יום חמישי, 3 ביולי 2014

בני ברק: מדרכות נפרדות לגברים ולנשים

חדש בקריית ויז'ניץ: שלטים שנועדו ליצור הפרדה בין נשים וגברים בעת ההליכה על המדרכה או בסמטאות. בנוסף רוסס על המדרכות גרפיטי "צד גברים" ו"צד נשים". חברי בית דין צדק הסבירו כי המהלך נועד "לחזק גדרי הקדושה", הדגישו שיש להימנע מעצירה לכל אורכו של הרחוב והבהירו שכך ניתן יהיה לשמור על צניעות

רינת רגב פלס

גברים במזרחי, נשים במערבי: באי הרחובות בקריית ויז'ניץ בבני ברק נתקלו בימים האחרונים בשלטים שהוצבו ברחוב ועליהם מופיע הכיתוב "נשים" ו"גברים".

השלטים הצהובים, שעליהם נכתב "נשים" ו"גברים", נתלו ברחוב האדמו"ר מווישווא ובסמטאות שבין רחוב צמח צדיק לרחוב גבעת פנחס באזור שיכון ו', על חוטים מעל לסמטאות הצרות. הם נועדו ליצור הפרדה בין נשים וגברים העוברים ברחובות ובסמטאות. בנוסף לשלטים בשולי המדרכות רוססו כתובות בצבע שחור - "צד גברים" ו"צד נשים".


ואם למישהו היה ספק: שלטי ההפרדה בשיכון ו' (צילום: רינת רגב פלס)





מבדיקה עולה כי מדובר בהחלטה של חברי בית דין צדק של קריית ויז'ניץ, שנועדה ליצור הפרדה בין נשים וגברים ולמנוע מצב שבו גברים ונשים יהיו קרובים מדי אלה לאלה בעת ההליכה בסמטאות הצרות.

בנוסף לשלטים, בימים האחרונים פרסמו חברי בית הדין מכתב המסביר מה עומד מאחורי ההחלטה להציב את השלטים: "בכדי לחזק גדרי הקדושה הננו בזה בבקשה אל העוברים והשבים ברחוב... הגברים ילכו בצד המזרחי של הרחוב בלבד והנשים תלכנה בצידו המערבי של הרחוב בלבד... עקב ריבוי העוברים ושבים ומפאת המדרכות הצרות יש להימנע מעצירה לכל אורכו של הרחוב".

במכתב מסבירים חברי בית הדין גם מה לעשות ברגע שעוברים באזור עוברי אורח שלא משתייכים לקהילה ואינם מודעים להפרדה. "באם נראים כאלה שמתוך אי ידיעה וכדומה אין נוהגים בהתאם לאמור לעיל, יש להעיר את תשומת ליבם בדרכי נועם". עוד כתבו: "בזכות שמירת דרכי הצניעות יקוים בנו הכתוב כי ה' אלוקיך מתהלך דרך מחנֶךָ והיה מחנֶךָ קדוש".

לטענת עיתונאי חרדי מבני ברק, מדובר בהחלטה של קהילת קריית ויז'ניץ, אבל אין בה משום ניסיון להחמיר או להקצין אלא לשמור על אורח החיים שלה. "תמיד היה נהוג שגברים ונשים לא יעמדו יחד כדי לא ליצור אי הבנות", הוא מסביר. "כיוון שנוצר מצב שבשבתות או בזמן שיש חתונות או אירועים גדולים בחסידות יש התקהלות גדולה של אנשים, הם רצו להקפיד על כך שההפרדה בין נשים וגברים תישמר ולכן החליטו לסמן את האזור בשלטים.

"בית הדין פשוט ביקש להקשות את הכללים כדי שלא יהיו בעיות, ולכן החליט להכריז באיזה צד רק לנשים מותר לעבור ובאיזה צד יהיה מותר רק לגברים לעבור. כך זה נהוג בחסידות הזו, ולכן גם מי שעובר במקום מכבד את העניין ופועל לפי הבקשה שלהם".

תושבת העיר המתגוררת באחד הרחובות בשיכון ו' אמרה השבוע כי הדבר אינו בעייתי מבחינתה: "לדעתי לא מדובר בהנחיה ליום יום. אני חושבת שהרבנים התכוונו שמי שעובר ברחוב ינהג כך כשיש למשל חתונה בחסידות ולא רוצים ליצור מצב שנשים וגברים עומדים יחד, ולכן הם שמו את השלטים כדי שבזמן שהרבה אנשים עוברים באזור, נשים תלכנה בצד אחד וגברים בצד השני".

מעיריית בני ברק נמסר: "עד כה לא קיבלנו כל פנייה מתושבים בעניין זה. בעבר פנו טלפונית נציגים מהשכונה שביקשו להציב שלטים מסוג זה, בהוסיפם כי הם מוכנים להביא חתימות של תושבי השכונה, כולל נשים, החפצים בכך, אך הובהר להם כי כל פעולה ברשות הרבים צריכה להעשות בתיאום עם העירייה, ומאז שוב לא הייתה כל פנייה. בעקבות פנייתכם ייצאו פקחים לבדוק את המקום ויפעלו בנושא בהתאם לחוק העזר העירוני".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה