יום שבת, 29 בנובמבר 2014

כך מקדמים הידברות ושיתוף פעולה בין המגזרים


ישראל גרין
כל סיעות הבית המרכיבות את הקואליציה, מאוחדות היו באורח נדיר סביב נושא אחד – חייבים לשנות את אופיו ולהשפיע על אורח חייו של הציבור החרדי – כפי שנכתב בחוק לשוויון בנטל שאושר בשנה האחרונה ונכנס לספר החוקים.

לצורך כך אף החליטה הוועדה האחראית על כך על 'תקופת הסתגלות' בה יתחילו לגייס חרדים בהדרגה ובשיתוף פעולה, עד לסיום התקופה שאז יגויסו בכפיה למעלה מששים אחוזים מבני הישיבות לשירות צבאי או אזרחי.

אך אבוי, מתברר שלמרות השתתפותם של הנציגים החרדים בוועדה, הציבור בשטח אינו משתף פעולה, ואינו עומד ברצון ביעדים שהציבה הממשלה.

מה עושים? בשביל זה יש 'הידברות', בדיוק בשביל זה יש 'אחדות בין המגזרים'.

תראו למשל את הגברת שקד, העומדת בראשות הוועדה שתפקידה לפקח על יישום החוק והעמידה ביעדים.

ה'מושכל ראשון' שלה, התגובה הטבעית והמתבקשת,
לפנות לנציג החרדים בוועדה הדוגלים ב'הידברות', ולשאול אותו "מה עושים"?
אה? מה אתה מציע חבר הכנסת פרוש? כיצד גורמים לכך שמעגלים רחבים יותר מבני הישיבות יתגייסו לשירות צבאי ואזרחי?

אבל פרוש, 'שלוחא דרבנן' ותיק ומשופשף, יודע היטב בשביל מה הוא נשלח לכנסת, ובדיוק איזה הצהרות עליו להכריז בגאון ולהוציא כותרות.
"צריך להחליף את הממשלה" עונה בפאתוס מ'מין הטענה' הח"כ השנון.

תכף נשב עם מקורבי נתניהו ונבהיר לו היטב שאולי הוא מתקשה להאמין, אבל כן, אנחנו נשמש בכל מחיר גלגל רזרבי ל'ממשלה הרעה הזאת', כך היא בטוח לא תיפול, לנתניהו יש את קלף החרדים לנפנף בו מול לבני ולפיד, והם שחוששים מבחירות יישרו קו עם גחמות הקואליציה ויימנעו מהפלת הממשלה.

כך נוכל להבטיח את שרידותה של ה'ממשלה הרעה הזאת' מחד, להכריז הצהרות על הממשלה הרעה ולקבל כותרות ולמלא את ייעודנו בכנסת מאידך, וכאשר מחוקקי הגיוס ייתקלו בקשיים ביישום החוק, הם ידעו בדיוק מה צריך לעשות כדי לגייס בני ישיבות בשיתוף פעולה ובהידברות, לפנות לנציגי הציבור החרדי בוועדה לשוויון בנטל, שידאגו למילוי היעדים, הרי אם לא כך "כולם יחויבו בגיוס" וגם יהיו 'סנקציות פליליות'.

מה היינו עושים בלי ייצוג של חכי"ם חכמים כל כך?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה