יום שני, 11 באוגוסט 2014

בעקבות המהלך הנח"ל החרדי יצא מחטיבת כפיר

לאור ההצלחה: גדוד מעורב חדש יוקם בצה"ל

לאחרונה נחלו לוחמות ולוחמי גדוד "קרקל" הישגים רבים והביאו את ההנהגה הצבאית בראשות הרמטכ"ל לאשר הסבה של גדוד "לביא" לגדוד מעורב חדש
יוחאי עופר

גדוד מעורב חדש בדרך: בצה"ל נערכים בשבועות האחרונים דיונים סביב הקמתו של גדוד בט"ש חדש, שיוקם במקביל לפעילות של גדוד "קרקל", האחראי על גזרת גבול ישראל מצרים. במהלך החודשים האחרונים רשמו הלוחמים והלוחמות בגדוד המשלב חיילות וחיילים הצלחות מבצעיות לא מבוטלות. על פי התוכנית המוצעת בזרוע היבשה, שכבר זכתה לאישורו של הרמטכ"ל בני גנץ, יעבור גדוד "לביא" להיות גדוד מעורב ועצמאי מחוץ לחטיבת כפיר ואף לקבל שם חדש, ככל הנראה "ברדלס".

גדוד לביא הוקם בראשית שנות האלפיים ופעל תחילה כמו יתר גדודי "כפיר" האחרים תחת חטיבות מרחביות, שם היה אמון על אזור חברון. במסגרת התוכנית קיבלו מפקדי הגדוד הוראה שלא להיערך לקליטת חיילים חדשים במחזור הגיוס הנוכחי, עד אשר יתקבלו הכרעות והחלטות סופיות.

לוחמי ולוחמות גדוד ''קרקל''. ההצלחה נושאת פירות צילום ארכיון: דובר צה''ל

המהלך כאמור אושר עקרונית על ידי הרמטכ"ל, ולדברי גורמים צבאיים, בימים אלו מתקיימת עבודת מטה בנוגע לתהליך המימוש של שינוי פעילות הגדוד על כלל מרכיביו. בתוך כך, הסבירו גורמים בחטיבת כפיר, כי מדובר במהלך שנרקם במקביל לרצון להפוך את החטיבה, שבה ישנם כיום שישה גדודים, לחטיבת חי"ר רגילה בה יהיו שלושה גדודים וכן גדוד סיור שעל הקמתו מדברים בחטיבה כבר חודשים רבים.

עם זאת, ייתכן שעתה, עם השינוי, ייצא המהלך לפועל ובתוך חודשים יוקם גדוד הסיור של חטיבת כפיר, שישדרג את מעמדה ובכך תהיה דומה בהרכבה ליתר חטיבות החי"ר האחרות. לשם ביצוע המהלך עתיד גם גדוד 'נצח יהודה' (הנח"ל החרדי) לצאת מתוך החטיבה הצעירה ולהיות גדוד בפני עצמו, אחרי שכבר כיום לוחמיו מוצבים בגזרה אחת קבועה בצפון השומרון, וזאת בשל הדרישות הייחודיות שיש לספק ללוחמים המשרתים בו, המגיעים בחלקם מבתים חרדיים.

פעילות גדוד "לביא" זכתה לשבחים רבים בשבועות האחרונים אחרי שבמשך חודשים ארוכים הוצבו לוחמיו בגזרת גוש עציון, כולל בתקופה שבה נחטפו שלושת הנערים בצומת הסמוכה לאלון שבות, ובמהלך פעילות צה"ל הנרחבת לאיתורם היו מעורבים באופן מלא גם לוחמי הגדוד.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "כחלק ממענה לצרכי יבשה, הוחלט בזרוע היבשה על הפיכת גדוד לביא מחטיבת כפיר לגדוד בט"ש מעורב כדוגמת גדוד קרקל". 

ככה נראה "השילוב"............

לוחמי ולוחמות גדוד ''קרקל''. ההצלחה נושאת פירות צילום ארכיון: דובר צה''ל

מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה