יום שלישי, 22 ביולי 2014

צה"ל הודיע על חייל נעדר, שכנראה נהרג בקרבות בשג'אעיה ביום ראשון

צבא וביטחון
אור הלר, אלי לוי

ששה מתוך שבעה החיילים שנהרגו בשכונה העזתית בלילה שבין שבת לראשון זוהו בוודאות, ובצה"ל מדברים על אירוע מורכב. על פי ההערכות, קיימת סבירות גבוהה כי חמאס מחזיק בסממנים מזהים של החייל מהצפון, ומנסה לנצל זאת לצרכי לוחמה פסיכולוגית. במקביל, הותרו לפרסום שמותיהם של ששת ההרוגים: סמל מקס שטיינברג מב"ש, סמ"ר שחר תעשה מפרדסיה, סמ"ר דניאל פומרנץ, סמל שון מונדשיין מת"א, סמל בן אואנונו מאשדוד, וסמ"ר אורן נח מהושעיה

יותר מיומיים לאחר שנגמ"ש צבאי הוחרב על ידי מחבלים בשכונת שג'אעיה בעזה, וכאשר שמותיהם של רוב החיילים ההרוגים עדיין לא פורסמו, מודיע הבוקר (שלישי) צה"ל על חייל נעדר - ככל הנראה חלל נעדר - מהתקרית הקטלנית שאירעה בלילה בין שבת לראשון.

שלשום, הגיעו אנשי קצין העיר של טבריה למשפחתו של החייל והודיעו להם שככל הנראה בנם נפל באירוע הנגמ"ש. בהמשך הם כבר קיבלו הודעה להיערך להלוויה. עם זאת, בשעות הלילה הודיע חמאס כי בידיו חייל ישראלי חטוף, ובשעות הבוקר הודיעו בצה"ל למשפחה באופן חריג לעצור את סידורי ההלוויה. בשעות הערב הם כבר קיבלו את הפרטים שנמסרו כעת. ראש אכ"א, האלופה אורנה ברביבאי, נמצאת בקשר רציף עם משפחתו של החייל.


נגמ"ש צה"ל על גבול עזה, במבצע "צוק איתן" צילום: רויטרס

בצה"ל ממשיכים לבדוק את פרטי האירוע, ומעריכים בסבירות גבוהה כי חמאס מחזיק בסממנים מזהים של אותו חייל - ומנצל זאת לצרכי לוחמה פסיכולוגית - ובסבירות נמוכה מאוד כי מדובר בחייל חי. על פי ההודעה, שש מתוך שבע הגופות זוהו בוודאות, ובדיקת האירוע עדיין לא הסתיימה.
במקביל, הותרו לפרסום שמותיהם של ששת החיילים האחרים שנהרגו בתקרית.

• סמל מקס שטיינברג, לוחם גולני בן 24 מבאר שבע שנולד בלוס אנג'לס.
• סמ"ר שחר תעשה, לוחם גולני בן 20 מפרדסיה. הלווייתו תתקיים היום ב-18:00 בבית העלמין בפרדסיה, בחלקה הצבאית.
• סמ"ר דניאל פומרנץ, לוחם גולני בן 20 מכפר אז"ר.
• סמל שון מונדשיין, לוחם גולני בן 19 מתל אביב.
• סמל בן אואנונו, לוחם גולני בן 19 מאשדוד. הלווייתו תתקיים היום בשעה 17:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין באשדוד.
• סמ"ר אורן נח, לוחם גולני בן 22 מהושעיה. הלווייתו תתקיים בשעה 16:00 בבית העלמין בהושעיה.
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה