יום שישי, 1 באוגוסט 2014

הותר לפרסום: חייל צה"ל הוגדר כנעדר מאז מתקפת צה"ל ברפיח, חשש שנחטף

צה"ל הודיע כי אחד מלוחמיו הוגדר כנעדר בעקבות חילופי האש הבוקר ברפיח, מהם לא שב. בעקבות דיווחים פלסטיניים נבדקת בצה"ל האפשרות כי נחטף על ידי החמאס. הודעה נמסרה למשפחתו 

חשש לחייל נעדר 

היום בצהריים (שישי) הותר לפרסום כי חייל צה"ל הוגדר כנעדר מאז פעילות צה"ל באזור רפיח, וקיים חשש כי נחטף על ידי החמאס. מצה"ל נמסר כי האירוע בעיצומו ומאמצים מבצעיים ומודיעיניים נרחבים נערכים לאיתור החייל. הודעה נמסרה למשפחתו. גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, הודיעו אף הם כי בידיהם חייל ישראלי.
 
מפרטי האירוע עד כה עולה כי בשעה 09:30 בבוקר, כשעה וחצי לאחר תחילתה המתוכננת של הפסקת האש ההומניטרית, פרצה חוליית מחבלים מתוך מנהרה באזור הכפרי שליד רפיח לעבר כוחות צה"ל, במתקפה משולבת של זריקת רימונים ומחבל מתאבד. המחבלים הצליחו, ככל הנראה, למשוך חייל לתוך אחת המנהרות, ובצה"ל הפעילו את נוהל "חניבעל", כדי למנוע את הצלחת הפעולה.
 
הנוהל הצבאי קובע כי על צה"ל לסכל חטיפת חיילים בכל מחיר, כולל במחיר חיי אדם, כפי שאירע מספר פעמים במהלך מבצע צוק איתן במהלך נסיונות חטיפה של מחבלים. בעקבות כך, החל צה"ל בירי אינטנסיבי, המתקפה הכבדה ביותר מאז תחילת המבצע, על האיזור, משילוב של ירי ארטילרי ומטוסי קרב של חיל האוויר. התקשורת הפלסטינית דיווחה על 50 הרוגים פלסטינים באזור האירוע ועל 200 פצועים לפחות.
 
שליח האו"ם למזרח התיכון רוברט סרי קיבל ביקור מנציג ישראל, האלוף פולי מרדכי, ופרסם לאחריה הודעה. "קיבלתי את המידע בדבר הפרה של הפסקת האש בתקרית ברפיח", הודיע סרי, "אנחנו לא בעמדה כדי לשפוט האם המידע נכון או לא, אבל אם הוא נכון והיה בשטח בו שהה צה"ל, זוהי הפרה חמורה של ההתחייבות שנקבעה בערב על ידי אותם פלגים פלסטיניים וקורא לכל הצדדים לנקוט בריסון, בעיקר לצד הפלסטיני".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה