יום שלישי, 1 ביולי 2014

מה אמר ראש הישיבה מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א - כל הגירסאות!

מרן ראש הישיבה שליט"א

ביום חמישי ד' אדר ב' תשע"ד ביקר הרב שטיינמן בישיבת אורחות תורה ומסר שיחה בשיחתו אמר דברים מפתיעים הוא אמר שהיום אנחנו חלשים וא"א לתבוע מאיתנו מסירות נפש ומאידך קילל את גוזרי הגזירות בביטוי החריף ימ"ש כמו"כ יצאו מספר גירסאות בדברי הרב שטיינמן ולהלן נמנה אותם אחת לאחת ונברר מה היא הגרסא האמיתית

גירסא א': מיד לאחר השיחה יצא תמליל דברי הרב שטיינמן בשיחה ע"י תלמידו

ונאמן ביתו הרב מ"י שניידר שמוציא את דבריו בעלון פרי חיים

ומיד לאחר השיחה בישיבת אורחות תורה הוציא עלון מיוחד לרגל המצב ובו תמליל דבריו המדויקים והחריפים של הרב שטיינמן,

וכה היו דברי הרב שטיינמן אליבא דגירסא א':

"מורי ורבותי, אתם יודעים עד כמה הקב"ה רוצה להציל אותנו, אבל אנחנו צריכים לעשות מאמצים גדולים כדי שהקב"ה יציל אותנו.

מימות היוונים לא היה.. נדמה לי, מימות היוונים שהמתיוונים רצו שכלל ישראל... עד כדי כך שהיה צריך לעשות מסירות נפש, היה צדיקים גדולים שהיו במסירות נפש ובזכות זה הם זכו, אבל אנחנו היום בזמנינו, אנחנו מאד קטנים, אי אפשר לתבוע ממנו כל כך.

נבקש מהקב"ה שהקב"ה יעזור לנו שלא חס ושלום יוציאו את הגזירות שהם רוצים לגזור על כלל ישראל, בפרט על לומדי תורה, על כל דבר רוצים לעשות אפי' עד כדי כך שיהיה מי שלומד תורה יהיה פלילי! יהיה נענש כאילו עושה עבירה פלילית! אוי ואבוי שכך הגענו! הקב"ה יצילנו.

אנחנו צריכים מאד להתחזק מה שבכוחנו לעשות, הקב"ה יעזור שנינצל מהרשעים האלה, כמו שהיה אז בימי היוונים הרשעים, היום יש גם כן רשעים כאלה, הקב"ה יצילנו.

מה שאנחנו יותר נתחזק בתורה זה יהיה "סם המוות" בשבילם, הקב"ה יעזור שננצל במהרה בימינו אמן סלה,

נזכה בקרוב שכל אלה ירדו לגיהנום, יהיה להם כל מיני צרות שלא ישאר מהם שום זכר ימח שמם וזכרם. הקב"ה יעזור שנזכה לכל טוב סלה."

גירסא ב': כמה דקות לאחמ"כ הוציא הרב שניידר בבהילות עלון נוסף גירסא ב' מתוקן ובו דברים שלטענת שניידר הוסיף הרב שטיינמן בביתו בהרחבה מעט וכביכול באים להסביר את דבריו בישיבה, בשלב זה נשאר תמליל דברי הרב שטיינמן מהשיחה במדויק כמו בגירסא א' בזה"ל:

"מורי ורבותי, אתם יודעים עד כמה הקב"ה רוצה להציל אותנו, אבל אנחנו צריכים לעשות מאמצים גדולים כדי שהקב"ה יציל אותנו.

מימות היוונים לא היה.. נדמה לי, מימות היוונים שהמתיוונים רצו שכלל ישראל... עד כדי כך שהיה צריך לעשות מסירות נפש, היה צדיקים גדולים שהיו במסירות נפש ובזכות זה הם זכו, אבל אנחנו היום בזמנינו, אנחנו מאד קטנים, אי אפשר לתבוע ממנו כל כך.

נבקש מהקב"ה שהקב"ה יעזור לנו שלא חס ושלום יוציאו את הגזירות שהם רוצים לגזור על כלל ישראל, בפרט על לומדי תורה, על כל דבר רוצים לעשות אפי' עד כדי כך שיהיה מי שלומד תורה יהיה פלילי! יהיה נענש כאילו עושה עבירה פלילית! אוי ואבוי שכך הגענו! הקב"ה יצילנו.

אנחנו צריכים מאד להתחזק מה שבכוחנו לעשות, הקב"ה יעזור שנינצל מהרשעים האלה, כמו שהיה אז בימי היוונים הרשעים, היום יש גם כן רשעים כאלה, הקב"ה יצילנו.

מה שאנחנו יותר נתחזק בתורה זה יהיה "סם המוות" בשבילם, הקב"ה יעזור שננצל במהרה בימינו אמן סלה,

נזכה בקרוב שכל אלה ירדו לגיהנום, יהיה להם כל מיני צרות שלא ישאר מהם שום זכר ימח שמם וזכרם. הקב"ה יעזור שנזכה לכל טוב סלה."

עד כאן הופיע תמליל דברי הרב שטיינמן במסגרת ומתחת למסגרת מופיע תוספת בזה"ל:

כידוע שכל דברי רבינו מדודים מאד, לא ראה צורך לפרש שיחתו. אך בשיעור בבית לאחר מכן, אמר כי מה שדיבר על מסירות נפש בימינו, "היינו שאין בכוחינו לצאת במלחמה במסירות נפש עם הרשעים".

גירסא ג': הופיעה למחרת ביתד נאמן של יום שישי, ובה נוספו מילים בתוך דברי הרב שטיינמן שלא הופיעו כלל בשני התמלילים שהביא רמ"י שניידר ב"פרי חיים" וגם נוספו דברים שאמר (כביכול) בביתו, ביתד נאמן נוספו כל מיני תיקונים וחיבורים בין משפט למשפט שאינם משמעותיים במיוחד אך נוספה שורה אחת מאוד משמעותית וכן שינויי לשון,

להלן נביא את הקטע כפי שתומלל ב"פרי חיים" ואת הקטע כפי שהובא ביתד נאמן, את מה שיתד נאמן מחק נשאיר בסוגריים ואת התוספות נדגיש, ואת התוספת המשמעותית יודגש באדום:

כך הובא בפרי חיים:

מימות היוונים לא היה.. נדמה לי, מימות היוונים שהמתיוונים רצו שכלל ישראל... עד כדי כך שהיה צריך לעשות מסירות נפש, היה צדיקים גדולים שהיו במסירות נפש ובזכות זה הם זכו, אבל אנחנו היום בזמנינו, אנחנו מאד קטנים, אי אפשר לתבוע ממנו כל כך.

וכך הובא ביתד נאמן:

(מימות היוונים לא היה..) נדמה לי, שמימות היוונים (שהמתיוונים רצו שכלל ישראל...) כשהמתיוונים רצו לגזור על כלל ישראל... עד כדי כך שהיה (צריך לעשות מסירות נפש,) צריכים להלחם במסירות נפש, (היה צדיקים גדולים שהיו במסירות נפש) והם היוצדיקים גדולים שמסרו נפשם ונטלו חרב בידם להלחם עם היוונים ובזכות זה הם זכו,והצילו את כל כלל ישראל אבל (אנחנו) היום בזמנינו (אנחנו מאד קטנים,) שאנחנו, אנשים מאד קטנים, (אי אפשר לתבוע ממנו כל כך.)

וא"א לתבוע מאתנו לצאת עם חרב בידינו כנגד העומדים עלינו"

ע"כ הדברים, והוסיפו עוד שכביכול הרב שטיינמן הזכיר את דברי הגר"א וסרמן זצוק"ל בנוגע לכך שהיום אין לנו שרי מלחמה וע"כ א"א לנו לקחת חרב ולהלחם בעמלק במסירות נפש, עיי"ש בדברים שאין לזה כלל קשר לנידון דיין וכפי שיבאור בהמשך דברינו

כעת נפנה לברר איזה מהגירסאות היא הנכונה ולאחמ"כ נברר גופא דמילתא:

לכאורה כדאי להיצמד לגירסא א' של הרב שניידר שהוציא את דברי רבו בתמימות מיד לאחר השיחה ונאמן להוציא דברי רבו כפי שאומרם ובפרט כשזה נאמר ברבים, ובמקרה דחוק אולי נאמין לגירסא ב' שבה הוסיף שאלו את הרב שטיינמן על הדברים התמוהים בביתו ובתשובה הסביר את דבריו,

(בגירסא ב' ניכר שרמ"י שניידר כבר הבין שמשהו בדברים בעייתי.. אך עדיין לא עלה על דעתו לשפץ את דברי רבו בתמליל המקורי..)

בכל מקרה א"א להסתמך על גירסא ג' של יתד נאמן שסותרת את דברי התלמיד הנאמן והמוסמך לשיחותיו של מרן שליט"א הן בעצם תמליל דברי הרב שטיינמן בשיחה והן בתוספת שלאחמ"כ, יודגש, כי הגירסא ביתד נאמן נכתבה ביום שישי לאחר שהדברים כבר נתפרסמו בערב וחוללו סערה, וביתד נאמן שינו ושיפצו את הדברים כדי שיראו יותר טוב ויתקבלו על לב הקוראים

אולם איננו צריכים לכל זה, כי בידינו ההקלטה משיחתו של הרב שטיינמן, יש בהקלטה הרבה רעשים וקשה לשמוע, אך מי שיעבור על השיחה היטב ויאמץ את אוזנו ישמע בבירור גמור! כי הגירסא של רמ"י שניידר היא הנכונה וכי יתד נאמן בזדון נוראי! שינה והוסיף בדברי הרב שטיינמן שורות שלימות ומשמעותיות שלא אמר, וכל זה כדי ליפות את דבריו בעיני הציבור!

ומכאן נפנה לבירור גוף הדברים:

א. כל יהודי קורא פעמיים ביום קר"ש ומקבל ע"ע עול מלכות שמים ולמסור נפש, "בכל נפשך ובכל מאודך" אפילו נוטל נפשך וממונך,

האם יש מישהו גדול ככל שיהיה שיכול לומר שהיום אנחנו קטנים וא"א לתבוע מאיתנו מסירות נפש??! הרי הוא עוקר את היסוד של כל כלל ישראל!

(מלבד מה שאין דבריו נכונים במציאות כי הן נכון שבדורות אחרונים ירדה חולשה לעולם בכל התחומים, אך מאידך רואים הרבה גילויי מסירות נפש, בכל התחומים ורבבות אברכים שמוסרים נפש כל יום(מסי"נ אינה דווקא למות)

וגם אם יש כאלו שקשה עליהם מסי"נ זה היה גם בדורות קודמים, ועוד שהרבה תלוי במנהיג ואם הוא יחזק ויתן לאחרים לחזק ולעורר על מסי"נ לכה"פ כמו שמעוררים על הבחירות...) ודאי שיתחזק הדבר, ואם לא מחזק לכה"פ שלא יחליש ושלא ילחם במי שמחזק את ענין המסירות נפש,

ב. האם זה הזמן והמקום להסביר לכולם שאנחנו חלשים ואין מאיתנו תביעה של מסירות נפש? האם זה תפקידו של גדול הדור בזמן רגיל וכש"כ בשעת הגזירה?!

ג. יש לנו פסק מהרב שך וכפי שהעיד חתנו הגרמ"צ ברגמן שליט"א בכתב יד ובפיו(מצו"ב מכתבו והקלטה של הגרמ"צ ולפי הידוע לנו יש הקלטה של הרב שך על כך ולצערינו לא מוצאים אותה ויתכן שתימצא בהמשך) כי על גזירה זו גזירת הגיוס מחויבים אנו במסירות נפש! ואמר זאת הרב שך בפיו בירחי כלה כשזעק שאם יגזרו עלינו גזירת הגיוס נברח לחו"ל! הרי גם בריחה לחו"ל היא מסי"נ, היום לא בהכרח מדברים ולא נראה שייך סיטואציה של לההרג ממש,

הרב שך לא אמר שאנחנו חלשים וא"א לתבוע מאיתנו מסי"נ....

ד. גם לפי גירסת היתד נאמן (שכבר הוברר ע"י ההקלטה המצו"ב שהיא שקרית ונועדה לחפות על המבוכה) שהרב שטיינמן אמר שהיום א"א לנו לצאת עם חרב, וכאן צע"ג, וכי מישהו ביקש מאיתנו להוציא חרב? או לרכב על פילים כפי שהיה בימי היוונים?

הרי היום כשמדברים על מסירות נפש מדובר על לשבת בכלא מעט או קצת יותר זמן, ועל דוחק כלכלי ואפילו לגבי הכלא מודים הרשעים שאם תהיה התנגדות גורפת לגזירה שלהם לא יהיה בכוחם להכניס את כל הציבור לכלא וכל ילד יודע שעיקר הבעיה תהיה כלכלית(וגם נגד זה נוכל להלחם בכל מיני דרכים ואכמ"ל)

לשיטתם, מדוע הרב שטיינמן הקצין את המצב והשווה אותו למצב של ימי היוונים? הרי כפי שאמרנו אין קשר בין הסיטואציה אז להיום,

ומה הקשר בכלל לדברי ר' אלחנן? מי שילמד את דבריו יבין שאין צושטעל לנושא דידן, וכי יש הוו"א שבשעת גזירת גיוס וגזירת שמד עלינו לשבת בחיבוק ידיים ולהשתמד? וכי יש הוו"א להבין מדבריו שבשעת גזירה זו עלינו או לעשות פשרות או להתחזק בלימוד ולא לעמוד על נפשינו במסירות נפש נגד הגזירה? אולי לא חייבים לרצוח את הקמים עלינו אבל למסור נפש ולההירג או לסבול ודאי שמחויבים אנו!

ר' אלחנן מדבר על לקום ולערוך מלחמה בחרב נגד עמלק, אבל לא נאמר בדבריו שאין אנו מחויבים למסור את נפשינו!

ויתירה מזו ר אלחנן מדבר בשעה שאנו יכולים לשבת וללמוד האם חייבים אנו ללחום בעמלק בחרב, וכותב שאין לנו שרי מלחמה וע"כ נילחם ע"י לימדו התורה, אבל כאן שיש גזירה על עצם הלימוד? איך שייך לקשר את דברי ר' אלחנן לסוגיא דידן? הרי זה ממש היפך הדברים!

לסיכום: "הפוך בה והפוך בה דכולא בה"!

ידיעה חשובה, בשנה האחרונה ואולי מעט קודם נהיה מצב שא"א להאמין לשום עובדה שמובאת ע"י תלמידי הרב שטיינמן, בפרט ביתד נאמן, משום שמשפצים את דבריו כדי שלא יהיו בזיונות, וגם מספרים עליו סיפורים שלא היו ולא נבראו בשם גדולי ישראל ועוד ועוד כיד הדמיון והשקר הטובה עליהם, הסטוריונים עוד ינקבו בתאריך שממנו ניתן יהיה לומר שא"א להאמין לשום מעשה בשמו,(למזלינו בנידון דידן יש הקלטה!)

בהמשך הזמן נביא עוד דברים שיתד נאמן תיקן את דבריו כדי שלא יהיו בזיונות,

עם שליחת המייל נתקבל אצלינו העלון של מ"י שניידר בו הוא מנהס להסביר כמה מהאמירות התמוהות של רבו הרב שטיינמן, מהעיון מקופיא גילינו שמלבד שההסברים עלובים ומחמירים את הדברים..,

שניידר אינו מגיש בפני קוראיו את התיאורים המדויקים של הדברים שאמר רבו אלא רק חלק מהפרטים,

וחמור מכך מטיל חלק מדברי רבו על קדושי עליון ה"י

נקווה שמאן דהוא יאזור חלציו ויכין מאמר ובו הסבר והוכחות לכל שקריו

של מ"י שניידר שמנסה בכל מחיר לחפות על דברי רבו

(יש בידינו הקלטות מהגאון הגדול רמ"מ שולזינגר זצוק"ל שמהם עולה כי כבר אז ניסו לתמידי הרב שטיינמן בכל טצדקי להסביר דבריו המעוותים ובעזה"י כשיכין מישהו תשובה לדברי רמ"י שניידר נשלח את זה ביחד עם ההקלטות בל"נ)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה