יום רביעי, 3 בספטמבר 2014

אסם משיבה אש לשופרסל: מעבירה את ההנחות לחג לרמי לוי

שופרסל החליטה לצמצם את היקף הרכישות שלה מאסם אחרי שלא קיבלה ממנה הנחות מוגדלות. יצרנית המזון לא נשארה חייבת והחליטה לפגוע ברשת השיווק באמצעות חיזוק הרשת המתחרה

נורית קדוש
בניסיון להתמודד עם החלטת שופרסל לצמצם את היקף הרכישות ממנה משיבה אסם מלחמה ומעבירה לרמי לוי את תקציב ההנחות לחגים שיועד במקור לשופרסל. מדובר במהלך שעל פי הערכות בענף המזון יוזיל את מוצרי אסם ברמי לוי ב־10% נוספים. כך פועלת אסם להגן על עצמה ולבלום את הירידה הצפויה במכירות מוצריה בשופרסל וגם לפגוע ברשת המזון הגדולה בישראל באמצעות חיזוק הרשת המתחרה. אסם צפויה להעמיק את ההנחות גם ברשתות מתחרות נוספות, ובהן ויקטורי ומגה.

למהלך של אסם קדמה החלטה של שופרסל שלא לשלב את החברה במבצעי ראש השנה כסנקציה על שסירבה להגדיל את ההנחות שהיא מעניקה לרשת. בשופרסל לא הסתפקו בצמצום קניית סחורה מהחברה ובחרו להעלות קמפיין למבצעי החג, הכולל מוצרים מתחרים. לדוגמה, הם הציעו ברשת חומוס אחלה של שטראוס במשקל 400 גרם ב־2.9 שקלים וקפה ג'ייקובס (המתחרה של טייסטרס צ'ויס של אסם) ב־19.9 שקל. כך אותתה שופרסל לאסם כי לא רק שתקנה ממנה פחות סחורה, אלא אף תסייע למתחרים.

שופרסל מנסה לשפר את תנאי הסחר שלה מול ספקיה כחלק מתוכנית ההתייעלות שנועדה לשקם את הרשת, שהרווחיות התפעולית שלה הגיעה ברבעון הראשון לשפל של עשור (1.2% מהמכירות). שופרסל טוענת כי שיעורי הרווחיות התפעולית של הספקים רק השתפרו מאז המחאה לפני שלוש שנים, ואילו אלה של הקמעונאים נשחקו. בחברה בחרו בשלב הראשון לנהל מול אסם מלחמת התשה, שבמסגרתה הם ממשיכים לעבוד עם היצרנית, אולם לא קונים ממנה את כל מגוון המוצרים, אלא רק מותגים שהם חייבים. זו טקטיקה שפוגעת מאוד בספק, ועל פי הוא רוב מנסה להוביל לפיצוץ.

בעקבות המהלך של אסם כבר ניתן לזהות בחנויות רמי לוי את העמקת המבצעים לחג. כך למשל, חומוס צבר במשקל 700 גרם שמחירו במהלך השנה 10.9 שקלים הוזל לקראת החג ל־8.9 שקלים. בשל העמקת ההנחות ירד מחירו ל־6.9 שקלים. הנחות נוספות נרשמו בשקדי מרק של אסם, בקפה נמס ובמרק עוף.

מאסם נמסר: "אסם, כמדיניות, אינה נוהגת למסור פרטים על ניהול יחסי המסחר שלה". משופרסל נמסר: "איננו נוהגים להתייחס לנושאים מסחריים".
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה