יום ראשון, 2 בנובמבר 2014

ביתר עילית: כ-20 בנות ממוצא מזרחי ללא מסגרת לימודית

פרסום ראשון: כחודשיים לאחר פתיחת שנת הלימודים, עדיין לא נמצאה מסגרת ללמעלה מ-20 בנות חרדיות מביתר עילית. המשותף לכולן הוא היותן ממוצא מזרחי. דרעי לגל"צ: "אלחם באפליה עד טיפת דמי האחרונה". האזינו
אוריה אלקיים

לגלי צה"ל נודע שגם היום (חמישי), חודשיים לאחר תחילת שנת הלימודים הנוכחית, למעלה מ-20 בנות מגיל שלוש ועד גיל תיכון נמצאות בבית ללא כל מסגרת. הבנות כולן חרדיות מהעיר ביתר עילית, והמשותף לכולן הוא היותן ממוצא מזרחי.

הורים לתלמידות, שסיפרו לגלי צה"ל על האפליה בדרכי הרישום למוסדות החינוכיים, תולים את הדבר בעיריית ביתר עילית שלטענתם מגבה את התופעה. ההורים ניסו לרשום את בנותיהם כבר בחודש ינואר לבית הספר, כחצי שנה לפני פתיחת שנת הלימודים, אך לטענתם, הם לא קיבלו תשובה מסודרת עד היום.

באחריות העירייה לדאוג למסגרת לימודית לכל ילד, וההורים טענו כי בנותיהן נשלחו על ידי העירייה למוסדות אחרים: קטנים יותר, פחותים יותר, שנועדו מראש לילדים חלשים רוחנית ולימודית. כך, לכאורה, העירייה יצאה ידי חובת השיבוץ. אבא לילדה בת שלוש סיפר לגל"צ ששכניו האשכנזים הבהירו לו שבעוד הוא נתקל בקשיים בשל מוצאו, בעבורם - הדלתות פתוחות בכל מקום.

ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, שדיבר בחול המועד סוכות ברדיו "קול-חי", כינה את ההורים הפונים למבקר המדינה מלשינים: "הדור הלך אחורה. מדובר על התופעה בציבור החרדי שאחד מרים יד על חברו בהלשנות במוסדות שילדיו לומדים. כאן המקום למחות".

חבר הכנסת, אריה דרעי, שוחח היום בתכניתנו "מה בוער" עם רינו צרור על המקרה, אותו הוא מודה כי אינו מכיר ספציפית. "הלב שלי שותת דם, שאני צריך לדבר בבוקר על הדרת מזרחים או אפליה של בנות", אמר דרעי, "מה זה צריך להיות? אני לא מקבל כזה דבר, ואלחם בזה עד טיפת דמי האחרונה".

מעיריית ביתר עילית נמסר בתגובה: "אין בעיר שום בעיה של אפליית תלמידים ממוצא מזרחי במוסדות החינוך. כל התלמידים בעיר קיבלו שיבוץ כחוק בבתי הספר". על קטע הקול בו נשמע ראש העיר רובינשטיין, אומרים מטעמו: "האזנה לקטע המלא מראה, כי הדברים שנאמרו לא כוונו כלפיי בעיית תלמידים, אלא כאמירה כללית כלפי תופעה של תלונות למבקר המדינה ולרשויות, מבלי לפנות קודם לכן לראש העיר בעניין".

גורמים במשרד החינוך מסרו כי "על פי חוק האחריות על שיבוץ התלמידות מוטלת על הרשות המקומית. יחד עם זאת משרד החינוך עוקב אחרי ביצוע השיבוץ על ידי הרשות, וימשיך לעשות זאת".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה