יום רביעי, 7 בינואר 2015

דגל התורה בניסיון נכלולי לקצור את פירות עמלו של הרב מנחם כרמל


ישראל גרין
"דגל התורה" במלוא נכלוליותה: מנסה לנכס לעצמה את הישגיו המדהימים של הרב מנחם כרמל


חדשות טובות לציבור החרדי בכלל ולציבור תושבי בית שמש הקיימים והעתידיים בפרט. מחר (שני) צפויה להיות התקדמות משמעותית בפרויקט "וועדת הדיור" בעיר, שבראשות הרב מנחם כרמל, ו- 110 הדירות הראשונות אמורות לקבל טופס 4, מה שיאפשר בעז"ה את הכניסה בפועל לדירות תוך ימים ספורים.

יחד עם זאת נודע, כי חרף העובדה הברורה לכל כי ההצלחה כולה רשומה בס"ד על שמו של הרב כרמל, דגל התורה עומדת לייצג מצג שקרי והזוי, בו היא תייחס לעצמה את הצלחת מי שהיא רואה בו את יריבה.

כידוע לכל, את הפרויקט כולו יזם, ניהל וביצע הרב מנחם כרמל, מתוקף היותו יו"ר וועדת הדיור. הרב כרמל הוא זה שעבד סביב לשעון בכדי להשיג את כל האישורים הנדרשים, הוא זה שבילה את מיטב זמנו מול גופי השלטון והרשויות השונות הרלוונטיות לקידום הפרויקט, הוא זה אשר עמד במו"מ ארוכים ומתישים עם קבלני הביצוע השונים עד לחתימת החוזה עימם, ובנקודות זמן מסוימות בהן נדרשו תשלומים גבוהים עבור אישור הזכייה, הוא אף הוזיל מכיסו הפרטי הון עתק בכדי לקדם את הפרויקט לשביעות רצון הציבור.

את כל פעולותיו בקידום הפרויקט, פעל הרב כרמל לאור הנחיותיו הצמודות של מרן רבנו הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, אשר לאור ההערכה רבה אותה הוא רחש להתמסרותו הטוטאלית של הרב כרמל למען הציבור, נאות להקדיש מזמנו בכדי להנחותו בכל דרכיו.

הודות למאמצים המרובים שהשקיע הרב כרמל להצלחת הפרויקט, הודות לכישורים ולקשרים המיוחדים שנתברך בהם משמים, ומעל הכל, הודות לסייעתא דשמיא הגדולה המלווה את כל פעליו כמי שנשמע בכל דרכיו לגדולי ישראל זצוק"ל ויבלחט"א, השיג הרב כרמל הישג מדהים, והדירות נמכרו במחיר נמוך במיוחד יחסית לעלויות המקובלות בדירות מעין אלו (600,000 ₪ ליח"ד בת שלושה חדרים, במקום 900,000 ₪).

יודגש, כי כל פעליו הברוכים של הרב כרמל למען הצלחת הפרויקט נעשו לשם שמים ושלא ע"מ לקבל פרס. הרב כרמל לא נהנה מהפרויקט אפילו פרוטה, ואם לא זו בלבד, הרי שהוא אף לא רשם את עצמו כחבר בעמותה, וזאת, בכדי שתהליך קידום הפרויקט כולו יבוצע אך ורק לרווחת הציבור, בשקיפות מלאה, וללא עירוב כל אינטרסים אישיים.

יצויין כי בראשית דרכה של וועדת הדיור, כיהנו בה חברים נוספים, כדוגמת סגן ר"ע ב"ב מנחם שפירא, ועוד, אולם אלו עזבו את הוועדה כבר בראשית דרכה, עוד טרם הזכייה במכרז, ומי שבפועל ניהל את הפרויקט מתחילתו עד סופו, היה הרב כרמל, תוך כדי שמרן רבנו הגריש"א זצוק"ל סומך את שתי ידיו עליו.

לאחר הזכייה במכרז, נרשמה לרב כרמל הצלחה כבירה נוספת, ואושרו כמאה יח"ד נוספות מעבר לדירות שעליהן יצא המכרז (מה שמכונה "שב"ס"). כך התאפשר לכל אחד מהרוכשים לצרף קרוב משפחה נוסף אל רשימת הזכאים, ובהגרלה שנערכה בין כולם זכו מאה בני תורה נוספים בדירות איכותיות במחיר מוזל.

לפני כשנתיים וחצי, כבר הושגו האישורים כולם, נחתמו כל החוזים מול קבלני הביצוע, והעבודות בשטח החלו. בנקודת זמן זו, בה נסתיימו כל מלאכות החרישה והזריעה, הכל היה כבר מוכן ומזומן, ובעצם לא נותר אלא לקטוף את פירות העמל, קמה וועדה בשם "וועדת העמותות", אשר מבחינה חוקית ופורמאלית הייתה מחויבת המציאות, אולם, כאמור, וועדה זו לא עשתה כלום בכדי לקדם את הפרויקט שכבר לא היה צריך קידום, אלא רק באה אל המוכן.

במהלך השנתיים האחרונות, עם פילוגו של הציבור הליטאי והקמת תנועת "בני תורה", נעשו ניסיונות מצד גורמים שונים וידועים להערים קשיים על גמר ביצוע הפרויקט. השתייכותו המוצהרת של הרב כרמל אל "בני תורה", גרמה לכך שהצלחתו תהיה לצנינים בעיניהם של בכירים ב"דגל התורה" ברמה הארצית והמקומית, והללו לא ששו לעמוד לימין הפרויקט, וזאת בלשון המעטה.

למרבה האירוניה, במקביל להערמת הקשיים והניסיונות מצד דגל התורה "לתקוע מקלות בגלגלים" של הפרויקט, היא גם טרחה לנכס לעצמה את הפרויקט שלא עמלה עליו, ואף הפריעה לו. האליבי לכך היה מינויו של עסקן החצרות מרדכי בלוי, לעמוד בראשות אחת מששת העמותות המאוגדות ב"וועדת העמותות". עמותות אלו, כאמור, לא פעלו כלום לקידום הפרויקט, ולא נותר לפניהם אלא לקצור את פירות עמלו הרב של הרב כרמל. עובדה זו לא מנעה מדגל התורה להציג את הפרויקט כפרי הצלחתה.

'דגל התורה' אף הגדילה עשות, ונקטה במהלך שפל וחסר תקדים. היה זה לפני כשנתיים, כאשר נערך מכרז נוסף ברמת בית שמש ואישים מטעם דגל התורה התמודדו בו, (במסגרת עמותה שכונתה בשם "בית יוסף שלום" – עמותה שהפסידה לבסוף לטובת העמותה של הרב מנחם כרמל שזכתה שוב במכרז, וזאת, גם לאחר תביעות משפטיות שהיא הגישה במטרה לעצור את הפרויקט כולו, בחינת "גם לי גם לך לא יהיה"). במהלך השיווק העצמי שנקטה העמותה, ערכו בכירי דגל התורה סיור מתוקשר במתחמים בהם נבנה הפרויקט של הרב כרמל, והציגו מצג שווא כאילו הם יוזמי הפרויקט המצליח העומד בשיא בנייתו, וכאילו המשכו הטבעי של פרויקט זה הוא וועדת "בית יוסף שלום", הוועדה המתחרה לרב כרמל.

כיום, עת מגיע הסיום המוצלח של הפרויקט בראשות הרב כרמל, נוקטת דגל התורה בספין מכוער נוסף במטרה להונות את הציבור, ומקיימת "מעמד לחיים" לרגל קבלת טופס 4, בהשתתפות ח"כי התנועה, בכיריה המקומיים והארציים, וכמובן בהשתתפותו של מרדכי בלוי, אשר מכהן, כאמור, כיו"ר אחת העמותות הפורמאליות של "וועדת העמותות". כצפוי, המעמד עתיד להיות מסוקר בהרחבה מע"ג יתד נאמן ביום שלישי הקרוב. וכמובן, מי יעדר מהמעמד ההזוי, השקרי והנכלולי? ניחשתם נכון. מי שיעדר הוא דווקא האיש שהרים את הפרויקט מתחילתו עד סופו, הן מבחינה כספית, הן מבחינה תכנונית, הן מבחינה ביצועית, והן מכל בחינה אחרת, הלא הוא הרב מנחם כרמל שליט"א.

אולם להוותה של דגל התורה, הוכח כבר לא אחת כי הציבור דוחה את הניסיונות השפלים הללו בשאט נפש. הציבור נרשם בהמוניו, פעם אחר פעם, לוועדת הדיור של הרב כרמל שליט"א, אשר מעבר למודעה צנועה וחד פעמית ב"הפלס", הוא כלל לא טורח לפרסם את עצמו, כשדווקא העמותות השונות שפותחת "דגל התורה" חדשים לבקרים, הן אלו שאינן זוכות לאימון הציבור, וזאת חרף הפרסום המאסיבי והארוך הניתן להם על גבי עמודים שלימים מידי יום שלישי ב"יתד נאמן".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה