יום שלישי, 15 ביולי 2014

דה מרקר: משרד הבריאות יפסיק כל פרסום של מכבי: חרגה מתקציב הפרסום.

מכה נוספת ליתד נאמן.

משרד הבריאות יפסיק כל פרסום של מכבי: חרגה מתקציב הפרסום.

הקופה התעלמה מבקשת מנכ"ל משרד הבריאות להפסיק את שידור הפרסומת שלועגת למתמחים ■ מכבי: "הפרסומת סאטירית וירדה"

משרד הבריאות יפסיק כל אישור פרסום למכבי שירותי בריאות, לאחר שהקופה חרגה "באופן משמעותי" ממגבלת תקציב הפרסום שלה.

תקציבי השיווק והפרסום של הקופות נקבעים על פי תקנות חוק ביטוח בריאות ממלכתי, לפי גודל הקופה ונעים בין 4 ל–8 מיליון שקל לשנה. התקציב סגור ואסור לקופות לחרוג ממנו, אך בעבר כבר היו מקרים של חריגות גדולות מהתקציב מצד קופות שונות.

ב–2013 חרגה מכבי ב-7.7 מיליון שקל מתקציב הפרסום שלה. משרד הבריאות אוסר על הקופה לעשות התקשרויות חדשות עם משרדי פרסום, להביא לאישורו כל פרסום ותשלום לפי התקשרויות קיימות. קופות החולים סובלות בימים אלה מגירעון גדול.

ברקע הדברים, המחלוקת בין מכבי לבין משרד הבריאות סביב פרסומת של מכבי בכיכובו של אדיר מילר. בפרסומת מגלם מילר רופא מתמחה, חסר ניסיון, שעומד לנתח אדם בבית חולים ציבורי. בסיום הפרסומת מסכם הקריין: "מעדיפים רופא מומחה? הצטרפו למכבי".

בשבוע שעבר פנה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, למנכ"ל מכבי, רן סער, במכתב גינוי חריף כנגד הפרסומתהורה לסער "להפסיק פרסומות מעין אלה". ואולם מכבי התעלמה מפנייתו של אפק. במשרד הבריאות מתוסכלים מהתנהגותה של מכבי.

התוצאה היא הפגנת שרירים של מכבי מול המשרד על ידי המשך שידור הפרסומת. מהמשרד נמסר כי "מנכ"ל משרד הבריאות רואה בחומרה את המשך התנהלות הקופה".

ממכבי נמסר: "זוהי פרסומת הומוריסטית היא הסתיימה אתמול ויורדת מהאוויר".

מלשכתה של שרת הבריאות יעל גרמן הוסיפו כי "השרה רואה בהוצאת הקופות על פרסום השב"נים (הביטוח המשלים) בזבוז כסף שלא לצורך, ושאינו מוסיף בריאות למבוטחים"

.http://www.themarker.com/news/health/1.2376773

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה