יום שני, 21 ביולי 2014

"הוואטסאפ הרג את אחי"

אתמול הופצו שמותיהם של 13 מלוחמי חטיבת גולני, ביניהם שמו של אחיו של תלמיד ישיבת מאיר הראל במודיעין. לאחר שההודעה מקצין נפגעים בוששה להגיע פנה התלמיד, בעזרת ראש הישיבה, לצבא והתגלה כי ´הנופל´ חי
חנן גרינווד, כיפה

אמש (א') עם היוודע על התקרית הנוראה בלילה בסג'עייה שבו נהרגו 13 מלוחמי חטיבת גולני, הופצו שמועות ברשתות החברתיות ובאפליקציית ההודעות "וואטסאפ" שמותיהם של הנופלים, ביניהם אחיו של תלמיד ישיבת מאיר הראל במודיעין.בעקבות שמועות אלו, עשרות חברים, מכרים ובני משפחה הגיעו להורי הלוחם להביע ניחומים, אולם ההודעה מקצין נפגעים,בוששה מלהגיע.

אח 'ההרוג' פנה לראש ישיבתו, הרב אליעזר שנוולד, ששימש בעבר כסגן מפקד גייס צפון, בבקשה לבדוק האם נכונות השמועות.הרב פנה לגורם בכיר בצבא שלאחר בדיקה שלו, הזים את השמועה.

ההורים שלא נרגעו, בקשו לשוחח עם בנם אך הוסבר להם כי הוא בלחימה ועל כן לא יוכל לשוחח איתם בטלפון. לאחר ניסיונות הרגעה שכשלו, הצליח הרב שנוולד לחבר בין מפקדיו שנמצאים בשטח הכינוס לאב ששוחחו איתו ומסרו לו כי בנו בריא ושלם ועושה את המוטל עליו.

עדיין היו ספקות לאב אך הודה לאש הישיבה וביקש שינסה לעזור לו ולמשפחות רבות הנמצאות בימים אלו בחרדה לשלום ילדיהם שיפעל להפסקת ההודעות השקריות במסרונים וברשתות החברתיות.

ראש ישיבת ההסדר 'מאיר הראל' במודיעין ואופקים, הרב אל"מ(מיל) אליעזר שנוולד: "ברשתות החברתיות הופצו רשימות החללים מהלחימה אמש. אחד השמות של אח לאחד מתלמידי הישיבה הופיעה ברשימה השקרית הזו. בני המשפחה המודאגים ניסו לבדוק את הידיעה אולם לא הצליחו לקבל שום מידע. הם התכנסו בביתם והמתינו לאנשי קצין העיר שרק יבואו. אולם משהגיע שעת הצהריים ולא באו הם לא ידעו את נפשם. הצלחנו ליצור קשר עם גורם בכיר בצבא שהזים את הידיעה לחלוטין.עד רגע זה לא נרגעו הרוחות"

עוד הוסיף הרב:" חדלו מלהעביר הודעות אלו. אין לדעת מה הן גורמות. אין כאן עניין שלי מי יודע ראשון- יש כאן עניין של חיים ומוות"
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה