יום ראשון, 13 ביולי 2014

מאות בחורי ישיבות שהתייצבו והוחתמו על טפסי גיוס - במצור ובמצוק


הוועדה להצלת עולם התורה מגזירת הגיוס
בהכוונת מרנן ורבנן וראשי הישיבות ובראשם
מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך שליט"א
בס"ד

הודעה
מאות בחורי ישיבות במצור ובמצוק מכיוון שהוחתמו על טפסים שונים בלחץ החיילים בלשכות הגיוס; 'עסקני ההתייצבות' שולחים את הבה"ח א.ח.י. מישיבת חזון עובדיה שנעצר לפני שבועיים, להליכי גיוס בפועל רח"ל

כפי שהתפרסם כבר, בלשכות הגיוס השונות ברחבי הארץ, פועלים החיילים והחיילות בשכנוע ובאיומים על בני התורה המתייצבים, בכדי לחתום על טפסים של חיול וגיוס.
בעיתון 'יום ליום' פורסם על כך אף תחקיר עיתונאי לפני מס' חדשים (כ' אדר א' תשע"ד), כאשר כתב העיתון נסע ללשכת הגיוס עם קבוצת בחורי ישיבות שהוזהרה מפורשות שלא לחתום כלל, ושיננה את ההוראות על כך כמה פעמים בדרך, אולם בפועל התברר, שלמרות השינון של ההוראות, ארבעה בחורים כן הוחתמו על גיוס! רח"ל. חשבון פשוט מראה, כי אם מתוך כמה עשרות בחורים, שהוזהרו חזור והזהר שלא לחתום, חתמו 4 על גיוס - נקל לשער שמתוך כל עולם הישיבות לפחות כמה מאות בחורים חתמו על גיוס. חשוב מאוד לראות בעיתון גם את התיאור המזעזע של נסיונות השכנוע האגרסיביים להתגייס מצד החיילים בלשכת הגיוס. 
בכתבה פורסמה גם תגובת 'חמשה חכי"ם מיהדות התורה ומש"ס', כי "אנו יודעים על מקרים רבים כאלו, ומתוך אלו שמגיעים לידיעתנו, 'רוב' המקרים מטופלים בהצלחה'. ומה עם המיעוט? ומה עם המקרים שכלל לא מגיעים לידיעתם של החכי"ם? התחקיר המזעזע מיום ליום מצורף להודעה - חשוב לראות!   (חשוב להדגיש, שעיתון 'יום ליום' תמך תמיד בהתייצבות, כפי שאפשר לראות גם בכתבה זו שהעיתון אינו מפנה כלל ביקורת על ההתייצבות עצמה - אלא רק על הצבא).
עקב כך, מאות בחורים שחתמו בעבר בלשכת הגיוס, נמצאים בתקופה זו תחת לחצים ואיומים משלטונות הצבא, חלקם גם עם צו גיוס בפועל. חלק מהבחורים, בפרט ה'מקושרים' יותר, מישיבות חשובות וכו', מסודרים על ידי העסקנים, אבל רבים אחרים תקועים ומכל העסקנים ששלחו אותם להתייצב - אין מושיע להם.
מקרה אחד שהתפרסם, הוא של הבה"ח אביחי חיים ידידים הי"ו מאשדוד, מבחירי ישיבת חזון עובדיה בירושלים, שהצבא לקח אותו לפני כשבועיים מביתו באישון לילה למעצר צבאי! עקב כך שלא הופיע לגיוסו בפועל, בהתאם לצו הגיוס שנשלח לו לאחר שהוחתם בלשכת הגיוס.
אגב נציין, שכאשר אמו של הבחור התלוננה לאחד מהקצינות בצבא על כך שהחתימו אותו, האם נענתה ואמרה: אכן, זו המדיניות של הצבא, לנסות ולהחתים את בחורי הישיבות על חיול!
לצערנו, אותם 'עסקני התייצבות', במקום שיכו על חטא כאשר הם רואים שדרכם מובילה לשאול תחתית, ויפסיקו לעודד את ההתייצבות בלשכות הגיוס, נטפלו למשפחתו של הבה"ח מייד לאחר המעצר, ומייד אמרו להם "הכל יהיה בסדר העיקר שלא תעשו מאבק ציבורי, אל תעשו רעש זה רק יזיק". ואכן, לבקשת המשפחה לא נעשה מאבק ציבורי כנגד המעצר השערורייתי.
אכן, לא עשו רעש... אבל הבה"ח הי"ו נמק בכלא שש בצפון 14 יום!
אך יותר מכך: גם לאחר המעצר השערורייתי לא סודר מעמדו כבן ישיבה! ומיד לאחר תום המעצר, הצבא קרא לו להתחיל הליכי גיוס.
אך אותם עסקנים, המשיכו בדרכם הנלוזה, ושלחו את הבה"ח שליט"א בימים האחרונים פעם אחר פעם לבסיס בתל השומר להליכי חיול בפועל! תוך הבטחות מעורפלות, שאחר כך יהיה בסדר...('כמה דקות הוא ילבש מדים, מה יקרה? אח"כ נראה, נדחה לחודשיים את הגיוס'...) מנגד, עסקני התייצבות אחרים סופקים את ידיהם ואומרים למשפחה 'אין מה לעשות... גדי אגמון לא מאמין שהוא בן ישיבה'...
וכך ממשיכים עסקני ההתייצבות להפיל נפשות לצבא השמד. למה לא? אם יש בחור שימלא את 'יעדי הגיוס' לשנת 2015, ובפרט בחור ספרדי מישיבה ספרדית, למה לא?
אחרי סיפור זה עוקבים בחרדה מאות בחורים שהוחתמו אף הם על טפסים שונים בלשכות הגיוס, ולביתם מגיעים צווי זימון וגיוס שונים...
השוד והשבר! 
עולם התורה מוקיע את אותם עסקני הפשרות וההתייצבות, שבתחילה מבטיחים כי 'כל מי ששומע להוראות ומתייצב יהיה מסודר', ולאחר מכן מפקירים לזרועות הצבא את אותם בחורים שהתייצבו. היכן היו אותם חברי כנסת ועסקנים בשעת המעצר הנפשע? כיצד לא הרעישו תבל ומלואה על כך? וכיצד הם מניחים עכשיו לבחור ליפול לזרועות הצבא?
כמו"כ, בני הישיבות ואברכי הכוללים מתבקשים להתפלל על הבה"ח אביחי חיים בן אסתר, שינצל מגורמי הצבא מבחוץ ומהמשתפי"ם מבפנים, וימשיך לשקוד על תלמודו בישיבה הק', בתוך תפילתנו על כל עולם התורה בארה"ק הנמצא במאבק קיומי על עתידו.

לפרטים ומידע נוסף, טל' 05485-40456
או במייל0583262000@gmail.com 
פקס'  02-6455316

עדכונים שוטפים ב'קו ההגנה מגזירת הגיוס'
058-32-62-000
(מקו 'גולן' - 0548594597)
התחקיר המזעזע מיום ליום



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה