יום רביעי, 20 באוגוסט 2014

לא רק בב"ב: גם בערד ההובי של חסידי גור זה להשתלט בכוח על בתי כנסת


ישראל גרין
אחרי מאבק של שנים חסידי גור השתלטו על בית הכנסת בערד

אחרי מאבק ארוך בין חסידות חב"ד וגור על בית הכנסת הגדול בערד,
בימים האחרונים הצליחה קהילת גור המקומית בערד להשתלט על המבנה.
חסידי חב"ד יצאו מהמקום ומחפשים בית כנסת חלופי.

אחרי מאבק ארוך שנמשך שנים, נראה כי הגיע הסוף למאבק בין חסידות חב"ד וגור בעיר ערד, והדבר לא התרחש בצורה של שלום, אלא דווקא בסיום צורם, בו חסידי חב"ד שהתפללו במשך כל השנים בבית הכנסת, מצאו עצמם יוצאים מהמקום ומחפשים לעצמם מבנה אחר בו יערכו את התפילות.

תחילתו של המאבק לאחר פטירת הרב ליפסקר זצ"ל, ששימש כרב העיר ומתוף כך היה גם רב בית הכנסת הגדול. הרב ליפסקר שהיה חסיד חב"ד, הצליח לסחוף אחריו לא מעט קהל מקומי, שאינם נמנים על קהל חסידות חב"ד.

עם פטירתו של הרב ליפסקר מונה במקומו הרב יעקב מנדלסון לשמש כרב קהילת חב"ד בעיר, והמשיך את תפקיד חמיו גם בבית הכנסת. מנגד חסידי גור טענו כי הם חסידות גדולה שאין להם מבנה הולם, ומשכך החלו להגיע בשבתות אל בית הכנסת, ולטענת הרב מנדלסון להפריע פעם אחר פעם.

לא אחת הדבר הגיע לכדי אלימות קשה, שאף לעיתים הצריכה אשפוז של מי מהמתפללים הקבועים בבית הכנסת, לאחר שספגו אלימות פיזית. המשטרה התערב פעם אחר פעם, ובשנה האחרונה היה נראה כי העניין נרגע.

עם זאת, מתברר כי בקהילת גור המקומית לא הרפו מהנושא, ולאחרונה הדבר שב והתעצם, ובשבועיים האחרונים הגיעה קבוצה של חסידי גור והשתלטה בצורה פיזית על המקום.

אחד המתפללים שהיה במקום הזעיק את המשטרה, תוך שהוא מתעד את האירוע, כשבמקביל גם השוטרים מתעדים את הדבר.

בהתערבותה של ראש העיר, הוחלט שלא להוציא את המתפללים מבית הכנסת, וזו אף ביקשה מרב קהילת חב"ד לקיים תפילות זה לצד זה. משכך, החליט הרב מנדלסון לסיים את המאבק מצידו, ובימים אלו הוא מחפש מקום חלופי לתפילה קבועה של המניין שאותו הקים חמיו ז"ל, כשככל הנראה התפילה תיהיה בבית ספר שיקבלו.

בימים האחרונים הגיע הרב מנדלסון עם אנשי המשטרה לבית הכנסת, בכדי לתעד את ספרי התורה שנותרו במקום, וזאת על מנת שלא יילקחו ע"י המתפללים החדשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה