יום ראשון, 2 בנובמבר 2014

ובמקום הראשון: ביתר עילית!!!

דירוג השכר בעיריות שלBdiCoface:השכר הגבוה ביותר לעובדי העיריות בישראל – בעיריות ביתר עילית ותל אביב יפו

בביתר עילית משלמים את השכר הגבוה ביותר בישראל לעובדי עיריות – 191 אלף שקל בשנה
את השכר השנתי הממוצע הנמוך ביותר בישראל משלמת המועצה האזורית מטה בנימין – 104 אלף שקל לשנה בלבד, נמוך מממוצע השכר במשק

השכר[1] השנתי הגבוה ביותר שניתן לעובדי עיריות בישראל הוא בעיריית בית"ר עילית, שם שכר עובד ממוצע מגיע ל-191 אלף שקל בשנה, 30% יותר מעלות השכר הממוצעת לעובד בקרב העיריות בישראל, ו-72% מעל לשכר הממוצע בישראל (110.55 אלף שקל בשנה). כך עולה מדירוג מיוחד אותו עורכת חברת המידע העסקי BdiCoface, המדרג את עלויות השכר של העיריות והמועצות המקומיות בישראל.

במקום השני בדירוג נמצאת עיריית תל אביב יפו, שם עלות ממוצעת של עובד עירייה מסתכמת ב-185 אלף שקל בשנה. בעיריית אילת עלות השכר הממוצעת לעובד עומדת על 175 אלף שקל, ואילו בחולון עלות השכר עומדת על 171 אלף שקל בשנה, זאת לעומת עלות שנתית ממוצעת של 146.1 אלף שקל לעובד בעיריות. לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת BdiCoface, "מהדירוג שביצענו עולה כי עלויות השכר הממוצעות בקרב העיריות והמועצות המקומיות הן גבוהות מממוצע השכר במשק, בחלקן אפילו במידה רבה. העובדה הזו מאפשרת לעיריות ולמועצות המקומיות לגייס אליהן עובדים ברמה גבוהה יותר, תוך שהן מתחרות בשוק הפרטי על כוח אדם איכותי, כאשר בסופו של דבר התחרות הזו אמורה להוביל לשיפור השירות לאזרח.
במועצה המקומית שוהם עומד השכר השנתי הממוצע לעובד על 210 אלף שקל, ואילו במועצה המקומית של הישוב היוקרתי כפר שמריהו עומד השכר השנתי הממוצע לעובד על 193 אלף שקל.
העלות השנתית הממוצעת הנמוכה ביותר לעובד בקרב המועצות המקומיות. בכפר יונה עומדת העלות השנתית על 116 אלף שקל.
העלות הממוצעת לעובד בקרב המועצות האזוריות גם היא הגבוהה ביותר בישראל, לעומת המועצות המקומיות והעיריות, והיא עומדת על 157.46 אלף שקל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה