יום ראשון, 22 ביוני 2014

בחור ישיבה התייצב בלשכת הגיוס ואעפ"כ נעצר אולם דבר זה לא מעניין את עסקני חזו"א 5


האם בחור שכן התייצב בלשכות הגיוס כדעתו של הרב שטיינמן, מעניין את עסקני חזו"א 5?!

בתחילת השבוע, הגיע לביתו הבה"ח אביחי חיים (בן אסתר) ידידים, מבחירי ישיבת חזון עובדיה שבירושלים (ב'קיבוץ א'), עקב שלא חש בטוב.
וביום שלישי, בשעה 4 לפנות בוקר, דפקו בביתו קלגסי המשטרה הצבאית, ועצרו אותו. מביתו נלקח למעצר בקו"ם.
בשעה 6:30, התקשרו הוריו למוקד החירום של 'הועדה להצלת עולם התורה' שזמין 24 שעות במקרי חירום, (05484-16784), ומאז נעשית פעילות ענפה לשחרורו, כולל מגעים מול חברי כנסת גורמי שלטון וגורמי הצבא, אך בסופו של דבר נגזר דינו על ידי בית המשפט הצבאי ל20 יום מעצר! ומאז נמצא בחור הישיבה בכלא 6 שבצפון.
בבירור עם הוריו של הבחור ובני משפחתו, מתברר כי הבחור התייצב בלשכת הגיוס לכל צווי ההתייצבות, אולם בשלב מסוים הוא קיבל לפתע צו גיוס לביתו, כאשר כבן תורה השקוד על תלמודו הוא כמובן לא הלך להתגייס, וכך הגיע אותו מעצר. אביו אמר כי הבחור איתן וחזק בדעתו, וכי הוא אינו חושש מהמעצר שרק יוציא אותו מחושל יותר בדעתו וברצונו להשאר בבית ד' כל ימי חייו.
ביום חמישי ערכו ראשי 'הועדה להצלת עולם התורה' דיון חירום, בו נשקלו כל צעדי הפעולה והמחאה, בהתייעצות עם גדולי ישראל שליט"א. בתום הדיון סוכם כי כל דרכי הפעולה והמחאה נמצאות על השולחן.
כצעד ראשון הוחלט לידע את הציבור על מעצרו של הבחור, ולעורר מחאה ציבורית. "לא ייתכן שבימים אלו, במקום לדאוג לבחורים החטופים שלשלומם מתפלל כל עם ישראל, עסוקים בצבא בחטיפת בחורי ישיבה."
בוועדה דורשים גם כי כל אותם עסקנים הדוגלים בהתייצבות, ומבטיחים כי כל בחור שמתייצב לא יתקל בבעיות מול הצבא וודאי שלא ייכלא בבית הכלא הצבאי, לדאוג לאותו בחור לפחות לאחר שנעצר. "לפחות עכשיו, כאשר הבחור שנעצר הוא בחור שהתייצב, אנו דורשים שכל אותם עסקנים וגופים יצטרפו למאבק, ובצורה החזקה ביותר".
בוועדה מדגישים כי זהו לא המקרה הראשון של מקרים שהגיעו לשולחנם של בחורים שהסתבכו עם שלטונות הצבא למרות שהתייצבו בשלכות הגיוס ככל שנדרש מהם ע"י שלטונות הצבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה