יום שלישי, 19 באוגוסט 2014

הפסקת האש הופרה: מטח של 3 גראדים לדרום

ההבטחות להפסקת אש התנפצו בדרום: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור באר שבע ורקטה נוספת התפוצצה באזור נתיבות. לא נשמעו אזעקות לפני הירי שהתבצע בסביבות 15:30. כוחות ביטחון פתחו בסריקות. גורמים מדיניים: נתניהו הנחה את צה"ל לשוב ולתקוף מטרות טרור ברצועת עזה

יואב זיתון, אילנה קוריאל, מיכל מרגלית ואטילה שומפלבי
ירי במהלך הפסקת האש: מצה"ל נמסר כי בצהריים (יום ג') מטח של שלוש רקטות גראד נורה מרצועת עזה. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתחים באר שבע ואחת התפוצצה בשטח פתוח באזור נתיבות. אין נפגעים ולא נגרם נזק. גורמים מדיניים אמרו כי "בתגובה להפרת הפסקת האש מצד חמאס הנחו ראש הממשלה ושר הביטחון את צה"ל לשוב ולתקוף מטרות טרור ברצועת עזה".

הדי פיצוצים נשמעו בסביבות השעה 15:30 באזור מבלי שנשמעה אזעקה לפני כן. אזרחים רבים דיווחו על קולות נפץ. חיים לבוב, שהיה בבאר שבע בזמן הירי סיפר ל-ynet כי "נשמעו שני פיצוצים חזקים. הייתה בהלה קטנה וכל הדיירים בבניין ירדו למקלט לכמה דקות, אבל כרגע האווירה די רגועה".

ראש מועצת מרחבים שי חג'ג' אמר בתגובה לירי כי "ארגוני הטרור ובראשם החמאס אינם מכבדים הסכמים פעם אחר פעם. לא נקבל ירי אל עבר יישובינו ועל הממשלה לדאוג לביטחונם ולשלומם של אזרחיה". חג'ג' הזכיר כי בימים הקרובים תחל שנת הלימודים וכי יש מוסדות חינוך שאינם ממגונים ועל הממשלה לדאוג למיגון ראוי.

הירי אירע קצת יותר משמונה שעות לפני תום מועד הפסקת האש שעליה סיכמו אמש הצדדים בקהיר. אתמול לקראת חצות, כשהפסקת האש בת החמישה הימים עומדת לפוג, סוכם על הפסקת אש נוספת בת יממה כשברקע גורמים בירושלים אמרו כי ישראל וארצות הברית תיאמו את פרטי ההסדרה העתידית מול חמאס ועזה.

אותם גורמים אמרו שישראל וארה"ב סיכמו בחשאיות שישראל תסכים להסרה הדרגתית של המצור מעל הרצועה, תחילה במעברים הקרקעיים ולאחר מכן גם בים. ישראל לא תתנגד לתשלום משכורות לאנשי חמאס בעזה, וכן תאפשר את שיקום הרצועה באמצעות סיוע בינלאומי.

סוגיית הפירוז, שאותה דרשה ישראל במהלך המבצע, לא תהיה ככל הנראה חלק מן ההסכם המתגבש בקהיר, אולם ארה"ב תתמוך בדרישה הישראלית לפעול למניעת התחמשות חמאס וארגוני הטרור, וישראל תפעל בזירה הבינלאומית כדי לקדם את הנושא. אלה היו, כאמור, ההסכמות מאמש לפני שהפלסטינים הפרו את הפסקת האש. בעבר ישראל הכריזה כי לא תנהל משא ומתן תחת אש.
מקור: ווינט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה