יום ראשון, 1 ביוני 2014

מהמייל: הטוב והמטיב צוואת מרן הגר"ע נחשפת היום

מרן זצ"ל על רקע ספריו הרבים


 בנו הצעיר של מרן הוא הרב משה מי שגר עם משפחתו בבית הרב וטיפל בו יותר מ20 שנה  יחסיו עם התנועה הקדושה מורכבים ובכלל הוא מעדיף להיות מאחורי הקלעים.

היום נחשף שהיורש המרכזי בצוואתו הוא הרב משה יוסף, בן הזקונים של הרב עובדיה יוסף. בן 47, למד בישיבת "קול תורה" ולאחר מכן בישיבת "חברון" בירושלים,  הוא נשוי לרבנית יהודית שהייתה הדמות הדומיננטית בסביבתו של הרב,

לאחר שהרבנית מרגלית  נפטרה, הרב משה ויהודית קיבלו ע"ע את האחראיות על הטיפול ברב עובדיה. מאז ועד פטירתו, הם התגוררו בביתו ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף בירושלים. בני הזוג טיפלו במרן בצורה מעוררת השתאות. תוך מסירות עצומה ושמירה על בריאותו.
הרב משה בלימוד עם אביו

לאחר שעבר להתגורר בבית אביו, הפך הבן הצעיר לגורם משמעותי ומשפיע בכל התחומים. יהודית יוסף, כלתו של הרב עובדיה ואשתו של משה, הייתה לצד חמיה במשך 20 השנים האחרונות לחייו. מהכנת האוכל והשתייה דרך ניהול סדר היום ועד למעורבות בפרטים הקטנים בתנועה ומחוצה לה. מהר מאד היא הפכה לאשה הכי המקורבת לרב והמשפיעה ביותר בתנועה. "הם היו מעורבים בכל סוגיה שעברה על שולחנו של הרב".


הרבנית יהודית יוסף אשתו של הרב משה

הרב משה, הוא אדם שקט ונחבא אל הכלים. "בכל השנים הוא נהג להתרחק מהתקשורת, מיעט להופיע באירועים פומביים ובוודאי לא הרבה לדבר בהם. הפעם הראשונה שהוא עמד על במה וניצב מאחורי מיקרופון הייתה אחרי פטירת אביו. הוא מעולם לא העז לחלוק על אביו וקיבל כל מה שאמר גם בענייני ההלכה וגם בנושאים פוליטיים".

יותר מעשור עומד משה בראש האימפריה הכלכלית של ש"ס – "בד"צ בית יוסף". מדובר במערך הכשרות הספרדי המרכזי בישראל שזכה להצלחה ומניב רווחים. הוא מנהל את "מאור ישראל", מכון שאחראי להוצאת ספרי אביו המנוח. בנוסף, אשתו יהודית מנהלת את רשת הצהרונים של ש"ס. על אף עמדת הכוח וההשפעה הזו, בני הזוג נותרו תמיד מאחורי הקלעים.

היחסים של משה ויהודית יוסף עם צמרת ש"ס מורכבים. את הרב אריה דרעי יו"ר התנועה הכיר הרב משה עוד כנער. דרעי הסתובב בביתו של הרב עובדיה והיה חברותא להרב משה ומשם נסללה דרכו להקמת תנועת ש"ס ולהנהגתה. היחסים בין הבן הצעיר ודרעי היו קרובים אך התקררו כשר' אריה עזב את ראשות ש"ס. לפני כשנה הרב משה היה מאנשי ש"ס שצידד להחזיר את דרעי לצמרת התנועה,מיד לאחר פטירת מרן בני הזוג החליטו להתרחק מענייני פוליטיקה

הבוקר, שמונה חודשים לאחר פטירתו של הרב עובדיה יוסף, נחשפה הצוואה שהותיר לילדיו, וממנה עולה כי את מרבית רכושו והונו יקבל הרב משה. לפי המסמך, משה יקבל את הדירות, את הנכסים, את הספרים ואת כתבי היד שהותיר אחריו אביו. שאר רכושו של הרב והדברים שאינם מוזכרים בצוואה, ובהם הדירה שבה התגורר ברחוב הקבלן 45 בירושלים, יתחלקו בין 11 ילדיו. במשפחת יוסף קיבלו את הדברים בהבנה מפני ששאר הילדים מכירים בקרבה המיוחדת של הרב משה לאביו.

בסביבתו של הרב משה יוסף אמרו כי מסמך הצוואה הזה אינו קלאסי וכי זו "מתנת חיים של הרב עובדיה לבנו הצעיר שהקדיש את רוב חייו עבורו. הרב לא רצה לכתוב צוואה קלאסית אף על פי שהפצירו בו. הוא חזר ואמר עד כמה בנו הצעיר חשוב לו. בניגוד לרבנים אחרים, הם טוענים, הרב לא הותיר אחריו מיליוני שקלים, "חושבים שמפעל ספריו זה ברז של כסף וזו טעות. הספרים נמכרים במינימום של כסף והכספים הללו ילכו להפצת הספרים ולהמשכת המורשת המפוארת של ספרי הרב,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה