יום שישי, 27 בפברואר 2015

יעקב אשר מודה שאין הבדל ביון ג' החדשה למפד"ל

ישראל גרין

יעקב אשר בריאיון ל'סרוגים': "הציונות הדתית יכולה לראות את 'יהדות התורה' כבית אידיאולוגי"


גיא עזרא, חדשות סרוגים
הדפסה

25.02.15 18:00 ו' באדר תשעה
בשיחה ל'סרוגים' מתייחס חבר הכנסת יעקב אשר לקמפיין המפלגה, לחילוקי הדעות בתוך המטה, לציונות הדתית ולממשלה הבאה: "אם זה תלוי בי לא נשב עם יאיר לפיד"

יעקב אשר (פלאש 90)

חבר הכנסת יעקב אשר, הממוקם במקום ה – 7 במפלגת 'יהדות התורה', מאמין שעם עבודה מאורגנת הם יצליחו להשיג את המנדט השמיני, עליו הם עמלים בחודשים האחרונים.
"אני בעד הסכם גם אם נצטרך לוותר על יישובים"
הורחק מ'הליכוד' כי נפגש עם הרצוג ולבני

"אנחנו שואפים למנדט השמיני ויש לנו בסיס טוב וסיבה טובה לשאוף לזה", אומר יעקב אשר בשיחה ל'סרוגים'.

אשר מבהיר כי "מבחינת העבודה היא נעשית במלוא הקצב. היום יש איזשהו טרנד כזה שאתה חייב להיות ברחובות, אצלינו יש פעילות מאסיבית שהולכת ומסתיימת של יצירת קשר עם המצביעים הפוטנציאלים של המפלגה. ערכנו פילוחים ועשרות אלפי משפחות קיבלו טלפונים בשבועות האחרונים ועם תוצאות השיחה המטות מתחילים לעבוד. כך שהעבדוה החשובה והבסיסית נעשית. הקמפיין הפרסומי שלנו הולך ומתקדם והוא יתגבר ככל שמועד הבחירות קרב. זה מאוד קשה להחזיק קמפיין יותר משבועיים – שבועיים וחצי, ולכן את כל המאמצים אנחנו נקדיש בשבועות הקרובים. אני לא מודאג מהקמפיין, הוא חזק וטוב והגימל'ים ייראה בכל מקום".

חבר הכנסת אשר דוחה מכל וכל את השמועות לפיהן יש משבר בתוך מטה הבחירות. "אין שום חילוקי דעות בעניין הזה. אנחנו מנסים לא להוציא כספים שאין לנו ואנחנו לא נוציא כספים שאין לנו. אנחנו פועלים בצורה מושכלת ואין שום חילוקי דעות על הקמפיין. אני אומר עוד פעם, אני חושב שלעשות קמפיין בציבור החרדי יספיקו שבועיים שלושה ואנחנו נלך ונגביר את הקצב"

על אף שרוב הקמפיין מיועד לציבור החרדי, חבר הכנסת אשר מבהיר כי המפלגה פונה גם לציבור החילוני. "אנחנו פונים גם לציבור החרדי במסרים שנוגעים לציבור החילוני. אנחנו נציג את ההישגים שלנו כחברי כנסת. נכון שאנחנו חרדים אבל אנחנו לא רק חרדים אלא אנחנו גם חברתיים ואנחנו חברתיים יותר מכל המפלגות האחרות ואפשר לראות את זה בפעילות החקיקה שלנו שחלק מהמפלגות החברתיות החילוניות התנגדו להן".

חבר הכנסת אשר משחחר אמירה מפתיעה כאשר הוא אומר כי גם בני הציונות הדתית יכולים למצוא ב'יהדות התורה' בית פוליטי ואידיאולוגי. "אני וחושב שכל אדם שיש לו יראת שמים, ויש המון כאלה בציבור הדתי לאומי, ראה את מה שקרה בשנתיים האחרונות שבעצם הדברים הבסיסיים שמעניינים אותו כאבא ירא שמים שרוצה לחנך את הילדים שלו בדרך התורה הוא ראה שבעצם המפלגות החרדיות היו אלה ששמרו על הערכים האלו. הם ראו איך פתאום שותפות עם יאיר לפיד הופכת אנשים שהיו הציונות הדתית המובהקת להיות שותפים להצבעות הזויות נגד כל הקדוש והיקר לנו. אני חושב שבגלל שאין הבדל מהותי בין המפלגות, הימין הוא לא כבר ימין והשמאל הוא לא שמאל, אבל מי שמעניין אותו תורת ישראל, גיור ויראת שמים תוך שמירה על עולם התורה. ואני יודע שיש המון חרדים לאומיים שמצביעים לנו. אמנם הם לא באו כהתארגנות אבל הם הבינו שאנחנו שמרנו על התורה".

עושים לייק לסרוגים ונשארים מעודכנים!
חבר הכנסת אשר מסרב להתרגש מכניסתו של השחקן הנוסף, אלי ישי, לזירה הפוליטית ומדגיש כי גם אם יש זליגה לכיוונו הרי שהיא לא משמעותית. "אני חושב שבסופו של דבר אנשים מסתכלים על הקיים ועל מה עשו בעבורם. אני לא יודע אם יש זליגה לכיוון מפלגת 'יחד' וגם אם יש זה לא משהו משמעותי אבל אנחנו מטפלים גם בזה. אני חושב שמי שעכב אחרי הפעילות שלנו, מתוך האופוזיציה, ראה שאנחנו היו אלה שעצרו את הפעילות נגד היהדות ונגד התורה. ואני מאמין שגם אם יש טרנדים כאלה ואחרים וזה מתפצל מזה וזה מתפצל מזה בסופו של דבר כולם חוזרים למקורות".

לקראת סיום מבהיר חבר הכנסת אשר כי אם הדבר היה תלוי בו יהדות התורה לא הייתה יושבת באותה הממשלה עם יאיר לפיד. "בסופו של דבר מועצת גדולה התורה קובעת. אם ישאלו אותי אז בשום פנים ואופן לא נשב עם אדם שהצר את צעדיו של הציבור החרדי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה