יום שני, 16 ביוני 2014

בעקבות החטיפה: הפגנות וחסימת כבישים לערבים

בעקבות חטיפתם של גיל עד, נפתלי ואייל, מפגינים בשעות האחרונות תושבים ברחבי יהודה ושומרון. בחלק מהמקומות נחסם הכביש לתנועת ערבים. במקביל שוחררו שני נערים שנחשדו בידויי אבנים על כלי רכב של ערבים סמוך לביתר עלית


כוחות משטרה בהפגנה בצומת נווה צוף (סוכנות תצפית)

בעקבות חטיפת הנערים בגוש עציון יצאו תושבים רבים מיהודה ושומרון לפעולות מחאה. בצומת פדואל ובכיכר אלימלך הסמוכה הפגינו הערב (א') עשרות תושבים אשר חסמו את הכביש לתנועת ערבים. במקביל מפגינים תושבים בצומת נווה צוף, שם נחסמה הצומת לתנועת ערבים, ובצומת אריאל. כוחות משטרה גדולים הכוללים כוחות מהמפלג המיוחד שהוקם בימ"ר ש"י לטיפול ביהודים, נערכים בכדי למנוע פגיעה בערבים.

במקביל נערכת עצרת תפילה בהשתתפות עשרות אלפי יהודים ברחבת הכותל המערבי של הר הבית. בעצרת משתתפים רבנים ואישי ציבור, ובמקביל אליה נערכות כל העת עצרות תפילה ברחבי הארץ.


ההפגנה בצומת נווה צוף (סוכנות תצפית)


ההפגנה בצומת נווה צוף (סוכנות תצפית)


כוחות משטרה בהפגנה סמוך לנווה צוף (סוכנות תצפית)

מחר (א') צפויה להיערך הפגנה גדולה בצומת גוש עציון בשעות אחר הצהריים. את ההפגנה מארגנים אוהדי בית"ר ירושלים אשר קוראים לציבור להשתתף בהפגנה. במשטרה, יש לציין, נערכים בכוחות גדולים לאפשרות שיהודים יבצעו פעולות תגמול כנגד ערבים בעקבות חטיפת הנערים.


מתפללים בכיכר אלימלך סמוך לפדואל (קובי שעיו – סוכנות תצפית)


מתפללים בכיכר אלימלך סמוך לפדואל (קובי שעיו – סוכנות תצפית)

בתוך כך, ארגון חוננו מדווח כי שני נערים מביתר עלית אשר נעצרו בחשד לידויי אבנים על כלי רכב של ערבים שוחררו ממעצר. אמש יצאה קבוצת תושבים מביתר עלית להפגנת מחאה סמוך לכניסה לעיר. לפי דיווחי המשטרה, מספר נערים יידו אבנים על כלי רכב של ערבים שחלפו במקום.

בעקבות האירוע עצרה המשטרה שני נערים בני 16 ו-14 תושבי העיר בחשד ליידוי האבנים. הנערים נלקחו לתחנת חברון ובבוקר הובאו לבית משפט השלום בירושלים שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם ב-48 שעות.

עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו, אשר ייצג את הנערים, טען כי הזיהוי של השניים כמי שיידו את האבנים לוקה בחסר. לדברי נציג המשטרה, קצין צה"ל זיהה את הנערים אך רק כעבור מספר שעות הם נעצרו בידי שוטר אחר. דברי עו"ד הלוי לא ניתן להוכיח כי השניים אכן יידו את האבנים שכן היו במקום מפגינים רבים.

השופט מרדכי כדורי החליט בסופו של דבר להורות על שחרורם של שני הנערים למעצר בית וזאת עד ליום ג'.

"אנו סבורים כי המשטרה הזדרזה לבצע מעצרים על אף שמארג הראיות נגד הנערים קלוש אם בכלל", מסר בתגובה עו"ד דוד הלוי שייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו.

בתוך כך, הערב צפויות להיערך הפגנות ועצרות תפילה לשלום החטופים ברחבי הארץ. בין השאר יתקיימו עצרות בצומת אריאל, כיכר אלימלך סמוך לפדואל, צומת נווה צוף וקרני שומרון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה