יום חמישי, 6 בנובמבר 2014

תלמידים חרדים ב"קורס ליטוש יהלומים"

מרכז הייצור המודרני חנך מחזור ראשון של לוטשי יהלומים

06.11.14, 15:35

קובי פוקס

מרכז הייצור המודרני פתח את שעריו היום לתלמידים חדשים בקורס ליטוש היהלומים הראשון המתקיים בכיתת הלימוד החדשה במקום. את התלמידים החדשים הגיעו לברך נשיא הבורסה, שמואל שניצר, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, יעקב קורן, המשנה לנשיא ויו"ר ועדת בנקים, יעקב קטן, יו"ר ועדת תעשייה, יורם דבש, המפקח על היהלומים, שמואל מרדכי, סמנכ"לים של הארגונים ועוד.

נשיא הבורסה, שמואל שניצר, ברך את התלמידים ואמר: "אחת המטרות שלנו בהקמת מרכז הייצור המודרני היתה להכניס לענף היהלומים צעירים שלא עסקו בעבר בליטוש. אני שמח להיות כאן היום ולראות את הדור הצעיר שייצור המשכיות בענף היהלומים הישראלי. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל מי שעסק במלאכת הקמת מרכז הייצור המודרני ולאחל בהצלחה ללוטשים החדשים."

יו"ר ועדת תעשייה, יורם דבש, אמר כי בהזדמנות זאת הוא רוצה להודות: "לנשיא הבורסה, שמואל שניצר, ולנשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן, על שיתוף הפעולה והעזרה שהושיטו בהקמת מרכז הייצור החדש. וכן לשי שניצר, מנחם מועלם ומרכז פעילות ועדת תעשייה, ישראל ונצ'ובסקי. תודתי שלוחה כמובן גם למנכ"לי הבורסה ומכון היהלומים, מוטי בסר ואלי אבידר, וכן למפקח על היהלומים שמואל מרדכי, שסייעו בהפיכת החזון למציאות."

המפקח על היהלומים שמואל מרדכי ברך אף הוא את התלמידים ואמר כי: "הרבה מן המברכים שבאו לברך אתכם היום התחילו את הקריירה שלהם בליטוש. יש מקום להתפתחות בענף ולהתקדמות, זה תלוי ביכולת וביוזמה שלכם."

בקורס הליטוש הראשון משתתפים 7 תלמידים רובם מרקע חרדי. הקורס יימשך כחודש וחצי במרכז הייצור המודרני ועוד ארבעה וחצי חודשים אצל חונך. לכל אחד מהתלמידים מובטח מקום עבודה למשך שנה. התלמידים מקבלים ידע בסיסי בתחום ענף היהלומים וכן ילמדו לתפעל מערכות מחשב ילמדו ללטוש על מולה ועוד. ההכשרה היותר ספצפיית תעשה אצל חונכים.

במהלך הביקור ערכו המשתתפים סיור במרכז הייצור החדש בהנחייתו של יו"ר ועדת תעשייה, יורם דבש. הם התרשמו מחדרי הייצור השונים ומהאמצעים הטכנולוגים המתקדמים הפועלים במרכז, ושוחחו עם התלמידים צוות הלוטשים ועובדי המרכז. בסיום הסיור התקיים בכניסה למרכז החדש טקס קביעת מזוזה, עליה בירך נשיא הבורסה, שמואל שניצר.

בסיום הדברים הרימו המשתתפים כוסית לחיים, ומחזור ההכשרה הראשון של לוטשי יהלומים במסגרת מרכז הייצור המודרני של הבורסה, יצא לדרך. מזל וברכה

מקור: http://www.israelidiamond.co.il/News.aspx?boneId=985&objid=19644

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה