליון שקל ילכו ל:

10 מיליון שקל יושקעו בפרויקט הדגל "ימי תרבות" שיתקיים בספטמבר

30 מיליון שקל יוקדשו לתמיכה במאות פרויקטים בתחומי המוזיקה, תיאטרון, קולנוע, מחול, אמנות חזותית, ספרות ושירה

הקצאת התמיכות מתחלקת בין תחומי יצירה שונים:

8.51 מיליון שקל יוקצו לתחום אמנויות הבמה (מחול, מוזיקה ותיאטרון), כולל מתן מענקים לכ-146 פרויקטים. ביניהם מציינת המועצה הפקת מופעי קרקס עכשווי; הצגות פרינג' (התמיכה תסייע בין היתר להרצת הצגות ניסיוניות שעלו על במה מספר פעמים בודדות וזכו לביקוש ולהערכת הקהל), הפקה והרצה של הצגות בתיאטרון בערבית; הפקה והרצה של מופעי מחול.

4.58 מיליון שקל יוקצו לאמנות חזותית, עם תמיכה ב-86 אמנים ופרויקטים: הפקת תערוכות ותמיכה בתערוכות יחיד וקבוצתי בארץ ובחו"ל, במטרה לסייע בחשיפה של אמנים ויצירותיהם; מחקר בתחום התרבות החזותית, הנגשת פרסומים מקצועיים לציבור, באמצעות פרסומם באינטרנט וקידום תחום האופנה.

4.9 מיליון שקל יוקצו לספרות ושירה: הסכום יתחלק בין 87 פרויקטים ואמנים. ביניהם תמיכה בהוצאה לאור של נובלה גרפית, תחום מתפתח של "קומיקס למבוגרים", שזוכה להכרה ולהערכה אמנותית; הוצאה לאור של ספרי שירה עברית וערבית ושירה מתורגמת ועוד. פרויקט מיוחד במינו שיזמה המועצה הוא "כה אמרה השירה" - שילוב פינות שיר באירועים, כנסים ופסטיבלים ברחבי הארץ, להגברת הנוכחות והמודעות לכוחה של השירה.

5.12 מיליון שקל יוקצו לקולנוע וטלוויזיה, עם מענקים ל-37 אמנים וייזום פרויקטים. ביניהם: הפקות סרטים קצרים; תמיכה בשיווק, הפצה ופוסט-פרודקשן של קולנוע עלילתי ותמיכה בקולנוע דוקומנטרי.

8.15 מיליון שקל יוקצו לאמנות בינתחומית, עם כ-83 פרויקטים בפריפריה, כמו מעבדות פיס לתרבות, עידוד הקמתם של גופים יוצרים בפריפריה, עידוד ותמיכה בפרויקט תרבות יום א' בשיתוף צה"ל ופסטיבלים שמביאים מוצרי תרבות למקומות שונים ברחבי הארץ.
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה