יום חמישי, 31 ביולי 2014

משטרת צרפת רוצה לפרק את "הליגה להגנת היהודים" ldj

"הליגה להגנת היהודים", השואבת השראה מהרב כהנא, עלתה לכותרות לאחר שחבריה התעמתו עם מפגיני שמאל קיצוני בפריז

ממשלת צרפת רוצה לפרק קבוצה יהודית קיצונית שהייתה מעורבת בקטטות רחוב עם מפגינים פרו-פלסטינים בפריז, מקור במשטרה אמר היום (חמישי) לסוכנות הידיעות הצרפתית. הדיווח על כוונתה של המשטרה לפרק את ה-LDJ, הליגה להגנת היהודים, יצא בעת שהקבוצה התכוננה לקיים הפגנה פרו-ישראלית בפריז.

נוכחותם של חברי ה-LDJ בהפגנות פרו-פלסטיניות בפריז לאחרונה היא אחת הסיבות לכך שההפגנות הפכו אלימות, סבורים גורמים במשטרה הצרפתית, אם כי בהפגנה שאלימה ביותר ההמון המשולהב צר על בית כנסת בעת שהיו בתוכו מתפללים ואלמלא הגעתם של חברי הקבוצה ייתכן והמפגינים היו תוקפים את המתפללים. חברי הקבוצה שבאו להגנתם שברו רהיטים והתקוטטו עם המפגינים עד שאלה הסתלקו מהמקום.

מקור במשטרה אמר "אנחנו בודקים בקפדנות את לשון החוק", כדי לבדוק האם חוקי לפעול לפירוק הקבוצה. בשבוע שעבר, שר הפנים הצרפתי ברנאר קזנב אמר שפעילות הקבוצה הייתה "מוגזמת" ו"יש לגנות אותה".

מנגד, חברי ה-LDJ אמרו שפעולותיהם לא מפרות את החוק. הקבוצה שואבת השראה מקבוצת הימין הקיצוני ליגת ההגנה היהודית, שהיא למעשה קבוצה שהוקמה על ידי הרב כהנא והוכרזה בשנת 2001 על ידי ה-FBI כארגון טרור. הסמל של ה-LDJ הוא הלוגו של כ"ך, אגרוף קפוץ בתוך מגן דוד שחור, על רקע צהוב.

מנהיגים מוסלמים צרפתים וחברים בשמאל הקיצוני בצרפת קראו לממשלה לפעול נגד ה-LDJ. ארגון של מוסלמים צרפתים גינה את הקבוצה וקרא לה "ארגון קיצוני, גזעני ואלים". מנהיגי הקהילה היהודית במדינה התנערו מה-LDJ והתעקשו שמעולם לא ביקשו מחבר י הקבוצה להגן על בתי כנסת. הקהילה היהודית בצרפת מונה חצי מיליון איש והיא הגדולה ביותר באירופה.
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה