יום שני, 23 ביוני 2014

מלחמות הליטאים: הפלג הירושלמי מסייע לעסקני בני ברק


מלחמות הליטאים: הפלג הירושלמי מסייע לעסקני בני ברק
גורמים בפלג הירושלמי טוענים: בחודשים האחרונים פנו כמה עסקנים מ'בני ברק' וביקשו סיוע משפטי בדיון שהתקיים בעיירית ירושלים - מה אמר ראש הישיבה? כל הפרטים

עקיבא פלד 

בפעילות שוטפת מול כל הגורמים, אנשי הפלג הירושלמי, ונציגי 'בני תורה' בעיריית ירושלים עוסקים בפניות ציבור גם מול עסקנים המשתייכים למחנה הבני ברקי.

גורמים בפלג הירושלמי אומרים שלא לציטוט בפורמים סגורים, כי סיעת "בני תורה", דואגת לכל הזרמים: הליטאים והחסידים ללא יוצא מן הכלל. מן הסתם חשבתם שבשל הסיכסוך בתוך הציבור הליטאי יגרע חלקם של מוסדות שמזוהים עם מרנן ורבנן ובראשם מרן הגראי"ל שטיינמן.

גורמים בפלג הירושלמי טוענים כי בחודשים האחרונים פנו אליהם כמה עסקנים שלא הצביעו' עץ' וביקשו סיוע משפטי בדיון שהתקיים בעיירית ירושלים.

לדבריהם, הגר"ש אוירבאך בכבודו ובעצמו שוחח עם נציגי בני תורה, וביקש את עזרתם למען מוסד תורני בירושלים שמזוהה עם ביתו של מרן הרב שטיינמן, מי שניסה להניע אותם היה בכיר בעירייה (לא חרדי ,עפ) שהפציר בנציגי בני תורה שלא יתערבו, אולם נציגי בני תורה לא שהו להפצרותיו של אותו בכיר, ויישמו את הוראת רבם.

במקרה דנן נחלו הצלחה רבה, וגזר הדין התקזז בצורה משמעותית. נציגי בני תורה פעלו במקרים נוספים, בסופו של יום, אותם עסקנים לא הודו לנציגי בני תורה על פעילותם וטענו כי קיבלו סיוע מאנשי יהדות התורה שפעלו לעזרתם.

לדבריהם, מרן הגרש"א ביקש כמה פעמים שיעסקו בפעילות גם למען המחנה הבני ברקי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה