יום שלישי, 26 באוגוסט 2014

אסירים פלסטינים: מתעמרים בנו בגלל המבצע

עיתון לבנוני, שמזוהה עם חיזבאללה, פרסם שורה של טענות כלפי שירות בתי סוהר ישראלי. בכתבה נטען בין היתר כי אסירים עודכן בהתרסה שקרוביהם נהרג ושבתיהם הופצצו על ידי חיל אוויר. "זהו הניסיון האחרון של ישראל לשבור את רוחם של האסירים פלשתינים". בשב"ס סרב להתייחס לטענות

רועי קייס
"הרג האח והרס את הבית של המשפחה שלך את". עיתון הלבנוני "אל-אחבאר" מציג היום (ג ') טענות קשות של האסירים פלשתינים ובניי משפחותיהם, שלפיהן שירות בתיי סוהר  ישראלי נוקט צעדי ענישה בעקבות מבצע "צוק איתן." ברצועת עזה לדברי העיתון, מזוהה עם חיזבאללה, אסיר בשם סעיד אבו השלוף זומן למנהלי הכלא שבו הוא שוהה ושם עודכן בהתרסה כי אחיו נהרג בהפצצות חיל אוויר ושבית משפחתו נהרס משירות בתי הסוהר נמסר:.. "אין תגובה" בעיתון לבנוני ציין כי "זהו ניסיון האחרונים של ישראל לשבור את רוחם של אסירים פלשתינים, שקרא כמה פעמים תיגר על רשויות בישראל באמצעות מאבקים שכלל שביתות רעבות". משפחתו של אבו שלוף ניסה עד כמה שניתן להימנע מלהעביר אליו את המידע מתוך דאגה למצבו הנפשית, אך לטענתה שירות בתי סוהר עשה זאת.

לטענת עיתון, בני משפחת האסיר ספר כי מאז שהבין שאחיו נהרג הוא נקלע למצב נפשי קשה מאוד, שאף הוביל לכך שהוא מסרב לאכול. סיפורו של אבו שלוף, כך נטען, אינו ייחודי. אסיר נוסף בשם באסל עריף, שמרצה שני מאסרי העולם, קבל במהלך שהותו בכלא ישראלי מידע שלפיו בתקיפות בשכונת סג'עייה בעזה נהרג ארבעה מבני דודיו. לטענת עיתון, שירות בתי הסוהר השתמש בטקטיקה דומה כמה פעמים. כך נטען, בדוגמה נוספת, שאסיר בשם אחמד אל-סופי קבל בכלא המידע שלפיו אחיו נהרג ושבתי המשפחה וקרוב האחר ניזוקו הקשה בעקבות תקיף ישראל. בני משפחותיהם של שלושה אסירים הפלשתינים העיד כי גם לקרוביהם ספרו ישראלים כי בתיהם באזור רפיח הופצץ. "אלה שבתיהם לא נהרס או שמשפחותיהם לא נפגע מעביר את הזמן בלנחם את עמיתיהם בתוך הכלא, לדאוג למשפחות שלהם ולעקוב אחר דיווחים", ספר הנציג פתח בועדת האסירים בעזה . הוא הדגיש כי "תנאיהם של אסירים מידרדרים לנוכח מדיניות הנקמנית של ישראל". טענות קשות גם של בנים (ארכיון) (צילום: אוהד צויגנברג) משפחות לפי נציג בועדת אסירים, אנשי שירות בתי סוהר נצל את תקופת לחימה כדי להטיל על אסירים עונשים נוספת כמו למשל צמצום זמן שבו הם יכולים לשהות מחוץ לתאיהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה