יום שלישי, 20 במאי 2014

יואב ללום נלחם נגד זייברט: "דואג רק לאשכנזים"

עורך הדין יואב ללום יוצא למתקפה נגד עיריית בני ברק והעומד בראשה, חנוך זייברט, בעקבות הדרתם של בני עדות המזרח מטקס "ועידת חינוך" המוגדרת על ידה כ"מעמד היסטורי ומיוחד לכלל העוסקים במלאכת החינוך".

הכנס ייערך באולמי ארמונות חן ביום רביעי הקרוב.

בהודעה הרשמית שפרסם דובר העירייה אברהם טננבוים נכתב כי הכינוס המיוחד יתקיים, לאור קריאת מרנן ורבנן שליט"א, לאחד וללכד את כלל העוסקים לדון באתגרים הרבים בתחומי החינוך, ההולכים ומתרבים בדורנו ומצפים להכרעה, בבחינת 'תשועה ברוב יועץ' להעניק הדרכה כלי מעשה ודרכי חינוך ולהשמיע ברמה את דבר מרנן ורבנן שליט"א והנחיותיהם מול סערת אתגרי התקופה. והוא יתקיים אי"ה בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, מחר, יום רביעי, באולמי ארמונות חן, רחוב שלמה המלך 29, בבני ברק. הכנס הגדול יחל בשעה 20:00 בערב בתפילת ערבית, כשמיד לאחר מכן יישמע דבר מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א בחובת החינוך לשעה ולדורות, ומשא מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א ומרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א. בחלקו השני של הכינוס ינשאו פרקי הדרכה מפורטים במשנת החינוך מפי כ"ק מרן האדמו"ר מביאלא שליט"א, חבר מועצת גדולי התורה והגאון הגדול רבי אביעזר פילץ שליט"א, ראש ישיבת תושיה-תפרח, שירחיבו בסוגיות הניצבות לפתחם של כלל העוסקים במלאכת הקודש, כשלאחר דבריהם יתקיימו דיונים מקצועיים למעשה.

. בכירי העירייה ביקרו במעונם של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א, מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מביאלה שליט"א, ומרן הגרי"ג אדלשטיין שליט"א.

המארגנים לא טרחו לבקר אצל שום רב ספרדי ולהזמינו ל"כנס החינוך הגדול" ובשל כך יוצא ללום במכתב כנגד ראש העיר שלא טרח להזמין ספרדים לאירוע, במכתבו הוא כותב: מוזר שדווקא בימי ספירת העומר שנוהגים לנהוג כבוד זה בזה בחרתם שלא להזמין את הרבנים הספרדים .

ספרדים לא מבינים בחינוך

לתדהמת רבים ממנהלי מוסדות החינוך בעיר, ובכירי העירייה, האירוע כולו הוא על הציבור האשכנזי. העירייה לא טרחה להזמין לכינוס רבנים ספרדיים. גורם בכיר בתנועת ש"ס המקומית הביע ביקורת חריפה על העירייה והעומד בראשה: "כנראה בעירייה סוברים שחינוך זה לאשכנזים בלבד. אחרת קשה לי להבין איך הולכים בכירי העירייה להזמין עשרות רבנים, מאות מנהלי מוסדות ואישי ציבור, ואף אחד לא שם לב להזמין את הרבנים של הציבור הספרדי? אין בבני ברק עשרות אלפי ספרדים? לציבור הספרדי לא מגיע סבסוד עירוני על קורסי הכשרה וייעוץ למחנכים?".

אותו גורם מוסיף כי "הדבר שיותר מפליא הוא שראש העיר יחד עם סגניו הלכו להזמין את הרבנים, הצטלמו, אבל לא טרחו להזמין את הסגן הספרדי מטעם ש"ס אליהו דדון, שלא במקרה הוא מחזיק תיק החינוך בעיר, והנושא בתחום אחריותו הישירה". גורם בלשכת סגן ראש העיר מטעם ש"ס הוסיף: לא ייתכן שהעירייה עושה כנס, ובכירי העירייה מתעלמים לחלוטין מציבור שלם שחי פה בעיר. "פנינו ללשכת ראש העיר, הסברנו את המצב, אבל שם לא נראה שזה מעניין מישהו". "אנחנו לא מחפשים לעורר את הנושא, אבל כשהבנו שלא הולך בדרך המקובלת, וטורקים לנו את הדלת. אולי דרך התקשורת בפעם הבאה יתייחסו אלינו כשווה בין שווים".



מקור: קוקר
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה