יום שני, 23 ביוני 2014

סוריה מגיבה לראשונה: "כוחות הכיבוש הישראלי הפרו בבוטות את החוק הבינלאומי''

משרד החוץ הסורי פנה לאו"ם בעקבות ההפצצה הישראלית לפנות בוקר על סוריה, בה נהרגו על פי דיווחים מקומיים לפחות עשרה אנשים: "התוקפנות הישראלית מגיעה במסגרת התמיכה הישירה והמתמשכת אותה מעניק האויב הישראלי לטרוריסטים באיזור הפרדת הכוחות". הירי נעשה בתגובה על הריגתו של מוחמד קראקרה אתמול בסמוך לתל חזקה

מערכה שלישית גבול הצפון
 יותר מחצי יממה לאחר שצה"ל הגיב לירי טיל הנ"ט בהפצצת תשעה יעדים בסוריה, במתקפה הנרחבת ביותר מצד ישראל על השכנה מצפון-מזרח מאז החלה מלחמת האזרחים המדממת שם ואולי אף מסוף מלחמת יום הכיפורים ב-1973, מגיעה התגובה הרשמית מסוריה - וזו באה בטענות כלפי המדיניות הישראלית.

"כוחות הכיבוש הישראלי ביצעו ביום ראשון ושני תקיפות חדשות על מוצבים בתוך אדמת סוריה, דבר המהווה הפרה בוטה להסכם הפרדת הכוחות וכללי החוק הבינלאומיים", מסר משרד החוץ הסורי קצת בסמוך לשעה 18:00 שעון ישראל, בהודעה שנמסרה לאו"ם.

"התוקפנות הישראלית החדשה מגיעה במסגרת התמיכה הישירה והמתמשכת אותה מעניק האויב הישראלי לטרוריסטים באיזור הפרדת הכוחות. זאת, לאחר שכנופיות הטרור החמושות ספגו אבידות כבדות", כך על פי ההודעה מדמשק.

עשרה חיילים סורים נהרגו

בישראל הטילו את האחריות לירי טיל הנ"ט, שהביא אתמול בצהריים להריגתו של הנער מוחמד קראקרה, על צבאו של הנשיא הסורי בשאר אל-אסד. ההפצצה היתה על מוצבים ויחידות ארטילריה של חטיבה 90, האחראית על הגולן הסורי מצדו השני של הגבול. הטיל, על פי ההערכות בישראל, נורה מתוך אוגדות הצבא הסורי, באזור שנשלט על ידיהם, ובמערכת לא הסתפקו בירי הטנקים המיידי לעבר הצד הסורי. הרצון היה להבהיר שכל מה שיוצא מהשטח הסורי, בעיקר מהשטח שעדיין נשלט על ידי הצבא או פעילי חיזבאללה, ייענה בתגובה הולמת.

על פי דיווחים של ארגון זכויות האדם בסוריה, תקיפת צה"ל הסתיימה עם עשרה הרוגים לפחות בצד הסורי. קראקרה הובא אחר הצהריים למנוחות בכפר עראבה שבגליל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה