יום רביעי, 9 ביולי 2014

אשה נכנסה בבגד ים ל"חוף הנפרד" בזמן של הגברים

נכנסה בבגד ים לחוף נפרד ועוררה מהומה

חילונית נכנסה לחוף הנפרד בבת ים בעת שרחצו בו גברים. בעיר נתלו שלטים שקוראים להחרים את החוף בגלל "מכשולי צניעות", אך איש לא לוקח עליהם אחריות

איילת רוטה-גבאי

שלטים שנתלו ברחבי בת ים החתומים על ידי "אברכים בני תורה", קובעים כי החוף הנפרד בעיר אינו כשר לרחצה, מתריעים על "מכשולי צניעות" בחוף וקוראים להדרתו. ברבנות המקומית מכחישים כל קשר לשלטים והרב שמעון שמואלי, יו"ר איגוד בני התורה בבת ים, טוען כי אכן קיימים ליקויי צניעות בחוף אך ציין כי ההוראה להחרמתו לא הגיעה מהם. "זו גזירה שאי אפשר לעמוד בה", הוא מסביר.

ככל הנראה השלטים נתלו בעקבות אירוע שהתרחש ביום שישי שעבר, בו רוחצת חילונית בבגד ים נכנסה לחוף הנפרד בזמן שרחצו בו גברים, ועוררה מהומה.

"אישה בבגד ים נכנסה בטעות לחוף, זה היה יום לגברים וכמובן שמיד התנפלו עליה בצעקות" סיפר שמואלי. "ניגשתי אליה והסברתי לה בעדינות שאי אפשר לעבור מפה, אבל כבר נוצרה סיטואציה לא נעימה לשני הצדדים. אותו דבר קורה גם עם גברים שנכנסים פנימה ביום לנשים, זה מביך מאוד את הנשים".

"יש כמה ליקויים מרכזיים בחוף שפוגעים בייעודו כחוף צנוע", מפרט הרב שמואלי. "ראשית, המחיצות שנועדו להפריד בין החוף הנפרד לחופים החילוניים.

אין טעם במחיצה אם אני שוחה בצמוד אליה ורואה בחורות עם ביקיני בצד השני. המחיצות בחוף לא מספיק אטומות ולא מספיק ארוכות בתוך הים. כמו כן, החוף לא נמצא בצד אלא בין שני חופים חילוניים. אנחנו לא קראנו להחרים את החוף אך העירייה חייבת לתקן את הליקויים".

"ההוראה אינה קשורה גם אלינו", מגיב הרב ישראל מלכה, נציג רבנות בת ים. "אם יש טענות על ליקויים יש ליידע את הרבנות, ואנחנו נצא לסייר ולבדוק. לא התקבלו טענות, ולכן למיטב ידיעתי החוף הנפרד עדיין עומד בתקנות הצניעות".

מהעירייה נמסר: "החוף הנפרד הינו מוקד לאלפי מתרחצים מהמגזר הדתי. תבוצע פעילות שתכליתה הגבהת הגדר בחוף, כמו כן נבוא בדברים עם נציגי הציבור הדתי על מנת לספק את הצרכים של כל תושבי בת ים בטווח הקצר והארוך".

מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה