יום ראשון, 8 ביוני 2014

מכאן שלא ניתנה רשות לרופא אלא לרפא


הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, מביע התנגדות חריפה להצעת החוק של ח"כ עופר שלח (יש עתיד) שאושרה היום בוועדת השרים לחקיקה ומאפשרת לאדם לסיים את חייו באמצעות מרשם רפואי.


לדברי הרב לאו, לרופא ניתן תפקיד לרפא, וכשאינו יכול לרפא "אין לו רשות להמית. מותר לתת משככי כאבים גם אם בהצטברותם תתקרב שעת המוות, אך לא להמית", פסק.

המתת חסד או הריגה הכנסת תקבע

יצוין כי כל חברי ועדת השרים לחקיקה הצביעו בעד הצעת החוק, מלבד שרי הבית היהודי והשרה לימור לבנת. החוק יובא לקריאה טרומית בכנסת כבר בימים הקרובים.

אישור הצעת החוק גרם לזעם בקרב חברי הכנסת החרדיים. יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס אמר כי ''שוב הוכיחה הממשלה כי יש לה מטרה אחת בלבד: עקירת כל ערך יהודי".

"הממשלה איבדה גם את הערך לקדושת החיים שהיה יחודי מאז ומעולם לעם היהודי. מצמרר לחשוב, שרק לפני 70 שנה היו אלו הגרמנים שהגו לראשונה את המושג המתת חסד ובחרו להמית את הנכים, החולים והזקנים".

רפואה מודרנית חיי החולים בידיהם


ח"כ הרב יעקב אשר אמר בתגובה על אישור החוק כי "ממשלת ישראל חצתה היום עוד גבול וממשיכה את מלחמתה בקדשי ישראל ע"י פגיעה בערך קדושת החיים, הגיע הזמן לעשות המתת חסד לממשלה הרעה הזו".

ח"כ הרב אורי מקלב אמר כי "ממשלת ישראל בהרכבה הנוכחי השילה מעצמה כל סממנים ערכיים ואישור הצעת החוק הינה איבוד הזהות היהודית הבסיסית, זהו וידוא הריגה לזהות היהודית של ממשלת ישראל".

בדבריו הוסיף "עשרות שנים ממשלות ישראל לדורותיהם לא שינו את החוק הקיים האוסר המתתו של אדם ואילו כאן הדברים עוברים בקלות כה רבה. הדברים מקוממים כשלעצמם!

"הממשלה הנוכחית פוגעת בכל חלקה טובה ביהדות החל בלימוד התורה וממשיך בדברים הבסיסיים ביותר בפגיעה בקדושת החיים. בל נשכח את העובדה שחוק זה עובר בהרכב בו נמצאת סיעת הבית היהודי בממשלה. האם כגרועים שבעומות  משולה ממשלת ישראל? על זה מצינו "שישראל ביורדים, יורדים הם עד התהום".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה