יום שני, 4 באוגוסט 2014

השלט שמלחיץ את החילונים

שלט חדש בגני תקווה: נא להתלבש בלבוש צנוע
השלט הוצב בשכונת ישמח משה וחולל מהומה. "הגענו ליישוב חילוני מתוך מטרה לגור בשכנות ושאף אחד לא יירד לחיינו ויגיד לנו איך להתלבש", אומרת תושבת. המועצה: השלט הבלתי הולם הוסר
יעל שני

תעלומה לא צנועה: מי עומד מאחורי תליית שלט המורה על הליכה בלבוש צנוע בשכונת ישמח משה בגני תקווה?

זהות כותב השלט הזה היתה ברורה

"נשים יקרות! נא להיכנס לשכונה זו בלבוש צנוע על מנת לכבד את אורח חיי התושבים. נודה על התחשבותכם". כך נכתב בשלט הגדול שנתלה בכניסה לשכונה ועורר מהומה.


השלט בגני תקווה. הציבור החילוני זועם

"השלטים הללו, מעבר להיותם לא חוקיים, גם לא היו פה קודם", אומר השבוע תושב השכונה שגיב קריגר. "למה זה בסדר לבקש מאשתי שחזרה מהעבודה בגופייה שלבשה בבוקר לעלות הביתה ולהחליף אותה לפני שתלך לקנות משהו במרכז המסחרי, אבל זה לא בסדר מצידי לבקש להנמיך את הזמירות שמושמעות כל שישי לפני כניסת השבת בקולי קולות?", הוא תוהה.

"אנחנו גרים בגני תקווה כבר ארבע שנים, ידענו שיש שכונה דתית לידנו וידענו גם על הכביש שסגור שם בשבת באופן קבוע. אנחנו לא חלק מהשכונה, ואין לי משהו אישי נגד אף אחד מהתושבים, אני פשוט מכיר את הציבור הזה ואני יודע שאט אט הם ישכרו דירות בבניינים וישתלטו עליהם. בהתחלה הם יגורו עם הציבור החילוני ואז הם יחילו את החוקים שלהם של מעלית שבת ואינטרקום שבת על שאר הדיירים".

קריגר ממשיך: "יש תנופת בנייה רצינית בגני תקווה בשנים האחרונות וכיום רוב תושבי השכונות הם חילונים, מה שהופך את החרדים לקומץ קטן, אך לצערי הם אלה שמכתיבים את הטון והשלט הוא רק עוד דוגמה לכך".

"אנחנו חיים איתם בשלום ומכבדים את האוכלוסייה החרדית. זה פשוט לא הגיוני שאם רוצים לעבור בישמח משה לכיוון קריית אונו או אם רוצים לגשת למרכז המסחרי בשכונה, צריך להתלבש אחרת!", אומרת תושבת אחרת.

"אין לי שום בעיה עם האוכלוסייה החרדית. אני מכבדת אותה מאוד ולא נכנסת לבתים שלהם, אבל השלט ממוקם במקום מרכזי בכניסה למרכז המסחרי שבו רובנו קונים. הגענו ליישוב החילוני הזה מתוך מטרה לגור בשכנות ושאף אחד לא יירד לחיינו ויגיד לנו איך להתלבש. אני לבושה כמו אישה חילונית רגילה ולא מתכוונת להיכנע לתכתיבים שלהם ולשנות זאת".

מהמועצה המקומית נמסר: "בגני תקווה חיים זה לצד זה בהרמוניה ובכבוד הדדי ציבור דתי וציבור חילוני. כך היה לאורך שנים וכך גם כיום. מחלקת הפיקוח במועצה הסירה את השלט המדובר. הפקחים אף הונחו לסייר במתחם מדי יום ולהסיר כל שלט בלתי הולם, וכך הם נוהגים".
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה