יום חמישי, 31 ביולי 2014

גילוי בועדת הכנסת: היו 13 מקרי הצתות של בתי כנסת

''בארץ לא מתייחסים לשריפת בתי כנסת''

​ועדת הפנים והגנת הסביבה, דנה אמש (ג') בהצעתם לסדר של חברי הכנסת אברהם מיכאלי ויעקב ליצמן, שעסקה בתופעה חמורה של שריפת בתי כנסת || ח''כ מיכאלי בדיון: ''בחו''ל ההתיחסות לתפועה כשריפת בתי כנסת היא בחומרה רבה ובארץ אין התייחסות'' || ח''כ דוד צור: ''שריפת בתי כנסת – תופעה חמורה. יש בה סממנים של ערעור על הריבונות ועל קיומנו בארץ''.

נח הלפרין



בדיון של ועדת הפנים והגנת הסביבה שנערה אמש (שלישי) עלה נושא הצתות בתי כנסת בהצעה לסדר שהוגש על ידי הח''כים הרב אברהם מיכאלי והרב יעקב ליצמן.

במהלך הדיון שעסקה בתופעה החמורה הזאת של הצתת בתי כנסת הושמעה על ידי רפ''ק ירון בנימין דו''ח בענין, ביניהם על שריפת בתי הכנסת בתחנת הדלק דור אלון בכביש 6 ובפ''ת.

כמו''כ דיווח על 13 מקרי הצתות של בתי כנסת בהשוואה למקרי ''תג מחיר'' ששם היה רק 7 מקרי הצתות. מכל המקרים האלו שישה מהם היו בוודאות מכוונות ואחד מהם ידוע כי היתה על רקע לאומני. במקרה הזה הושלך בקבוק תבערה על בית הכנסת. החשודים במעשה נתפסו ועצורים עד להודעה חדשה בענינם.

בדיון נכחו מעלי ההצעה לסדר, ח''כ מיכאלי וח''כ ליצמן. שניהם התיחסו אף בעת הדיון, לתופעה החמורה.

ח''כ מיכאלי אמר ''בעוד שבחו''ל מתייחסים למקרה כזה בחומרה רבה הרי שבארץ אין התייחסות לדבר, האווירה הציבורית היא כאילו שום דבר לא קרה''.

ח''כ ליצמן אף הוא אמר כי ''בחו''ל אף מתייחסים להצתת בתי כנסת כגילוי אנטישמיות וזהו דבר חמור ביותר''.

את הדיון ניהל ח''כ דוד צור שלסיכום הישיבה אמר ש''ברור לי שהנושא מצוי בטיפול המשטרה בסדר עדיפות עליונה. עם זאת התוצאות בחקירות אלו לא כ''כ מרשימות. ואני מצפה מהמשטרה לדווח על ההתקדמות בחקירות, במיוחד בחקירת ההצתה של בית הכנסת בכביש 6. שריפת בית הכנסת היא תופעה חמורה שיש בה סימנים של ערעור הריבונות וערעור קיומנו בארץ''.

ח''כ פייגלין שהשתתף אף הוא בדיון הגיב כי ''ההתנכלות למקומות קדושים מתחילה במקום הקדוש ביותר – בהר הבית. יום יום קדשי ישראל מחוללים והשוטרים בורחים משם. אם מתייחסים מקום הקדוש ביותר כאל מגרש כדורגל מוסלמי אין להתפלא שגם במקומות אחרים מציתים בתי כנסת''. ח''כ פייגלין אף הוסיף לומר כי ''מה שקורה בעזה נובע מההתעלמות מכיבוש הר הבית על ידי החמאס''.מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה